Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '09

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

19 Temmuz’daki sigara yasağından endişeli olanlar var

19 Temmuz’daki sigara yasağından endişeli olanlar var
 

Birkaç hafta önceydi, kuruyemişçide alışveriş yaparken elinde özel teslimat cihazıyla bir sigara dağıtımcısı içeri girdi. İşyeri sahibiyle sigara dağıtımcısı arasındaki sohbete kulak misafiri oldum.

İşyeri sahibi son aldığı birkaç marka sigaranın çok az satıldığını onlardan bugünlük almasına gerek olmadığını, diğerlerinden de az sayıda bırakmasını söyledi. Sigara dağıtımcı da durumların kötü olduğunu, son zamanlarda birçok müşterisinde benzer durumlarla karşılaştığını söyleyip ayrıldı.

Bu işten ekmek yiyen iki kişinin endişelerine tanık oldum ama onların endişesi beni hiç endişelendirmedi. Demek ki sigara yasaklarının olumlu etkileri görünmeye başlamıştı.

Küçük bir kuruyemişçi ve ona sigara getiren dağıtıcı, birkaç paket daha az sigara satıldığı için endişeleniyorsa, tüm satışlarında azalmalar olan sigara üreticisinin endişesinin boyutunu tahmin ediyorum ancak bu endişeyi azaltmak için yapmak isteyebileceklerini düşünmek bile istemiyorum.

Havalar düzelince alanları, derme çatma çerçevelerle büyütülmüş kafelerin pencereleri açıldı. Önlerinden geçerken ne kadar çok kişinin nargile içtiğini görüyorum. 19 Temmuz olduğunda, sigara tutkunları kapının önüne gelip sigaralarını içecekler de nargile keyfi (!) yapanların işi zor. Yaz aylarında birkaç ay dışarıda idare ederler de havalar serinleyince ne olacak? Şimdi nargile hizmeti (!) sunan kafelerde de bir endişe başlamış olmalıdır.

19 Temmuz 2009, toplumsal yaşam için bir dönüm noktasıdır. Birilerinin canı çok sıkılacak ancak ülkemin kentlerinde yaşam kalitesi çok yükselecek.

Ankara 11 Nisan 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..