Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '08

 
Kategori
Sınavlar
 

2007 OKS Tokat 18. Fatma Betül Çevik'in başarı sırrı

2007 OKS TOKAT MERKEZ 18. Sİ VE NAMIK KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU VE SELÇUK FEN DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ MERVE BETÜL ÇEVİK .” BAŞARIYA ÇİÇEKLİ YOLLARDAN GİDİLMEZ . ÇALIŞMAK LAZIM “

SORU- Merhaba FATMA BETÜL Kardeşimiz başarınızdan dolayı sizi candan tebrik ederim.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okulları tamamladınız bugüne kadar ?

FATMA BETÜL ÇEVİK- Tokat Vakıfbank Namık Kemal İlköğretim Okulundan mezun oldum. Tokat’a 3 yıl önce geldik. İlköğretimde ilk 5 yılımı Nevşehir Mihriban Emin Günel İlköğretim Okulunda okudum. Aslen Tokatlıyız.

SORU- OKS de kaçıncı oldun? Bu başarıyı beklemekte miydin ?

FATMA BETÜL ÇEVİK- OKS de Merkezde 18. oldum. Beklediğim derece düşük dereceydi. İnşallah ÖSS de daha iyi başarı elde etmek için çabalayacağım.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve baban ne iş yapar ? Kardeşlerin nerede okur ve onların sana olan desteğini nasıl bulmaktasınız ?

FATMA BETÜL ÇEVİK – Babam Çevre Orman Müdürlüğünde Jeoloji Mühendisi . Annem ise Kur’an Öğreticisi. Bir Kardeşim var. Vakıfbank Namık Kemal İlköğretim Okulunda okumakta. 6. sınıfa geçti.Ailemin bana güvenmesi benim kendime olan güvenimi artırdı. “Sınavda başarısız olursam aileme ne derim” gibi bir sıkıntı içerisinde olmadım.Bence güven başarılı olmak için en önemli faktörlerden birisi.Aileme bana bu konuda destek çıktıkları için teşekkür ederim.

SORU-Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ve bu başarınızda arkadaş seçiminin sizce ne önemi oldu ?

FATMA BETÜL ÇEVİK- “ Arkadaşım” diyebileceğim kişi güvenilir olmalıdır. Cana yakın ve tatlı dilli olması da arkadaşlığımıza artılar katar.Arkadaş çevresinin başarımıza katkısı çok büyüktür. Bu yönden kendimi şanslı hissetmekteyim. Çünkü gerek dershane arkadaşlarımla gerekse okul arkadaşlarımla birbirimizi sınavlara hazırlamaya çalıştık. Birbirimize moral vererek yardımcı olduk.

SORU- Daha önce OKS tamamlamış, ÖSS tamamlamış meslek sahibi insanlardan faydalandınız mı nasıl ?

FATMA BETÜL ÇEVİK-Elimden geldiğince faydalanmaya çalıştım. Anadolu Öğretmen Lisesi ve Fen Lisesine giden tanıdıklarım vardı. Onlardan sınava ansıl hazırlandıkları ve kazandıkları konusunda ve okullarının onlara neler sunduğu konusunda bilgi aldım.Bunların okulları da Tokattaydı.

SORU-Kitap Okumanın başarınızda etkisi nedir ? Bu başarınızda ve hayatta kitabın etkisi nedir ?

FATMA BETÜL ÇEVİK- Kitapsız hiç olur mu ? Tabii ki kitap okumaktayım. Ayrıca kitap okumanın yararları öğretmenlerimizin de belirttiği gibi sadece paragraf sorularının cevaplanmasında değil, diğer derslerde de çok yardımcı oldu. Matematik ve Fen Bilgisi gibi diğer sayısal derslerde de anlamayı kolaylaştırıp zaman kazandırabiliyor. Herkese kitap okumayı tavsiye ederim.

SORU- Hangi okulda okumak istemektesiniz? Hangi Üniversiteyi okumak istemektesiniz ve hangi mesleği yapmak istemektesiniz neden ?

FATMA BETÜL ÇEVİK- Ben bulunduğum ilin en iyi lisesi Tokat Fen Lisesinde okumak ve mezun olunca da seçtiğim meslek dalıyla ilgili okumak ve mezun olunca da seçtiği meslek dalıyla ilgili iyi bir eğitim veren Üniversitede okumak isterim. Şu an meslek seçimini tam olarak yapmadım. Ama insan psikolojisi ilgimi çeken bir alan.

SORU-OKS çalışmaya ne zaman başladınız ? Bize OKS çalışmalarda bir hafta içi ve hafta sonu çalışma programınızı açıklar mısınız ?

FATMA BETÜL ÇEVİK-OKS çalışmaya yani OKS bilinci içerisinde sıkı bir şekilde çalışmaya 7. sınıfın yaz tatilinde çalışmaya başladım.Selçuk Fen Dershanesindeydim. Genel olarak 6. sınıftan itibaren konular işlenmekteydi. Sonra bol bol test çözüyorduk. Hafta sonlarımız genel okul ve ödev olmadığı için rahat bir şekilde test çözüyorduk.Hafta içleri de okulda çoğu zaman Selçuk Fen Dershanesinde geçiriyorduk. Her normal OKS öğrencisinin yaptığı gibi test çözüyorduk.Ama söylediklerimden a sosyal bir insan olduğum sonucu çıkarılmasın lütfen.Çünkü programımızı öyle bir ayarlamıştık ki emin olun sosyal aktiviteye de rahat bir şekilde zaman ayırabiliyorduk.

SORU-Okul, dershane, akraba, komşu gibi yakın çevre faktörlerinin sizin bu başarınızda olan etkisini bana anlatır mısınız ?

FATMA BETÜL ÇEVİK- Ailemin bana olan güven ve sevgisi büyük. Ayrıca Selçuk Fen Dershanesindeki ve okuldaki öğretmenlerim sayesinde de düzenli bir çalışma sistemi oturttum. Onlarda bizim bu zorlu zamanlarımızda yanımızda olup, bize moral verdikleri için çok teşekkür ederim. Emeklerimizin boşa gitmeyeceğine emin olabilirler.

SORU- OKS sistemi sice uygun mu ? OKS ye alternatif önerileriniz var mı ?

FATMA BETÜL ÇEVİK- Bu sorunuzun cevabı olaya bakış açınıza göre değişir. Öğrencilerin içinde herkesin gitmesi gereken okulun belirlenmesi için yapılan bu sınav öğrencileri ayıklamak açısından iyi. Ama bu ayıklama işlemi yapılırken öğrencilere daha oyun çağındayken çok büyük bir yük yüklemek ne kadar doğru?Şimdi 14 yaşın neresi oyun çağı gibi düşünenler olabilir. Ama OKS de sırf iyi dereceler elde etmek için çocuklar daha 4 veya 5. sınıfta iken dershanelerin yolunu tutmaktalar.Bu da bence bir hata. Bu sorunun çözümü hakkında pek düşünmedim. Şimdilik bu sorunun çözümünü OKS ve ÖSS yi atlatarak şu anda bu konuyla ilgilenenlere bırakmaktayım.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı nasıl aştınız ?

FATMA BETÜL ÇEVİK- Bazen girdiğimiz denemelerde netim normalin altına düştü. O zamanlarda biraz sıkıntı yaşadım. Ama yine de söylüyorum .Selçuk Fen dershanesinde ve okuldaki öğretmenlerimin yardımı ile bu sorunu aştım.Ailemin yardımını da unutmamak gerekir.

SORU-Bu kadar başarılı olmanıza rağmen ilerde işsizlik kaygısı falan yaşamakta mısınız ?

FATMA BETÜL ÇEVİK – Seçtiğim bölüme bağlı olarak bu korkum değişebilir. Sizlerinde bildiği gibi günümüzde bazı meslek dalları çok rağbet gördü. İnsan sayısı arttıkça ters orantılı olarak iş alanı, iş imkanı azaldı. Bu yüzden aslında meslek seçimi yaparken bu iş alanı konusunda da günümüz gençliği yani biz dikkat etmek zorunda kalıyoruz.

SORU-Tokat’ta yaşadığınız halde il ve ülke genelinde derece yapmış olmanızı neye bağlamaktasınız ?

FATMA BETÜL ÇEVİK- Şimdi lütfen Tokat’ı küçümsemeyelim. Çünkü içinde barındırdığı öğretmenler o kadar nitelikli ki ister Tokat2ın isterse Hakkari olsun İsterse İstanbul olsun.. Hiçbir şey fark etmiyor. Onlar hepimizin geleceği büyükleri gibi gördüler. Bize değer vererek başarılı olmamız için ellerinden geleni yaptılar. Biz de bu emeğe layık olmak istedik. Ve çalıştık. Ayrıca küçük bir olmanın hayli artıları var. İnsanlar genel olarak çalışmakta ve çalışmaya özen göstermekteler. Bunun için bizde olumlu etki bıraktığı söylenebilir.

SORU- 2008 de OKS ye girecek olanlarla onların anne ve babalarına neler önereceksiniz ?

FATMA BETÜL ÇEVİK- Bizden sonraki arkadaşlarıma Allah yardım etsin diyerek söze başlamak istiyorum. Bir kere iyi bir yere gelmek istiyorlarsa bunun için ne yapmaları gerektiği belli. “ Çalışacaklar” sadece bugün için değil, yarın içinde çalışacaklar.

Ayrıca başarıya öyle çiçekli yollardan gidilmediğini artık anlamışlardır herhalde. Hiç olmazsa şu an son bir yıllarında bazı zevklerine daha az zaman ayırmalılar. Mesela, TV , maçlar, sinema, tiyatro arkadaşlarla beraber olmak. Ben bunları yapmayın demiyorum. Sadece zamanı düzgün ayarlayıp eskisine göre biraz daha dikkatli olsunlar. Ayrıca ailelere de çocuklarına güvenmeleri ve onlar için rahat bir çalışma ortamı oluşturmalarını tavsiye ederim. Sınava girecek olan bütün arkadaşlara başarılar dilerim.

Çok teşekkür ederim Merve

Betül Kardeşim

TURAN YALÇIN /TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..