Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '12

 
Kategori
İzmir
 

1. İzmir Boyoz Festivali

1. İzmir Boyoz Festivali
 

internetten alıntı


6 Mayıs 2012 Pazar günü saat 11.de Alsancak Vapur iskelesi önünde gerçekleştirilecek, boyoz festivalinin ilki. Kim düşünmüş ve gerçekleştirmeye kalkışmışsa tebrik etmek gerekir. İzmir denince akla ilk boyoz gelir. Tabii kızını ve denizini saymazsak.

Daha önceden randevu defterimde kayıt altına aldığım ve tüm gidişat, hal ve de hareketlerimi, İstanbul Ağva gezisine yönelik odakladığım için(kısmetse elbette) katılmayı çok istesem de bu yıl, bu festival bensiz gerçekleşecek, yokluğum hissedilse de(Ha ha milletin de çok umuruydu sanki! Züğürt tesellisi;)))) üzgünüm yapacak başka bir şey yok!!! İzmirlilerden ve boyoz severlerden bu defalık affımı talep ediyorum.

Son günlerde ağır abla moduna girip, hay aaalllaammmm yaa, bu etikette, üzerime yapışıverdi! Bilim, ilim, gezi, turizm, Osmanlı, tarih marih derken, araştırma içeren konuları irdelerken, pek bir ciddi yazılar yazarken buldum kendimi!

Bahar geldi!

Ortalık cıvıl cıvıl şenlendi!

Çiçekler, kuşlar, börtü böcek!

Sıyrıl abla, bu ciddi, ağır pozlar satan bu halden! Diye diye siz söylenmeden! Hadi çeki düzen vereyim kendi kendime aniden!

Bir de sabahtan beridir ‘’Suret’’in sayfalarındayım. Smryna’lı hemşerim! Yazılarını okudukça; ah nasıl da bugüne değin görmemişim, keşfetmemişim, ben ki blogların okuyucu kurdu diye geçinirken! Demek ki değilmişim!

Bahar çiçeklerine fazla dalmışım bu günlerde herhalde. Ama bir görseniz, ah ne güzel fotoğraflar çektim.

Kahkahalarım ortalıkta çın çın çınlarken! Hep senin yüzünden hemşerim, hep senin yüzünden! Bir baktım ki, kapıda bekçiler beliriverdiler. Çok gürültü yapmışım sanırım, şu ıssız ve sakin ortamda! Bu bekçiler, sizin bildiklerinizden değiller. Bizim sitede her türlü işe girişirler, bahçıvanlık, tamirat, temizlik, tüm işler, gelir ellerinden.

‘’Aman, Ayşen Abla, korktuk valla!’’ dediler.

‘’Sizin evden yüksek yüksek sesler gelince! Bakıverelim bi yo dedik!’’

‘’Gülmek için, izin mi istemem lazım kardeşim? Ya da yüksek yüksek tepelere evi mi taşıyayım!’’

Dedim demesine de ben, sohbete nereden başladım, nerelere geldim?

Sizlere boyozun tarihçesini anlatacaktım!

Hani, tarih ve tarihçeye çok bir meraklıyım ya şimdi boyozun tarihçesini anlatmadan olmaz!

Çekinmeyin, sorun efendim! Hangi kelimeye takılır iseniz, tarihçe hazır. Gogol teyzeyim ya ben!!! Kapıyı tık tık tıklayın!!! Hemen anında görüntü, ister yazı, ister mesaj!!!

‘’Az laf, çok iş!’’ Derler.

İzmirliler boyozu çok severler.

Hele hele sabah kahvaltısında, yanında katı yumurta, peynir ve sıcacık bir bardak çay eşliğinde, bayıla bayıla yerler.

Hani vakti zamanında; İspanya’nın zalim kraliçesi İsabella tarafından yerlerinden, yurtlarından sürülen ve Türkiye’ye gelen, bir kısmı da İzmir’e yerleşen, Sefaret Yahudilerinin, İzmir’e armağan ettikleri mutfak mirasıdır boyoz.

Peynirli, ıspanaklı ve sade olarak hazırlanır ve pişirilir. En güzeli sade olanıdır, özellikle tavsiye ederim.

Şimdi!!! Boyoz nasıl yapılır diye tarif vereceğimi zannederseniz, yanılırsınız!

Hamurun yağ ile bütünleştiği, muhteşem boyozu yapan ustalara ayıp olur. İyisi mi, siz usta ellerde yoğrulup, sunulan boyozu afiyetle yemekle yetinin! Yerken de beni de anmayı unutmayın derim.

İzmir 1. Boyoz Festivali, tüm İzmirlilere ve kendini İzmirli addeden herkese hayırlı, uğurlu ve de afiyet olsun.

 Sevgi ve saygılarımla.

 

 

 

Ayşen Arslangiray Kura

6 Nisan 2012

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 533
: 1375
Kayıt tarihi
: 14.11.10
 
 

Aydoğdu; kızgın güneşinde Ağustos'un, sararmıştı altın sarısı başaklar. Kırlangıçların göç dansın..