Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '09

 
Kategori
Siyaset
 

12 Eylül, Cem Yılmaz ve Türkiyem şarkısı

12 Eylül, Cem Yılmaz ve Türkiyem şarkısı
 

12 EYLÜL DEN BİR HİKAYE


"Bir sonbahar günü, karanlık uykularda, ülkeyi karabasan basıyordu, her yerde her köşede, soluğu kesilircesine insanların... İşte Sultanahmet hapishanesinde yaşları 20'lerde gençler olarak tanıştık, bu yılarca sürecek felaketle. Sabahın kör karanlığında, yüzlerce asker jop, sopayla saldırı başlamıştı. Demokrasi adına insanlık adına, hepimiz yerlerde postal altlarında, jopların gölgesinde
12 eylül sabahıyla, elbiselerimiz alınmış yerlerde, süründürülerek, saçlarımız kazınarak tanıştık.

Bu artık rutin hale gelmişti. Sabah, akşam, öğle, esas duruşta dur, İstiklal marşı söyleyeceksin, sen askeri tutuklusun, niyetleri bu, seni insanlığından çıkarmaktı.
Bu işkencelere karsı, insanlar vucutlarını, canlarını bedenlerini siper etiler.

Darbecilere cuntacılara bu da yetmedi, ısmarlama şarkı yaptırdılar, ''TÜRKİYEM TÜRKİYEM CENNETİM'', işkence altında yaratılan cennet, Müşşeref Akay'ın sesindendi, insanı delirtircesine...

Unutamadığım şeylerden bazılarıda şunlardı, bu yoğun işkence ve saldırılar, bazen öyle hal alırdı ki, koridora yani koğuş dışına çıkartılıp dövülürken, koğuşlar ceheneme dönerdi.

Ne kagıt ne kalem, ne eşyalarımız ki; O eşye dediklerimiz sadece giyeceklerimiz, ve hasta olan arkadaşlarımızn ilaçlarıydı, ve bunlar kullanılamayacak hale gelirdi. Eğer mahkemen varsa, bir problemde oydu, giderken duruşmaya, üst arama bahanesiyle yoğun saldırı, mahkeme dönüşü, bunu mahkemede dillendirdiğin için ayrı bir saldırı. işte bunların yaşanmasıyla birlikte, direnişinde artık sadece canını siper etmekten başka çare kalmıyordu...

Açlık grevi günlerinin, ilk on günü yine yoğun saldırı, ama açlık grevinin ilerleyen günlerinde, yavaş yavaş bu saldırılar durmaya başlardı. Ama durmayan tek şey, yukarda da belirttiğim gibi'TÜRKİYEM'şarkısının kulakları patlatırcasına olan yankılanmasıydı şarkı, çığlıklar altında seslendirilen bir şarkı..Ve o süreçte doğan bir slogan vardı. O günleri özetleyen, tüm tutsaklar bu işkence de kulanılan şarkıya karsı ciğerlerini yırtarcasına, 'İNSANLIK ONURU İŞKENCEYİ YENECEK'

Yıllar sonra, unutulmaya yüz tutmuşken aklımın bir köşesinde olan bu şarkıyı uzun bir araştıma sonrasında buldum ve albümün haklarını satın alıp, tarihin çöplüğüne gömdüm..."

SEVGİLİ EDİTÖLERİM BU YAZIMI ÜÇÜNCÜ KEZDİR GÖNDERİYORUM...RED CEVABI GÖDERİYORSUNUZ.

SEBEP OLARAKTA KAYNAK VE KENDİ DUYGU DÜŞÜNCELERİN DİYE GÖSTERİYORSUNUZ...İŞTE ŞİMDİ

SİZE KAYNAK; YAZMIŞ OLDUĞUM YAZI BİZZAT SAYIN CEM YILMAZ'IN KALEMİNDENDİR. KENDİSİNE

ULAŞTIM VE O YOĞUN İŞ TEMPOSUNA RAĞMEN CEM BEY BENİ KIRMAYIP BANA MAİLLE YAZIYI

GÖNDERDİ... DUYGU VE DÜŞÜNCEYE GELİNCE... İŞTE SİZE DÜŞÜNCEM; BENDE OLSAM AYNI TEPKİYİ

GÖSTERİRDİM... CEM BEYE TAMAMEN KATILIYORUM... SANIRIM BU KADAR DÜŞÜNCE DE YETERLİDİR...

 
Toplam blog
: 9
: 1308
Kayıt tarihi
: 24.11.08
 
 

1975 doğumluyum. Merkezi Antalya olan olay radyoda yayıncıyım. Zaman zaman tiyatro yapıyorum. Hayatı..