Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '14

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

10 Gereksiz Bebek Ürünü Listesi

10 Gereksiz Bebek Ürünü Listesi
 

Bebek sahibi olanlar bilir. O minik bedenler bizim yumuşak karnımızdır. Kendimize diye alışverişe çıkıp, kendimize birşey almadığımız gibi, 10 poşet dolusu bebek eşyası ile eve döndüğümüz çok olmuştur. Ben de Can konusunda hamileliğimden beri böyle bir ruh hali içindeyim. Uzun uzun “Bebek Ürünleri Listesi” yapmışlığım var. Sonra da bu listelerdeki ürünleri tamamlamak için kendimi paramıştım. Ancak Can doğduktan sonra, daha önce gaza gelerek satın aldığım bazı şeylerin pratikte hiç işe yaramadığını, aksine evde yer işgal ettiğini fark ettim. Siz de aynı hataya düşmeyesiniz ey okur! İşte “10 Gereksiz Bebek Ürünü Listesi”:

  1. Bebek eldiveni: Bu küçük eldivenler normalde çok fonksiyonel gibi gözükmesine rağmen pratikte zırt pırt bebeğin ellerinden çıkıyorlar. Bazı kişiler bu eldivenler yerine lastikli bebek çoraplarını bebeğin ellerine geçirmeyi tavsiye ediyorlar. Ben hiçbirini kullanmamayı tercih ettim. Can arada sırada yüzünü çizse de bebek cildi mucizevi bir iyileşme gücüne sahip olduğu için birkaç saat sonra çizikten eser kalmadı. İşin özü, bebek eldivenine para harcamayın.
  2. Bebek ayakkabısı: O mini mini ve bir o kadar da pahalı ayakkabılardan bahsediyorum. Bebeğiniz aktif olarak evin dışında yürümeye başlamadıysa (sanırım aşağı yukarı 1 yaşına denk geliyor.) çok gereksiz bir yatırım. Bizim dolabımızda minicik 7-8 çift ayakkabımız var ama henüz ancak bir tanesini, o da fotoğraf çekmek için giydik. Sanırım bunları ileride anahtarlık yaptırıp eşe dosta dağıtacağım.
  3. Biberon ısıtma cihazı: Benim gibi emziriyorsanız zaten ısısı kendinden gelecektir. Arada sırada da hazır mama veriyoruz ama onu da oda sıcaklığında verdiğimizde Can bayıla bayıla içiyor. Şimdi düşünüyorum da, ileride bir şekilde sıcak süt vermem gerekirse muthemelen küçük bir tencerede ısıtırım. Yani biberon ısıtma cihazınızı listeden silin.
  4. Cicili bicili pantalon-gömlek takımları: Çok istiyorsanız birkaç tane alın. Ama muhtemelen bebek dolabında yer kaplamaktan ya da bayramdan bayrama giyilmekten başka işe yaramayacaklar.
  5. Alttan çıtçıtlı olmayan her nevi bluz: Özellikle hareketli olan bebeklerin (hareketli olmayanı var mı acaba) sürekli beli açılır. Bebeğin belini üşüteceği korkusu ile yaşamak istemiyorsanız bu tür bluzleri bebek en azından biraz büyüyünceye kadar almayın.
  6. Su termometresi: Banyo suyunun sıcaklığını ölçmek için dirseğiniz, eliniz ve sağduyunuz yeterli. Su termometresi gibi gereksiz şeylere para harcayacağınıza bir paket daha bebek bezi alın.
  7. Bebek bornozu: Banyodan sonra çığlıklar atarak kafasına su dökülmesinden dolayı memnuniyetsizliğini anlatan bebeğe bornoz giydirmek mi? Siz bizim babadan kalma düz banyo havlularından vazgeçmeyin. Hem pratik, hem hesaplı…
  8. Bebek bezi atma kutuları: Doğumdan önce çok düşünmüştüm. Bebek bezi atma kutularından almalı mı? diye. Şimdi kirli bezleri bildiğiniz market torbalarına koyuyorum. Ağzını da sıkıca bağlıyorum. İşe yarıyor.
  9. Islak mendil ısıtıcı: Islak mendili buzdolabında saklamıyorsanız muhtemelen buna da ihtiyaç duymayacaksınız. Bebeğin altını değiştirirken istediği şey bir an evvel çişli/kakalı bezden kurtulmak. Islak mendil sıcakmış ya da soğukmuş çok ilgilendiğini sanmıyorum. Çok istiyorsanız ıslak bezi biraz elinizde tutup vucüt ısınızla ısıtın.
  10. Bebek pudrası: Talk pudrası da dediğimiz bebek pudralarının bebeklerin ciğerlerine kaçtığı ve tehlikeli olduğu tespit edildi. Onun yerine bebeğin altını sık sık değiştirin ve ıslak kalmasın diye kağıt mendil ya da yumuşak bir bezle kurulayın.

Sevgiler,

Tanla

Diğer yazılarım için>> BebekveBen.com

Facebook>> Bebek ve Ben
Twitter>> @Bebek_ve_Ben
Pinterest>> bebekveben

 
Toplam blog
: 143
: 7266
Kayıt tarihi
: 19.09.11
 
 

Merhabalar! Adım Tanla. Dijital tasarımcıyım. Eşim Kuzey ve küçük oğlum Can'la beraber dünyayı ke..