Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '11

 
Kategori
Güncel
 

13 Şehidin hakkı için soruyorum?

13 genç yaşamını yitirdi yine. Devlet büyüklerimiz sadece tabutlarını taşımak, toprağa gönderilmeden önce saygı duruşunda durmak, Genelkurmayımız taziyeleri kabul edip ve şehit haberlerini vermekten başka bir şey yapmıyor; ya da yapamıyor. 

Şahsen şimdiye kadar hiçbir paşanın, zenginin veya diplomatın çocuğunun şehit olduğunu duymadım. Şehit yakınları’’ Bir oğlum daha olsa, O’nu da askere gönderirdim.’’ diyor. Yürek acısı tabii düştüğü yeri yakıyor. Televizyonlarımız sadece; ‘’Helal olsun aileye! ‘’Bravo!’’ der gibisinden pohpohlayarak haber yapıyor. O da birkaç dakikalığına. Şehit 1 tane ise o zaman haber gereği duymayan televizyon kanalları dahi var. Şehit dediğin çok olsun ki haber yapalım mantığı. 

Ne kadar ceset o kadar para. 

1. Roma imparatorluğunda ki Gladyatör oyunundan farkı sadece; ‘’Vur öldür! Vur! Vur!’’ Gladyatör oyunu. Oynatanlar veya bahiste en çok hangi Gladyatör güçlü ise onun tarafındakiler kazanıyor. 

Her şehit haberinden sonra; ‘’Şehitler ölmez vatan bölünmez.'' klasiği. Daha çok hangi kanal izlenirse ya da hangi kanal en acıklı noktaya parmak basıp haber yaparsa o kazanıyor. Kölelik düzeninin modern hali gibi sanki(Tabii burada Şehitlerimizi küçültecek bir şey söylemiyorum. Küçültmeye çalıştıklarını anımsatmak istiyorum). 

Şimdi soruyoruyorum; 

***Çocuğu yeni şehit olan bir ana ikinci çocuğunu da gönderir mi? O da şehit olsun diye… Veya ben olsam gönderirmiyim? Göndermem. Sebebini yukarıda da açıkladım. Bir tane paşanın çocuğunun da şehit olduğunu duyayım o zaman gönderirim( kimsenin Şehit olmaması daha iyi olurdu ama göründüğü gibi. Bela bulaştıkça bulaşıyor. Kurtulamadık bir türlü). 

***Neden ölen askerler hep garip-gurebanın çocuğu? 

***Neden zenginin çocuğu hiç ölmüyor? 

***Şimdi diyesim geliyor;’’ Onlar insan da biz hayvan mıyız? Onların canı can da; bizim ki patlıcan mı?’’ 

***Madem ki eşitiz anayasa önünde; o zaman bu ayrıcalık niye? 

 
Toplam blog
: 121
: 483
Kayıt tarihi
: 21.04.09
 
 

Güneş ilk aydınlığını vurduğu an yeryüzüne. Işıltı içine girer hayat. Ve bu ışıltının peşinden koşma..