Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '13

 
Kategori
Güncel
 

14 Mayıs Eczacılık Bayramı Kutlu olsun.

14 Mayıs Eczacılık Bayramı Kutlu olsun.
 

Biliyorum. Okurlarım gene mi bir özel gün diyecekler. Ama benim hiç suçum yok. Her gün bir önemli gün kutlanıyor. Bugün de Eczacılar Bayramı imiş.

Bütün eczacılarımızın bu çok önemli gününü kutluyorum ve başımızdan eksik olmasınlar diyorum.

Hoş eczaneler artık ilaç dışında bir çok şeyi daha satıyorlar. Bir eczaneye girdiğiniz zaman adeta pafümeri mağazasına girmiş gibi oluyorsunuz. Hatta bir çok eczanede ortopedik terlikler, ayakkabılar falan da bulunuyor. Diyeceksiniz ki hepsi sağlık malzemesi. Doğru güzellik ürünleri de moralimizi düzelttiği için, psikolojik destek ürünü olduklarından sağlık malzemesi. Doğrusu sağlık o kadar geniş kapsamlı bir konu ki istenirse herşey sağlık kapsamına girebilir.

Gerçi benim hoşuma gidiyor, pırıl pırıl malzemelerle çok şık dekore edilmiş eczaneler. Eskiden çocukluğumda anımsıyorum. Eczaneler karanlık, ilaç kokan, esrarengiz yerler idi. Ben bu karanlık eczaneleri masallardaki büyücülerin gizli mabetlerine benzetirdim. Eczacıları da , aman bana kızmasınlar, ocakları başında büyülü karışımlar hazırlayan büyücülere benzetirdim. Hoş eczacılıkta bir nevi büyücülük değil mi. Bir takım karışımlarla insanları dertlerinden kurtaran ve deva veren bir büyücülük. Gerçi artık o karışım ilaç hazırlama dönemi de geçti. Çocukluğumda doktorlar bir reçete yazar ve onu eczacıya verdiğinizde, ancak bir kaç saat sonra hazırlayıp vereceğini söylerdi. Bu çok gizli karışım, bir kaç saat sonra derdimize deva olmak için bize verilirdi. Oysa şimdi ilaçlar hazır. Sadece reçeteyi veriyorsunuz ve dolaplardan alınan ilaçlar torbaya konulup size veriliyor.

Küçükken eczanede ilaç alırken hep o tozlu raflara bakıp masal kahramanlarını düşünürdüm. Şimdi ise ilaçlarım ambalajlanırken kendime oje, yüz kremi, şampuan beğeniyorum raflardan. Kısacası eczaneler de çok değişti artık.

Geceleri gazeteden nöbetçi eczane aradığımız günleri düşünürsek, Eczacıların yaşamımızdaki önemini bir kez daha vurgulamış oluruz.

Yazımı sonlandırmadan tekrar Eczacılarımızın Bayramını kutlarım. 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..