Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '17

 
Kategori
Deneme
 

200 bin yıl bir şey olmamış, son 5000 yılda her şey olmuş; insanlığın kafasına saksı düşmüş olmalı

200 bin yıl bir şey olmamış, son 5000 yılda her şey olmuş; insanlığın kafasına saksı düşmüş olmalı
 

Hatta 5000 yıl değil birkaç yüzyıl içinde. Yazı bulunmuş, dinler gelmiş, dünyanın yuvarlak olduğu anlaşılmış, icatlar yapılmış, aya gidilmiş…

Bu tuhaf durum kimsenin dikkatini çekmiyor… Nasıl olur, 200 bin yıl hiçbir şey olmamış, son 5000 yılda her şey olmuş. Akıl alacak bir şey değil ki bu, açıklaması yok.

O zaman şöyle diyebiliriz: Kapı kilitliydi, anahtar olmadığı için içeri giremediler; 200 bin yıl evin önünde dolaştılar. Peki anahtar neydi? Yazı diyecek, “anahtar benim, insanlık beni buldu ve kapıyı açtı” Dinler diyecek, “hayır biz geldik, insanlığın ruhunu açtık”  Bana göre bunlar doğru ama bu patlama bir birikimin sonucu gözüküyor.

Dünyanın öküzün boynuzunda olduğunu düşünen insandan Mars’a giden insana. Beni son 5000 yılda (hatta son 200 yılda)meydana gelen bu kadar şeyden çok ondan önceki 200 bin yılda hiçbir şey olmaması şaşırtıyor ve “yazının bulunuşu ve dinlerin ortaya çıkışı” gibi anahtarları önemsiyorum. Tabi bu arada keşifler ve göçler de önemli.

Bir de son 5000 ve özellikle son 200 yıldaki bu patlama (yakın çağın Bing Bang’ı) olmasaydı dünyanın hali nolurdu merak ediyorum. Elbette aydınlanmayı (deyim yerindeyse taşın yerinden oynaması) 5000 yıl öncelerden başlatmamız normal çünkü son 200 yıllık göz kamaştıran sıçrama bu sürecin sonucu.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..