Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2006 ÖSS Tokat il 1. si Muhammed Sait Sağıroğlunun başarı sırrı

2006 SAY -1, SÖZ -1, EA- 1, SAY -2 DEN TOKAT İL 1. Sİ OLAN FEN LİSESİ VE BİLGİ DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ MUHAMMED SAİD SAĞIROĞLU : “ TOKAT’TA YAŞAMAYI İNSAN İYİ KULLANIRSA TOKAT’TA ÖSS HAZIRANMAK ÇOK FAYDALI”

SORU-İlk önce bu başarınızdan dolayı sizi candan kutlarım M.Said Kardeşim.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

M SAİD SAĞIROĞLU- 13.Aralık.1987 Tarihinde Tokat ‘ta doğdum. İlköğretim 1. kademeyi Vakıfbank Namık KEMAL İlköğretim Okulunda 2. kademeyi ise Plevne ilköğretim Okulunda tamamladım. Bu sene de Tokat Fen Lisesini tamamladım.

SORU- Sevgili Said ÖSS de hangi dereceler elde ettiniz? Türkiye genelinde başarı dereceniz nedir ? Bu başarıyı beklemekte mi idin?

M SAİD SAĞIROĞLU- Bu sene bildiğiniz gibi farklı alanlarda değerlendirme yapılmakta. Bu alanlardan benim mesul olduğum Say – 1 DEN, SÖZ 1 DEN, EA 1 DEN say 2 den il birincisi oldum. Say 1 den Türkiye genelinde 94. ü EA 1 DEN Türkiye 151. si SAY 2 ten Türkiye 229. su oldum. ÖSS çalışmamız lise 1 den itibaren oldu. Okul derslerini günü gününe takip ederek ve yeterli miktarda test çözerek bu başarıya ulaştım. Aslında sınavım deneme sınavlarına göre iyi geçmemişti .Deneme sınavlarımın 8 puan daha altında geldi. Bu başarı bana bundan dolayı biraz sürpriz oldu diyebilirim.

YORUMU- Dersi derste dinleyen ve planlı çalışan insan her zaman başarılı olur.M. Said kardeşimize de bakarak lise 1 den çalışmaya başlayan başarıyı yakalar.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar kardeşleriniz nerede okur? Başarında ailenin etkisi ne oldu sana ?

M SAİD SAĞIROĞLU- Kalabalık bir aile sayılırız. Babam emekli öğretmen.Annem ev hanımı. Büyük ağabeyim işletme mezunu ve şu an askerde.Diğer ağabeyim Ege Üniversitesi Ders Mühendisliğinde okumakta. Benden küçük kardeşim ise şu an Vakıfbank ilköğretim 8. sınıfa geçti. Bu başarıda onların sağladığı manevi desteğin ve verdikleri huzurlu çalışma ortamının katkısı çok büyüktür.

YORUMU – Eğitimci anne ve baba ve eğitimli büyüklerin desteği ve insanın kendi kendi motive ederek çalışması ülke genelinde başarı getiren çalışma olur.

SORU- Arkadaş, okul, dershane, komşu, akraba çevrenin bu başarında etkisi ne oldu ?

M SAİD SAĞIROĞLU- Sınav temposunun yorgunluğunu arkadaşlarımla beraber belirli aralıklarla atmaya çalıştık. Komşularımızda bu sınav maratonuna saygılı davrandılar. Son haftalarda bu apartmanımızda espri konusu bile oldu.

YORUMU- İnsanların çevresinde ÖSS ye hazırlanan gençlere güçleri ve bilgileri oranında yardımcı olması her zaman insanlık görevi olmalı.Saygı görmek isteyen sevgi göstermeli.

SORU- Çok kitap okur musunuz bunun ÖSS kazanmanızda katkısı ne oldu Said kardeşsim ?

M SAİD SAĞIROĞLU- Çok kitap okuduğumu söyleyemem.Okuyamıyorum Çünkü. Vaktim yok. İlk dönem üç kitap okudum ama daha sonra okuyamadım. Ama çok fazla paragraf sorusu çözdüm. Bu da ÖSS sorularını çok hızlı anlamama yardımcı oldu. Sınav da yaklaşık 1 saat 20 dakika zamanım arttı.Bu da hızlı okumam sayesinde oldu.

YORUMU- ÖSS adaylarının hızlı okuma alışkanlığı edinmeleri onlara sınavda daha büyük katkısı sağlayacak ve hızlı okuma konusunda kurslar ve kitaplardan faydalanan insanlar soruları hızlı okuyarak sınavda zamandan tasarruf sağlayacaklardır.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersin ve arkadaşlarını nasıl seçersin ÖSS de bunun ne faydasını gördün Said kardeşim ?

M SAİD SAĞIROĞLU- Eskiden insanlara çok güvenmekteydim. Ama şimdi yeni tanıştığım insanlara fazla güvenmemekteyim. Çünkü aşırı güvenin çok zararını gördüm. Genelde arkadaş çevrem okulumdandı. Hepimizin sınav stresi olduğu için birbirimizi fazla etkilemiyorduk.

YORUMU- İnsan arkadaşlarından çok kötü alışkanlıkları olmadığı müddetçe faydalanmaya ve onlarla fikir alış verişinde bulunmaya bakarsa stres atma ve kaygısını yenmesine katkı sağlayacaktır bu.

SORU- Daha önce Üniversite tamamlamış insanlardan faydalandın mı nasıl ? Onların sana ne gibi katkıları oldu?

M SAİD SAĞIROĞLU- Yakın çevremde iyi üniversite okumuş insanlar var. Onlarla sık sık görüştüm. Onlardan almış olduğum fikirler doğrultusunda çalışmalarıma yön verdim. Bunun bana çok faydası oldu.

YORUMU- Ne yazık ki çok ÖSS adayı Üniversite tamamlamış ve kendini güzel yetiştirmiş olan insanlardan yeterince faydalanamamakta ve çoğu da onlardan kaçmakta halbuki onlardan faydalansalar başarıları daha da artacaktır.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadın mı nasıl aştın ?

M SAİD SAĞIROĞLU- Genelde akşamları yarım saat kadar yürüyerek bir bardak çay içmem stresimi almakta idi. Bunun da kar etmediği zamanlarda kardeşime eziyet çektirerek stresimi atıyordum. Kendisi bu durundan şikayetçi değildi.Çünkü ben kazanınca odama yerleşmeyi planlamaktaydı.Şaka bir yana haftada bir günü kendime ayırmakta idim. O gün arkadaşlarımla sinemaya gider , gitar çalar rahatlardık.

YORUMU- insanlar ders çalışmaktan sıkıldığı zamanlarda da stres atmaya bakmalı genelde stresi alınmış insan acı suyu alınmış turpa benzer herhalde.Yani daha lezzetli olur.

SORU- M Said Kardeşim bize bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ?

M SAİD SAĞIROĞLU- Hafta içi ve hafta sonu olarak pek ayırım yoktu. Çünkü hafta içi okul, hafta sonu dershane vardı. Okuldan sonra biraz dinlenmekteydim. Kısa bir konu tekrarı yaptıktan sonra test çözerdim. Konu tekrarına ise çok ihtiyaç duymadım. Çünkü okulda konuları bitiriyordum. Yaklaşık 500 soru çözdüm bir günde. Bazen bir hafta hiç soru çözmediğim zamanda oldu. Bazen de günde 800 soru çözdüğüm zamanlar oldu. Son 2 ayda konu tekrarlarına ve deneme sınavlarına yoğunlaştım.

YORUMU- herkes moral bulacağı ve anlayacağı program yapar ama şampiyonlar önce dersi derste dinleyerek aksam evde kısa tekrarla bol bol test çözerek bu başarıya ulaştıklar söylemekteler çoğu zaman.

SORU- Hangi Üniversitenin hangi bölümünde okuyacaksın M. Said * Neden Bu bölüm

M SAİD SAĞIROĞLU- Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği seçeceğim. Aslında tam karar vermiş de değilim. Sanırım bu yapıma uygun en iyi mesleklerden bir Türkiye şartlarında

YORUMU- Her insan mutlu ve huzurlu olacağı, verimli olacağı mesleği seçerse hayat onlara daha güzel olacaktır.

SORU-ÖSS sence adil mi M . Said kardeşim?

M SAİD SAĞIROĞLU- Kesinlikle adil değil. Ama ülkemiz şartlarında ÖSS nin de kalkması mümkün değil. Çünkü sınava yaklaşık olarak 2 milyon aday girmekte. Sadece 400 bin kişi alınmakta 4 yıllık okullara. Sistemin adil olabilmesi için önce kaliteli Üniversite açılmalı ve kontenjanlar artırılmalı. Ama şu an ki şartlarda adil olunması çok zor

YORUMU- Öss konusunda gençlerin de anlattığı gibi eğitimin kalitesinin artırılması ve kaliteli Üniversite sayısının çoğaltılması lazım.

SORU- Tokat^2ta yaşamanıza rağmen bu başarıyı nasıl elde ettiniz ?

M SAİD SAGIROGLU- Tokat’ta yaşamayı insan iyi anlasa ve kullansa Tokat’ta yaşamak sınava hazırlanmakta çok faydalı. Çünkü yapacak bir şey yok. Sadece canınız sıkılınca ders çalışsanız günde yaklaşık olarak bu 4 veya 5 saat yapar. Bu da yeterli sanırım.

YORUMU- İnsanlar yaşadığı yer ne olursa olsun gene de isterlerse başarıyı çalışarak ve kötülüklere dur diyerek engel olabilirler.

SORU- Rehberlik, kişisel gelişim ve motivasyonun ÖSS hazırlıkta ne gibi katkıları var sence M said Kardeşim?

M SAİD SAĞIROĞLU- Rehberlik çok önemlidir. Çünkü çoğu öğrenci ne yapacağını bilemez. Hangi konuda ne kadar çalışması gerektiğini , kaç saat çalışması gerektiğini konu mu yoksa test mi çalışması gerektiğini bilmeyen öğrenciler başarılı olamaz bence ÖSS de. Bu noktada dershane yönlendirici olmakta. Her öğrenci ve öğrenci ailesi rehberlik ve danışma merkezlerinden faydalanmalıdır bence.

YORUMU- Rehberlik ve kişisel gelişimin önemi arttığından yeni yeni dergiler çıkmaktadır ve bunları okuyan insan ünlü rehberlik ve kişisel gelişimcilerin yönlendirmesi ile başarıyı yakalamaktalar ÖSS de her zaman başarı oranının artması bence bunun sonucu. Gençler Kişisel Gelişim ve rehberlik dergilerini okumaya devam etmeliler

SORU- Son olarak 2007 de ÖSS ye girecek olanlara ne anlatacaksınız M. Said Kardeşim.?

M SAİD SAĞIROĞLU- Anne ve babalar ÖSS ye girecek çocuklarına baskıcı davranmasınlar. Çok da boş bırakmasınlar evlatlarını . Düzenli bir kontrolle onlar için hazırladıklarını iyi ortamlarda onların beklentilerini paylaşmakla çocukları için çok faydalı olacaktır.

YORUMU- Anne ve baba çocuklarının sorunlarıyla ilgilenmekle beraber onlara baskıcı tavırda takınmamaları lazım. Onlara rahat çalışma ortamı sunmakta anne ve babanın görevi olmalı.

Teşekkür ederim M Said Kardeşim .

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..