Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '11

 
Kategori
Deneme
 

10 Kasım 1938 gazeteler sergisi

10 Kasım 1938 gazeteler sergisi
 

İnanılmaz bir sergi gördüm bugün.

Üsküdar'da, bir kitabevinin önünde.

Gençler Kitabevi, içinde çocukluğumu, gençliğimi geçirdiğim, kitap almanın hazzını ilk tattığım yer. Oradan alıp okuduğum kitaplarla beni bambaşka dünyalara ulaştıran yer.

Akşam işten çıkmış yürüyordum eve doğru. Yolumun üzerindeki kitabevine de bir uğrarım diye düşünüyordum. Yaklaşırken vitrinin önünde dışarıya doğru bir kalabalık fark ettim. Kaldırımı işgal eden, ama yayaların da geçmesine izin veren bir şövale kalabalığı. Bir grup da insan şövalelerin önünde durmuş bakınıyor. Merakla adımlarımı hızlandırdım, kitabevinin vitrininin önünde durdum.

Aman Allahım, gördüğüm en güzel sokak sergisiydi bu. Her bir şövalede bir gazetenin, 10 kasım 1938 günlü, çerçeveye alınmış orijinal baskısı duruyordu. Atatürk'ün ölümü dolayısıyla yapılmış yıldırım  baskılar.

        

CUMHURİYET, TAN, SON POSTA, SON TELGRAF, AKŞAM, ULUS, KURUN gazetelerinin yıldırım baskılarının birinci sayfaları. Bazısında da ertesi ve daha sonraki günlerde yapılan taziye törenleri vardı.

Tam ortada, yere bir siyah örtü örtülmüş ve üzerine de kırmızı karanfiller konmuştu. Bu karanfillerin önündeki şövalede de, Atatürk'ün nüfus cüzdanı suretinin yanında bir teşekkür yazısı vardı. Bu gazeteleri saklayıp serginin oluşumuna katkıda bulunanlara. Üsküdar Musiki Cemiyeti'nin kurucusu rahmetli Emin Ongan'ın rahmetli eşi Cumhuriyet'in ilk öğretmenlerinden Perihan Ongan ve onlardan alıp bugüne ulaştıran bir yakınlarına.

Vitrindeki sergi afişinde üç gün süreceği yazıyor, ne güzel, iki gün daha görebileceğim bu güzelliği.

İnanılmaz güzeldi, inanılmaz görsel bir şölendi.

Gurur duydum, Üsküdar adına, kitabevim adına. 

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..