Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '09

 
Kategori
Turizm
Okunma Sayısı
380
 

2009'un kahve falı

“ Fuar nasıldı ?”

“ Fena değil gibiydi. Yüzü biraz sarı idi. Öksürüyordu. Ama çok ciddi bir sorunu yokmuş. Sana da selam söyledi.”

Böyle soruya, böyle cevap.

Küresel durgunluk, yeryüzünün çehresine yeni bir biçim vermek için, piyasalara bir heykeltıraş keskisi gibi vurmaya başlamış.

Koskoca işletmelerin satış ve pazarlama müdürleri, genel müdürler piyasanın nabzını bu soru ile ölçmeye çalışıyor.

Öyle ya…

AB ve Rusya’da uzmanlar her gün ekonomi analizleri yazıyor. Görsel medyada, hem durumun tahlili, hem durgunluğun hangi sektörü nasıl etkileyeceği konusunda her gün programlar yayınlanıyor.

Bütün gelir grupları içinde baz alınabilecek anketler yapılıyor.

Hiç birisini izleme.

Ülkelerin Merkez Bankalarınca hazırlanan raporları edinip, ekonomilerin nabzını tutmak için çaba harcama.

Gelecek sezon sorunsalının şifresini bir tek soru ile çözmeyi dene.

“ Fuar nasıldı?”

Sevsinler böyle profesyonelliği.

Görünen o ki, 2009’da işletmeler birkaç sınav ile birden boğuşacak. Öncelikle bütün turizm işletmelerini bir kurumsal itibar sınavı bekliyor.

Yaşam, soru kağıtlarını çoktan dağıtmaya başladı bile.

2009 ve sonrası, işletmenin fiili mülkiyetinin çalışanlara, müşterilere, tedarikçilere ait olduğunu kabullenemeyen, Otelini malikanesi gibi gören yatırımcılara acı sürprizler getirecek.

Profesyoneller ise kişilik, liderlik ve deneyim sınavından geçecekler. Bu sınavın sonuçlarına ışık tutacak bazı gözlem verileri de mevcut.

Sınava karşı duruş itibarıyla birkaç grupta kümelenmeler söz konusu. ‘Elle gelen düğün bayram’ cılar. Yandık, bittik, mahvolduk’ cular. Ne olduğunu ve bu işin nereye varacağını hala çözemeyenler. (Sayıları az da olsa) Zamanında işletmesini, ekibini ve kendisini muhtemel bir durgunluğa karşı, finansal, moral ve operasyonel açıdan hazırlamış olanlar.

İşletmelerin yaşam iksiri olan Kurumsal İtibar’ın ayakta kalması da, profesyonellerin genel yetenek sınavının sonuçlarına sıkı sıkıya bağlı.

İyi eğitim almış, dil bilen, kariyer merdiveninin her basamağını teri ile ıslatarak yükselen, her terfisini, ekip arkadaşlarının gönülden onayı ile alan profesyoneller, bu zorlu sürecin sonunda cv’lerine başarı madalyasını eklemeye hak kazanacak.

Basamaklarda terlemeyi zaman kaybı olarak gören, tur operatörü ‘ kankası’ nın itelemesi veya yatırımcının çevresinden edinilen dostluklar ile kariyerin zirvelerine torpil mancınığının ucundan fırlatılanlar Hanya’yı, Konya’yı görecekler.

Daha genel bir sınıflandırma yaparsak, sektör iki farklı profil yansıtıyor. Birisi yuvada annenin getireceği yemi bekleyen yaşam acemisi yavru kuşlara benziyor. Diğeri ise, kanatlarını risklere doğru çırparak yemeğini kendisi arayan ve bulmadan geri dönmeyen olgun kuşlar gibi gezgin ve kararlı.

Hayatın kime cömert olacağını yaşayarak göreceğiz.

Bir kesim 2009’u yeni pazarlar bularak, gelirlerini arttırarak karşılamaya hazırlanırken, diğeri kısılmaktan kuşa dönmüş gider ve maliyet bütçelerinde, mikroskop ile yeni tasarruf kalemleri aramakla meşgul.

Birincisi, fuarlar da dahil olmak üzere her platformda tüketicinin nabzını tutmakla meşgul, diğeri de fuarlardan dönenlere “ fuar nasıldı?” sorusunu sormakla.

Denizin hep çarşaf gibi kalacağı varsayımı ile dümene geçen acemi kaptanlar ya gemiyi terk edecekler, ya da batacaklar. Pusulası sağlam, tayfası eğitimli ve deneyimli olan kaptanlar karaya yanaşmayı başaracaklar.

Gecekondu oteller, finansal sarsıntılar başladığında yerle bir olacak. Yaşam, misyonlarını gece bekçiliğine indirgemiş profesyonellerin rütbelerini sökecek.

2009’da kariyer tsunamilerine hazır olun.

Özellikle yatırımcıların yüksek beklenti içinde oldukları satış ve pazarlamacılarda ve Genel Müdürlerde.

Bir satış ve pazarlama bütçesi olmaksızın, satışı, tur operatörleri ile geliştirdiği ahbap çavuş ilişkilerine endeksleyen, bugüne kadar yaşanan her talep daralmasının panzehiri olarak fiyat kırmayı marifet sayan profesyoneller, ürün kalitesinin, müşteri ile sürdürülebilir iletişimin, piyasanın farkına varacaklar.

2009 sonunda, bilançoların üstüne yatırdığımız çapsızlığın, sıradanlığın, çapaçulluğun salasını vereceğiz. Cenaze namazını kılacağız.

Diyalektik’i elektrik sananlar, 2007 ortalarından bu yana yaşananların büyük resimde esastan bir değişim olduğunu çözemeyenler, yaşamın rahminde olumsuzluk ve fırsatın tek yumurta ikizi olduğunu da göremezler.

Ne doğa, ne yaşam boşluk sevmez. Yıkılan her kurum, her sistem, toprağa, yerine geleceklerin doğum ve gelişme fırsatlarını da bırakır.

Kapitalizmin yaratıcı tahrip becerisi, turizm sektöründe de, harabelerden şeffaf, sağlam bir yapı inşa edecek enerjiyi verecektir, endişelenmeyin.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 34
Toplam yorum
: 30
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 655
Kayıt tarihi
: 01.07.06
 
 

Hiç bir şey göründüğü gibi değildir. Olmamalı da. Biraz beynimizi yormalıyız. Dayatılan hiç bir dogm..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster