Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

25 Temmuz '11

 
Kategori
Eğitim
 

2011 Üniversite Tercih döneminde SİZE YAZIK OLMASIN....

2011 Üniversite Tercih döneminde  SİZE YAZIK OLMASIN....
 

SİZ NEREDESİNİZ?


YGS, şifre, iptal, LYS derken puanlar açıklandı….Tercih dönemi başladı... 

· …Aman kızım bir yere gir… 

· Hangi tercihleri yapacaksın? uluslararası ilişkiler, iç mimarlık da olabilir, bir de gastronomi düşünüyorum….. 

· Yaz çocuğum ben avukat olmanı çok istiyorum… 

· Neresi olursa bir yıl daha bu işlerle uğraşamaıyacağım… 

· İşletme istiyorum, bakalım belki kamu yönetimi de yazarım ama dur bakalım puanım nereye yeterse… 

· Hele bir tercih yapayım da geleceği sonra düşünürüm, açıkta kalmamak lazım…. 

· Ne istediğimin ne önemi var zaten bu ülkede kim istediği işi yapıyor ki, gireceğiz bir okula okuyacağız…. 

Bu cümleler tanıdık mı? 

Hangisinde hedef, karar, istek kendine ait bir özellik var? 

Kendisini tanımayan, ne istediğini bilmeyen ve de merak etmeyen bir yığın genç tercih yapmakla meşgul… 

Yapılan tercihlerin de temel mantığı PUAN….. 

Puan nereye yeterse… 

Puana yazık olmasın.. 

YA SİZ? SİZE YAZIK OLURSA… 

Asıl size yazık olmamalı…Gençlere yazık olmamalı….Çok doğru ve bilinçli bir karar verilmeli…Yapılacak bu tercih bir gelecek tasarımı aslında… 

Seçilen sadece okul değil….Meslek…Yaşam biçimi….Kerhen yapılabilecek bir iş asla olmamalı.. 

Bu süreçte olan genç arkadaşlarımın şu soruları kendilerine sormalarını öneririm… 

Gerçekten ne istiyorum? 

Nasıl bir yaşam istiyorum? 

Hangi özelliklere ve yeteneklere sahibim? 

Hangi özellikler ve yeteneklerimle fark yaratabilirim? 

Hangi ortamlarda bulunmak beni daha mutlu eder? 

Ne tür insanlarla çalışmaktan hoşlanıtım? 

Çalışma ortamım nasıl olmalı? 

Kendimi geliştirmeye ne kadar yatkınım? 

 

Gelecekte kendimi görmek istediğim nokta neresi? 

Beni en çok ne mutlu eder? 

Bu sorular çok işinize yarayacaktır.. Ancak başlangıçta zorlanabilirsiniz…Beyniniz kolaya kaçacak ve birisine sormak isteyecektir. 

Bu puanla nerelere girebilirim…Bu çok mekanik bir yaklaşım…Artık tercih robotları ile bu bilgiye ulaşmak mümkün… 

 

Sizin ihtiyacınız olan sizden, kendinizden kaynaklanan bilgi…Buna ulaşmak ise emek gerektiriyor.. 

Kendiniz için buna değmez mi? 

 

 

 

. neslihan.erdogdu@windowslive.com adresinden iletişime geçebilirsiniz… 

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..