Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '08

 
Kategori
Siyaset
 

"Yuh" sesleri...

“Yuh” sesleri.... 14.10.2008

Televizyonda seyrettiniz; bir vatandaş Eskişehir’deki şehit cenazesine katılan Cumhurbaşkanı Abdullah Gül‘ü arabasına bindiği sırada yuhalamış...

Arabanın camı açık olduğu için Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ‘de duymuş bu protestoyu...

Başını camdan çıkarıp sinirli bir şekilde bağırmış:

“Ne diyorsun sen?”

Sayın Cumhurbaşkanı , Vatandaşın ne dediği açık...

“Yuh” diyor... Protesto ediyor..

Vatandaş “Cumhurbaşkanı’na hakaretten hüküm giyeceğini” bile bile haykırıyor öfkesini...

Sıkındı da, düşünemiyor..

Cumhurbaşkanı’nın başında olduğu devle tin terörle mücadelede yetersiz kalmasını, işsizliği, açlığı, belki de soygunları protesto ediyor..

Ve başına geleceklere aldırmadan haykırıyor:

“Yuuuhhhh !”

Ben Cumhurbaşkanı’nın yerinde olsam,

“Ne diyorsun sen” diye efelenmezdim bu durumdaki bir insana...

Arabanın camını usulca kapatıp onun, nasıl bu hale geldiğini sorgulardım kendimce!

Bireysel tepkileri çok da fazla büyütmemek gerekir...

Ama büyütmediğimiz bireysel tepkiler sıklaşıyorsa...

İnsanlar başlarının derde gireceğini bile bile duygularını bir şekilde anlatmaya çalışı yorsa...

Öfke, dizginden kurtuluyorsa, tehlike başlıyor demektir..

Bu gibi durumlarda “yuhlanan” kişilerin, “herkesin cumhurbaşkanı olma iddiası”nda ki bir kişinin, “Ben nerede yanlış yaptım” diye düşünmesi, özeleştiri yapması, sadece alkışlayanları değil, protesto edenleri de kucaklaması gerekir..

Çünkü önceki gün Eskişehir’de duyduğu o “yuh” sesi, yakın bir gelecekte milyonlarca ağızdan da aynı protestonun yükselebileceğini haber vermektedir aslında...

Bir tür “ön uyarı”dır!

Akıllı yöneticiler için DİKKAT..

Akıllı ve tecrübeli yöneticiler bu gibi olaylarda zor durumda ki vatandaşa dayılanmaktansa, bu adam demek ki çok sıkıntıda, ben ne gibi yanlışlar yapıyorum diye düşünmesi gerekir..

Elbette Cumhurbaşkanı’na hakaret edilmez ve bunun savunulması düşünülemez bile!

Ama sıkıntı artmış ve vatandaş artık öfkesini frenleyemez hale gelmişse...
Suç sadece “yuhlayan”ın değildir!

Bu da biline..

 
Toplam blog
: 453
: 1059
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1933 Kayseri'de doğdum. Kayseri Lisesi Ankara Veteriner Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Diş Heki..