Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '11

 
Kategori
İlişkiler
 

“Yeni evliyim ve hamileyim, eşim benden bıkmış, haklarım neler?”

hortogludorduncubakis@gmail.com

“Yeni evliyim ve hamileyim, eşim benden bıkmış, haklarım neler?”

04. Ağustos 2011

Eşimle 3 yıl önce tanıştık. Uzun süren bir arkadaşlıktan sonra evlenmeye karar verdik.

Birbirimize aşıktık. Bundan 10 ay önce de evlendik. Şimdi 5 aylık hamileyim.

Eşim 2 aydan bu yana her akşam geç geliyordu. Onu kırmamak için üzerine gitmiyordum.

Bundan 15 gün kadar önce ‘Benden boşanmak istediğini,’ söyledi.

Neye uğradığımı şaşırdım. Hiçbir şey söyleyemedim. Sadece odama gidip ağladım.

Ertesi akşam bu konuyu tekrar açtı. ‘Ben artık sana karşı hiçbir şey hissetmiyorum, anlaşmalı olarak boşanalım,’ dedi.

Ben de gözümden akan yaşlarla, ‘Bir hata mı yaptım. Ben seninle evlenmek için ailemi bile karşıma aldım. Hani bana aşıktın,’ dedim.

‘Duygu sömürüsü yapma! Aşk bitti. Yüzünü dahi görmek istemiyorum. Benden tazminat ve nafaka istemeye de kalkma! Zaten her şeyimi kardeşlerimin üzerine devrettim. Çocuk doğduğunda da velayetini ben alacağım. Sen sadece evimden valizini al ve git,’ dedi.

Çok uğraşmama rağmen neden böyle yaptığını, anlayamadım.

‘Madem ki beni sevmiyordun, neden evlendin?’ diye bağırınca bana tekme tokat vurdu.

Bebeğim için çok korktum. Sabaha kadar uyku uyuyamadım. Korkudan ve üzüntüden içim titriyordu.

Sabah erkenden doktora gittim. Şu anda bir arkadaşımın evindeyim. Annemleri arayacak yüzüm de yok. Ne yapacağımı bilemiyorum. Bana bir yol gösterin. Haklarımı bilmek istiyorum.”

***

Değerli okurum, mailinizi gerçekten içim parçalanarak okudum.

Yaşadıklarınız, hem sizi hem de bebeğinizi olumsuz etkilemiştir. Bu nedenle öncelikle bir uzmandan yardım almalısınız.

***

İşte haklarınız:

1)Evliliğiniz bir yılı doldurmadan anlaşmalı olarak boşanamazsınız.

2)Oturduğunuz evin aile konutu olması nedeniyle muhtarlıktan alacağınız bir belgeyle tapuya şerh koydurun.

3)Uğradığınız şiddetle ilgili bir an önce bir rapor alın.

4)Size şiddet uygulaması nedeniyle, eşinizin evden 6 ay süreyle uzaklaştırılmasını talep edebilirsiniz. Bu dönem için mahkeme size nafaka ödenmesine de karar verecektir.

5)Eşinizin mal kaçırmasını önlemek için mal varlıkları üzerine tedbir konulmasını talep edebilirsiniz.

6)Açacağınız boşanma davasıyla birlikte, çok yüksek maddi ve manevi tazminat ve nafaka talep edebilirsiniz.

7)Edinilmiş mallara katılma rejimi gereği, evliliğiniz süresince edinilen mallardan haklarınızı talep edebilirsiniz.

8)Eşinizin mal kaçırmak amacıyla kardeşlerinin üzerine devretmiş olduğu gayrimenkullerin tapularının iptali için dava açabilirsiniz.

9)Velayet konusuna gelince, yeni doğmuş bir bebeğin anne şefkatine olan gereksinimi açık ve nettir. Bu konuda endişe duymanıza gerek yoktur.

***

Değerli okurlarım, sağlıklı ve mutlu kalın.

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..