Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2007 Öss Tokat beşincisi Havva Taşkın'ın başarı sırları

2007 ÖSS EA- 2 , TOKAT 5.Sİ, TOKAT ATATÜRK LİSESİ VE SELÇUK FEN DERAHANESİ ÖĞRENCİSİ HAVVA TAŞKIN. ” İNSAN SEVDİĞİ ALANLADA KENDİNİ GÖSTEREREK BAŞARILI OLABİLİR”
SORU- Merhaba nasılsınız Havva Kardeşim, ÖSS deki başarınızdan dolayı sizi tebrik ederim Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okulları okudunuz bugüne kadar?

HAVVA TAŞKIN – 1988 yılında Tokat’ta doğdum. İlköğretimimi İbni Kemal İlköğretim Okulunda tamamladım. Daha sonra Tokat Atatürk Lisesini bitirdim.

SORU- ÖSS de başarınızdan bahseder misiniz ?

HAVVA TAŞKIN – ÖSS de istediğim puanı aldım.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar ve kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu başarınızdaki katkısı nedir?

HAVVA TAŞKIN- Babam Şehirlerarası Otobüs firmasında çalışmakta. Annem ise ev hanımı. Ablam evli. Diğer kardeşlerim ise lise, ortaokul ve ilkokulda okumakta. Onların bana sınavda verdiği destek küçümsenemez.

SORU- Kitap okumakta mısınız? Kitap okumanın size kazandırdıkları neler ?

HAVVA TAŞKIN- Kitap okumayı severim. Fakat fazla okuduğum söylenemez. Fakat kitap okumanın faydalı bir iş olduğunu herkes bilir. Umarım bundan sonraki hayatımda bol bol kitap okurum.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat etmektesiniz?

HAVVA TAŞKIN- Arkadaş seçimine yaşım ilerledikçe önem vermeye başladım. Doğru kişilerle arkadaşlık etmeye özen göstermekteyim. İstediğim arkadaş ortamını bu dershanede buldum. Arkadaşlarımın hepsi çok cana yakın ve sevecen insanlardır.

SORU- Hangi okulları tercih ettiniz ve okulu tamamlayınca hangi mesleği yapacaksınız? Neden?

HAVVA TAŞKIN- Genellikle Hukuk Fakültelerini tercih ettim. Birkaç tane de Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik yazdım. Bunların hepsi de benim ruhuma hitap eden meslekler. Umarım hayırlısı olur.

SORU- Okul, aile, dershane, akraba, komşu gibi yakın çevre faktörlerinin bu başarınızda katkısı ne oldu?

HAVVA TAŞKIN- Başarıda okul, aile, dershane, aile … hepsinin katkısı vardır. Ama en önemlisi de insanın hedefine doğru bıkmadan çalışarak ilerlemesidir. Selçuk Fen Dershanesinin birbirinden değerli hocaları ve bize burada sunulan imkanların önemini de unutmamak gerekmektedir.

SORU- Bize ÖSS de çalışma programınızdan bahseder misiniz? Bu başarıya nasıl bir çalışma programı ile ulaştınız?

HAVVA TAŞKIN- Her gün az ya da çok mutlaka konu çalışır, soru çözerdim. Hafta sonları çalışma saatlerimi artırırdım. Günde en azından 3 saat çalışırdım. Rehber hocamız her hafta kaç tane soru çözdüğümüzü kontrol ederdi. Çok soru çözmemde bunun etkisi fazladır.

SORU- ÖSS adil mi sence? ÖSS ye alternatif önerileriniz var mı?

HAVVA TAŞKIN- ÖSS sınavına öğrenciler 2 veya 3 yılını veriyorlar. Liseden dershaneye kadar büyük bir emek verilmekte. Sonunda tüm bu birikimlerin 3 saat 15 dakikaya bağlı olması çok üzücü. Diğer taraftan okulların eğitimleri aynı değil. Öğretmenler bazen adil davranmıyorlar. ÖSS de Ortaöğretim Başarı Puanında en az sınav kadar sıkıntılı olduğunu düşünüyorum.

SORU- Tokat'ta yaşamanıza rağmen bu kadar başarılı olmanızı neye borçlusunuz?

HAVVA TAŞKIN- Başarının şehirlerle ilgisi yok bence. Çalıştıktan sonra her şeyin başarılabileceğini düşünmekteyim.

SORU- Bu sene ÖSS de istediği puanı alamayanlar bir sene daha mı ÖSS ye çalışsın yoksa puanı yeten yere mi yazsınlar?

HAVVA TAŞKIN –ÖSS yi ilk girdiğinde kazanamıyor. Bende ilk girdiğimde kazanamadım. Daha doğrusu istediğim bölümlere girmek için bekledim. İnsan sevdiği alanda kendisini gösterebilir. Başarılı olabilir.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı nasıl aştınız?

HAVVA TAŞKIN- Kaygılarım vardı hem de çok. Ama kendimi sakinleştirmeyi öğrendim. Annem bana bu konuda çok yardımcı oldu.

SORU- Meslek seçimi konusunda sence aileler duyarlı mı ?

HAVVA TAŞKIN- İnsanların kendi istedikleri alanda çalışmalarının daha önemli olduğunu düşünüyorum.

SORU- 2008 de ÖSS ye girecek olanlarla onların anne ve babalarına neler önereceksiniz?

HAVVA TAŞKIN- İyi bir puan alabilmek için, sosyal hayattan biraz olsun kopmamız gerekmekte. Kendimize bir hedef seçerek ona odaklanmamız gerekmekte. 2008 de ÖSS ye girecek olan arkadaşlarıma da okul derslerinin çok önemli olduğunu , önemli, önemsiz bütün derslerden iyi notlar almaları gerektiğini söylüyorum.

İlginize çok teşekkür ederim Havva Kardeşim.

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..