Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '13

 
Kategori
Anneler Günü
 

Bütün annelerin Anneler Günü kutlu olsun

Bütün annelerin Anneler Günü kutlu olsun
 

Bu sabah erken kalktım. Bahçemde çayımı içip, kuşların senfonisi eşliğinde gazetemi okurken birden ön bahçeden gelen bir çığılık ile irkilidim. Evimin öninde büyük bir mandalina bahçesi olduğunu daha önceki yazılarımı okuyan okurlarım hatırlarlar, İmara henüz açılmadığı için doğal hali ile harika bir manzara arzeden ve kuşların buluşma yeri olan  bu harika bahçenin tadına doyum olmuyor. Bu bahçenin yanında bir başka bahçe daha var ve orada bazen bir inek görüyordum taa uzaklardan. Hatta bir kere de süt aldım sahibinden.

Sabah duyduğum çığlığın komşum inekten geldiğini biraz sonra anladım. Zavallı inekcik arada acı acı ağlıyordu. Daha sonra onun sesine daha ince ufak bir dana sesi eklendi.Sabah sessizliğinde kuşların sesleri arasında uzaktan gelen bu inek ve dana ağlaması beni çok etkilemişti. Hayvanlar konusunda fazla tecrübeli olmadığım için konuyu eşime sordum.' Bu inek ve dana neden ağlıyorlar?' sorusuna devamlı Natıonal Geografıc seyreden eşim hemen cevap verdi. Sü veren lohusa İneği bir süre sonra danasından ayırıyorlarmış. Dana annesi ineğin bütün sütünü emmesin ve İnekten daha fazla süt alınsın, sahibi bu sütü satıp , para kazansın diye yapılıyormuş bu eylem. Tabii danasından ayrılan ve onu  sütü ile besleyemeyen inek ve annesinden süt ememeyen, ondan ayrı kalan dana da devamlı ağlıyormuş bu acıklı olaya alışana kadar.

 Bir an düşündüm ne kadar gaddarız biz insanlar diye. Ama sonra aklıma gene geçim kaygısı, yaşam mücadelesi sebebiyle yavrusundan ayrılmak zorunda kalan başka canlı analar geldi. Galiba bu olay bütün canlıların ortak kaderi.

 Ben de bu anneler gününde yavrusu yanında olan değil,  özellikle yavrularından  uzak kalan anaların  Anneler Gününü kutlamak istiyorum. İster kıskançlık deyin, ne derseniz deyin. Yanında yavrusu, Anneler Gününü kutlayan Anaları nasılsa çocukları kutluyor bugün.

Ben yavrularından uzak bütün Anaları sevgi ile kucaklıyor ve Anneler Gününü kutluyorum.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..