Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '12

 
Kategori
Güncel
 

11 Ekim "Dünya Kız Çocuklar Günü" ilan edildi

11 Ekim "Dünya Kız Çocuklar Günü" ilan edildi
 

Dünyadan habersiz bir kız çocuğu


Biraz evvel bir haber okudum. Bugün bloguma yazı yazmayacaktım ama bu habere ait yazmak istedim.

193 üyeli Birleşmiş Milletler Genel Kurulunda 2012 yılından itibaren 11 Ekim gününün Dünya Kız Çocuklar günü olarak kabul edilmesine ilişkin Türkiye, Kanada ve Peru tarafından hazırlanan karar tasarısı bütün ülkelerin onayıyla kabul edilmiş. Kısacası 2012 yılından itibaren 11 Ekim günü Dünya Kız Çocuklar günü olarak kutlanacakmış. Bu tasarı da Türkiyenin rolü çok büyük.

Haber beni çok etkiledi. Hem kadın olarak hem de iki kız çocuğu annesi ve bir kız torun sahibi olarak  çok etkilendim.

Biran durdum ve düşündüm. Acaba ben farkında olmadan ülkemde neler değişti. Daha bu sabah gazeteyi açınca kız çocuklarına yapılan ve sonu ölümle biten olaylardan bazılarını okuduğumu hatırlıyorum.

13 yaşında kız çocuklarının evlendirildiği, kız çocuklarının babaları ,abileri veya ailelerindeki erkekler tarafından cinsel tacize uğradığı, erkek arkadaşı ile sokakta konuştuğu için ailesi tarafından katledilen kız çocukları, kızını satan annelerin haberleri gazetelerde hergün rastladığımız sıradan olaylar oldu artık.

Televizyon haberlerimiz,.hergece binbir merakla izlediğimiz dizilerimiz bu olaylarla dolu.

Bütün bunların olduğu bir ülkede alay eder gibi Dünya Kız çocuklar Gününü kutlamak çok acı.Hele bugünü biz teklif etmişsek.

Ben bu günü kutlama hakkına sahip olduğıumuzu düşünmüyorum. Çok mu ümitsizim bugün nedir.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..