Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

01 Mart '12

 
Kategori
Dünya
 

Rütbesi Küçük, Kendisi Büyük Bir Komutan: Onbaşı

Rütbesi Küçük, Kendisi Büyük Bir Komutan: Onbaşı
 

Kore Sehitligi


Rütbesi Küçük, Kendisi Büyük Bir Komutan: Onbaşı

Tegmendim. Belki, yeni usttegmen. Hava Harp Okulu Askeri Egitim Kampinda, Alay Komutanimiz genc subaylari azarlamisti. " Ne yapiyorsunuz oralarda?" Cevap vermistim: "Siz oralarda ne yapiyorsaniz..." Bagirmisti ama, cevap da vermisti: "Ben Alay Komutaniyim. Kontroldeyim..." 

- "Biz de..." demisim. "Biz de. Kucuk de olsa, biz de komutaniz..."

Sonralari, bana yuz vermemis ama, Tabur Komutanimizla konusmus. "Bu cocuk hakli..." 

***

Ben ilk defa "onbaşı" larla Hava Er Egitim Tugay Komutanligi'nda tanistim. 

Bazi nedenlerle cavus olamamis, cavuslarla ayni gorevini yapan onbasilarimiz vardi. Acemi erlerle birlikte egitime cikar. Onlarla birlikte yer. Onlarla birlikte ayni koguslarda yatarlardi. Kendilerine verilmis -gorunurde- ayricalik yoktu. Her celp donemi; acemi erlerle birlikte yeniden ayni egitimleri, ayni duzeni, ayni rutini tekrar tekrar yasarlardi...

Bir gece, nobetimde, kogusun bir kosesinde cay ictiklerini gormus, azarlamistim. "Mehmetcikleri rahatsiz ediyorlar..." diye. Sonrasinda, kendimize geldigimizde, dusunmustum. "Bu cocuklara ne veriyoruz? Neler istiyoruz?"

***

ABD Deniz Kuvvetleri'ne er olarak baslamis, komutanligin tadini ilk kez "onbasi" olarak tatmis, bir oramiral bilirim! ABD Deniz Kuvvetleri Komutani oldu.

Aslina bakarsaniz; onbasilik gibi kahirli, karsiliksiz, buyuk sorumluluklar tasiyan bir rutbenin hakkini veriyorsaniz, verebiliyorsaniz, taa yukarilara kadar gidebilmek icin de yolunuz acik olmali!

***

Cok samimi soyluyorum. Orgeneral-Oramiral olma yolunu, bizler de onbasilarimiza acmak zorundayiz.. Askerlik gorevlerini hakkiyla yerine getiren erlerimiz; ayni zamanda universite bitiriyor, master yapabiliyorlarsa, yollarini neden kapayalim?

Sivil kaynaklardan alacagimiz; hem er, hem de subay adaylariyla 4-8 yillik sozlesmeler yapabilir, 15 yili basari ile tamamlayanlarin yolunu Genelkurmay Baskanligi'na kadar acabiliriz!

- Buna benzer uygulamalar modern silahli kuvvetlerde var.-

***

Anadolulu onbasi Mehmet, arkasinda Mehmetcikler taa Kore'lerde bile komutanlik yapabiliyorsa; en yukari rutbelere neden layik olmasin?

Yillar sonra ogrendigim birsey var: "Altinizdakileri ne kadar yukarilara cekebilirseniz, sizler de o kadar yukarilara tirmanabilirsiniz..."

***

Sevgili Onbasim;

Buradan sana, sevgi ve saygilarimi sunuyorum.

Kabul edin, lutfen!

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..