Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

2010 Avrupa Kültür Başkenti İstanbul’u İzliyorum Gözlerim Faltaşı

2010 Avrupa Kültür Başkenti İstanbul’u İzliyorum Gözlerim Faltaşı
 

Orhan Veli günümüzde yaşasaydı,bugünün İstanbul’ u için dizelerinde ne derdi acaba,hiç düşündünüz mü..

Belki de şöyle..

İstanbul'u izliyorum, gözlerim açık
Önce hafiften bir yağmur yağıyor;
Yavaş yavaş mazgallar doluyor
Üst baş çamur;
Uzaklarda, çok uzaklarda,
Otomobillerin hiç durmayan klaksonları
İstanbul'u dinliyorum, kulaklarım tıkalı.

İstanbul'u izliyorum, gözlerim açık;
Ambulanslar geçiyor, derken;
Ötelerden, polis arabaları,
Çığlıklar atılıyor barlarda;
Birinin kaldırıma vuruyor sarhoş kafası;
İstanbul'u izliyorum, gözlerim şaşı.

İstanbul'u izliyorum, gözlerim faltaşı;
Büyük büyük alışveriş merkezleri
Cıvıl cıvıl Beyoğlu
Mendil satan küçük çocuklar,
Ölüm korkusunun hissedildiği doklar
Güzelim sokaklarında işsizler ordusu;
İstanbul'u izliyorum, gözlerim dolu.

İstanbul'u izliyorum, gözlerim halâ şaşı;
Duraklarda bekleyen insanlar,otobüs peşinde koşanlar,
Loş sokaklarda dolaşan birkaç çocuk;
Sarhoşların uğultusunda istiyor biraz azık,
İstanbul'u izliyorum,

Gökyüzünde uçuşan maytaplardan gözlerim kırpışık

İstanbul'u izliyorum, gözlerim halâ kırpışık;
Bir travesti geçiyor kaldırımdan;
Küfürler, şarkılar, türküler, laf atmalar.
Bir şey düşüyor elinden yere;
Bir cep telefonu olmalı;
İstanbul'u izliyorum, gözlerim buğulu .

İstanbul'u izliyorum, gözlerim şaşkın;
Bir adam çırpınıyor yerde;
Sarası mı var,kalp krizi mi bilmiyorum;
Araba mı çarpmış,bıçaklanmış mı anlayamıyorum;
Polis ekipleri geliyor,

Elde cep telefonu, yerdeki adamı kaydeden insanların arasından.
Onların bakışından anlıyorum; adam öldü!.

Gözleri faltaşı,
Az ötede seyyar bir pilavcı.

Cep telefonu ile ölen adamı kaydedenler;

Pilava kaşık sallıyorlar.

İştahlı iştahlı.

İstanbul’u izliyorum,ama artık benim de gözlerim kapalı

Tarihi,doğası ve kültürüyle asırlardır insanların gözbebeği bir kent,İstanbul.

Bir çağın kapanıp,yeni bir çağın başlangıcı olan yer.

İstanbul 2010Avrupa Kültür Başkentlerinden biri artık.

Daha önceki 39 kent gibi

Almanya’nın Essen ve Macaristan’ın Pecs kentleri ile birlikte.

Sayın devlet büyüklerimiz ve sanatçılarımızın katılımıyla, görkemli kutlamalarla başlayan sü

reç yıl sonuna kadar devam edecek.

Orhan Veli’nin gözlerini kapatıp dinlediği İstanbul artık olmasa da, başka İstanbul yok!

Haydi hayırlısı…

 
Toplam blog
: 94
: 840
Kayıt tarihi
: 23.07.06
 
 

1962 İnegöl/Bursa doğumlu ve İşletme Fak. mezunuyum. Özel bir kursta kurum müdürü olarak görev yapma..