Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '11

 
Kategori
Futbol
 

2011 Türkiye Lig Kupası gerçek sahibini buluyor mu?

2011 Türkiye Lig Kupası gerçek sahibini buluyor mu?
 

Sahipsiz kupa


   Her şeye tarafsız bakmaya çalışıyorum. Kupa hakkında bakın neler düşünüyorum.

   Şike olaylarının ortaya çıkmasıyla kupa da sahipsiz kaldı. Gerçekten ortada bir şike varsa ve kupaya ortak takımlar sözü geçen şikelere karıştıysa kupa da adresleri şaşırıyor. Acaba kupanın gerçek sahibi kim? Bunu söylemek gerçekten çok zor. Fenerbahçe mi, Trabzonspor mu, Bursaspor mu?

   Önümüzdeki günlerde soruşturmanın sonuçlarının açıklanacağı söyleniyor. Henüz resmi olarak yapılmayan açıklamalarda Fenerbahçe’nin küme düşürülmesi ve Trabzonspor’un puan kaybetmesi gündemde.

   Şike, gerçektende hoş karşılanacak bir durum değil. Ancak ortada gerçektende bir veya daha çok şikeler var mı? Bu şike olaylarına kaç kişi karıştı? Gerçek böyleyse adı geçen takımlar şike iddiası olan maçlardan kaç puan elde ettiler? Bunlar hep kafa karıştıran sorular.

   Diğer taraftan şike sonucu tek bir puanın elde edilmiş olduğunu bile düşünsek kupa yine el değiştiriyor demektir. Ayrıca haksız olarak elde edilen tek bir puan bile bağışlanamaz bir suç. Peki diyelim ki birkaç kişi bu olaylara karıştı. Diyelim ki Fenerbahçe veya Trabzonspor buna göre birkaç puan elde ettiler. Birkaç kişinin işlemiş olduğu bir suç yüzünden bir takımı cezalandırmak doğru mu? Atıyorum, diyelim ki 5 kişi olaya karıştı ve puanlar el değiştirdi. Bu 5 kişi yüzünden tüm Fenerbahçe küme düşürülebilir mi? Hem de yıllarca sürecek bir ceza!  Sizce doğru bir karar mı olur? Ne yapılmalı ben de emin değilim.

    Fenerbahçe takımına gönül vermiş olan Atatürk, sporcunun zeki, çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severdi. Peki, Atatürk’ün gönül verdiği bu takımdan ahlaka uymayan davranışlı bazı kişiler tespit edilirse ne ceza almalılar? Kanımca hapis cezası gibi yaptırımlardan hariç spordan da yıllarca belki bazıları için ömür boyu el çektirilmeli. Ve bu kişileri öncelikle ilgili takımların taraftarları kınamalı. O taraftarlar haksız elde edilecek puanlara razılar mıydı? Takımlarının yıllarca çekeceği cezalara, maddi manevi razılar mıydı? Eğer bunlara cevap razı değillerse nasıl olurda şikeye karışan kişileri alkışlarlar? Dediğim gibi, ilk önce kendi taraftarları bu kişileri kınamalı. Yok, eğer puan gelsin de nasıl olursa olsun derlerse küme düşürülmeyi çoktan hak etmişler demektir.

   Ben bir fanatik değilim. Memleketim olması nedeniyle Bursaspor taraftarı sayıyorum kendimi. Diyelim ki kararlar verildi Fenerbahçe küme düşürüldü, Trabzonspor’a lider olmasına izin verilmeyecek kadar puan kesintisi yapıldı. Kısacası üçüncü durumdaki Bursaspor şampiyon olmaya hak kazandırıldı. Bursaspor, gönül rahatlığıyla kupa kupadır deyip alıp müzesine götürmeli mi? Bana soran yok tabi ama sorulduğunu düşünerek cevap veriyorum, ben böyle bir kupayı almazdım. Yiğidi öldür hakkını ver demişler. Fenerbahçe ve Trabzonspor, Bursaspor’a fark attığı 22 puanda hiç mi söz sahibi değildi? Öncelikle bunu düşünmek ve hazmetmek lazım. Veya size bir öneri, Fenerbahçe küme düşürülse bile, (bile diyorum) bu üç takım arasında ikişerli maçlar oynanıp kazanan kupayı alsın. O zaman hak ettiğine inanırım işte. Yoksa derim ki Bursaspor kendisine verilen kupayı Federasyona iade etsin. 2011 yılı kupasının sahibi olmasın.

Saygılarımla

Ertunç Alpman

 
Toplam blog
: 42
: 1605
Kayıt tarihi
: 06.09.11
 
 

20. yüzyılın 2. yarısında bu dünyada doğdum. Eğer layık görürseniz insan diyebilirsiniz bana. Yük..