Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '09

 
Kategori
ÖSYS
 

2010 yılında Öss

2010 yılında Öss
 

2010 YILINDA ÖSS YE GİRECEK FEN LİSESİ VE ANADOLU LİSESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN OKUL BAŞARI PUANLARI GERİ VERİLSİN

ÖSS de okul başarı puanının katkısının kalkmasını bir türlü aklım almıyor. Özelikle de Anadolu lisesinde, Fen Lisesinde okuyan bir öğrenci ile Genel Lise öğrencisinin bir tutulmasını mantığım hiç kabul etmiyor.

Anadolu Lisesinde, Fen Lisesinde okuyan bir öğrencinin ne farkı vardır Düz Lisede okuyan öğrenciden?

Her ikisi de aynı kitapları okuyor, aynı devletin öğretmeninden ders dinliyor. Sadece biri yabancı dil dersini çok görüyor, diğeri de sayısal derslerini.

Bu çocukların bir artısı vardı, o da okul başarı puanıydı. Şimdi siz onu da ellerinden alıyorsunuz. Acaba düşündünüz mü bu çocukların psikolojisini? Bu ailelerin psikolojisini?

Sayın yetkililer bu çocuklar buralara gelebilmek için, çocukluklarını yaşamadılar. Yaşıtları oyun oynarken onlar ders çalıştı.

Önceki bloğumda bir öğrenci ne söylüyor? BİZ ÇOCUKLUĞUMUZU YAŞAMADIK bu size ne anlatıyor? Bir düşünün isterseniz.

Bakın benim Anadolu Lisesinde okuyan çocuğum evimden çok uzakta bir okula gidiyor, her ay servis ücreti veriyorum neden? Çocuğum okusun diye. E.. madem burada okuyan çocuğumun bir artısı yok neden seneye aynı okula gitsin? Evimin hemen yakınında Düz Lise varken. Ben neden her ay servis ücreti ödeyeyim? Çocuğum neden onca zaman harcasın yollarda?

Ayrıca SBS sınavları yapılıyor değil mi? Aldıkları puana göre, tercih ettikleri okullarda okumaları amacıyla. Peki, bu çocukların gittikleri okullar arasında bir fark olmazsa neden SBS sınavları yapılıyor? Var mı bunun mantıklı bir açıklaması?

Günlerdir düşünüyorum, bir cevap bulamadım. Bilen birisinin çıkıp açıklama yapmasını rica ediyorum.

NOT: Burada Düz Lise öğrencisini küçümseme gibi bir durum yok yanlış anlaşılmasın. Sadece bu çocukların hakkının geri verilmesini istiyorum.

Saygılarımla.

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..