Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

19 Şubat '12

 
Kategori
Dünya
 

"Yahu bu adam, bu kadar karışık ülkeyi tek başına nasıl yönetiyordu?"

"Yahu bu adam, bu kadar karışık ülkeyi tek başına nasıl yönetiyordu?"
 

IRAK


Merak ettim. Internette Saddam'i arastirdim. Saddam iktidara geldiginde Irak'ta durum bugunun benzeri. Sunniler Siilerle, agalar koylulerle, koyluler gocebelerle, Araplar Kurtlerle birbirine girmisler.

Petrol var. Gelir yok! Petrol kaynaklarini yabanci firmalar isletiyor. Irak halki petrolden pay alamiyor...

***

Saddam, petrolu millilestirmis.

Irak'i Ortadogu'da medeni kanunla yonetilen tek Arap ulkesi yapmis.

Irak Ortadogu'nun tek Laik Arap ulkesi olmus.

Petrol gelirlerini; egitime, sagliga harcamis.

Okuma yazma seferberligi ilan etmis.

Kadin haklarini tanimis. Kadinlar; doktor, ogretmen, hakim, politikaci olmaya baslamislar. 

Saglik Hizmetleri ve egitim tum Irak halkina bedava verilmeye baslanmis.

Ortadogu'nun en iyi saglik sistemini kurmus.

Birlesmis Milletler Saddam'a Saglik ve egitim konusunda yaptiklarindan oturu odul vermis.

***

Sadece petrolle bu is olmaz, demis. Birgun bu akar bitecek. Baska sanayi dallarina yonelmis. Yollar, kopruler, fabrikalar, madenler acmis. Is oyle bir hale gelmis ki, diger Arap Ulkeleri ve Yugoslavya'dan 2 milyon isci Irak'ta calismaya baslamis!

Kisacasi; Saddam Irak'in ve Arap dunyasinin en sevilen lideri olmus!

Arap liderler, Saddam'dan urkmeye-korkmaya baslamislar.

***

Amerika ile arasini iyilestirmis. Iran'la savas baslatmis.

Bu arada; Amerika'ya 40 milyar dolar borclanmis.

***

Her diktator gibi Saddam'in etrafindakiler de "En buyuk sensin!" demisler. Kimse Saddam'a kasinin uzerinde gozun var demeye cesaret edememis.

Saddam'da en iyisini ben bilirim diye, "Kuveyt Iraklidir, Irak olacaktir!" diyerek Kuveyt'i isgale karar vermis. Amerika'ya da danismis. Amerika, ben sizin bolgesel sorunlariniza karismam, demis.

***

Sonrasini biliyorsunuz.

Saddam yok!.

Amerika ben buradan cikiyorum, demis ve cikmis! Sonrasi ne olacak, diye derin derin dusunuyor.

Irak, Saddam oncesi Irak oluvermis.

Ben inaniyorum. Simdilerde, gizli gizli birileri Saddam'a hayranlik duyuyorlar. "Ulan bu herif bu ulkeyi nasil yonetiyordu?" diye kendi kendilerine soruyorlar.

Bazilari da; " Nerede hata yaptik?" diye, Saddam'in mezarinin basinda kendilerini sorguluyordur!

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..