Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '16

 
Kategori
Okullar
 

2016 yılı yeni öğretmen atamaları.

2016 yılı yeni öğretmen atamaları.
 

Öğretmenlik sabır ve fedakarlık isteyen kutsal bir meslektir.


Medyadan öğrendiğimize göre, Milli Eğitim Bakanlığı, Şubat ayındaki yeni öğretmen atamalarının % 70’inin Doğu illerine yapılacağını açıkladı.

Doğu ve güneydoğuya atanacak yeni öğretmenler, göreve başlamadan önce “oryantasyon eğitimi” alacaklar. Oryantasyon, “yönlendirme, kılavuzluk etme” demektir.  İşe yeni başlayan çalışanların işin gerektirdiği tutum ve bilgileri edinmeleri, düşünsel ve bedensel becerileri kazanmaları, bu şekilde en kısa zamanda kendilerini önemli hissederek, kuruma aidiyet hissinin oluşması, işe ve kuruma uyumlarının sağlanması amaçlanır.

Oryantasyon ile, çalışanın aktarılan bilgilere uyup uymadığı denetlenerek, hataları düzeltilerek hem işi öğrenmesi, hem de eğitilmesi amaçlanır. Gelişim için oryantasyon eğitimleri önem taşır.

Yeni atanacak öğretmenler için oryantasyonun bir amacı da, ilk defa gidecekleri bölgenin koşullarını önceden öğrenmeleri demektir. 1969 yılında, Ankara Gazi Eğitim Enstitüsünde, mezuniyet öncesinde 1 yıl süre ile, son sınıfta okulumuzdaki “uygulama derslerinde”, “Ders nasıl verilir?”in denemesini, arkadaşlarımız önünde ve staj için gittiğimiz okullarda ise sınıfta ders öğretmeni ve uygulama öğretmenimizin nezaretinde “ders verme”yi öğrenirdik. Ders sonrasında değerlendirmeler yapılırdı. Başarılı olursak, mezun olurduk.

15 yıllık Bakanlık müfettişliği görevimde de İngilizce öğretmenlerinin – özellikle aday öğretmenlerin – ders  denetimlerde; onlara öğretmenliğin daha iyi nasıl yapılabileceğini ders sonrası görüşme ve toplantılarımızda onları kırmadan, cesaretlendirerek, ( rehberlik yaparak) onları mesleğe yönlendirdik.

Medyadan öğrendiğimize göre; kendilerine zimmetlenecek olan “aday öğretmenleri” öğretmenlik mesleğine “Danışman Öğretmenler” hazırlayacak. Bu danışman öğretmenleri illerde oluşturulacak olan “komisyonlar” belirleyecek. 

Danışman öğretmenleradaylık süresi dahil, en az 10 yıllık öğretmenler arasından seçilecek. Bu öğretmenlere ders anlatım teknikleri, öğrenci psikolojisi, ödev verme yöntemleri anlatılacak.

Danışman öğretmenler, ulusal ve uluslar arası projelerde koordinatör, danışman ve katılımcı olarak görev almış, sosyal ve kültürel faaliyetlere katkı sağlayan, iletişim becerileri ve temsil yeteneği güçlü, mesleğinde temayüz etmiş öğretmenler arasından seçilecek.

Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Ali Yılmaz, yaptığı açıklamada Şubat ayında ataması yapılacak olan 30 bin öğretmenin  görev yerlerine gitmeden önce, hazırlanan bir program dahilinde “mesleğe hazırlık eğitimi” alacaklarını belirtmişti.

Aday öğretmenleratamalarından sonra mesleğe hazırlık eğitimi için il tercihinde bulunacaklar. Daha sonra bu illerde eğitim uygulamaları ve değerlendirmeleri yapılacak.

Açıklamalara göre; aday öğretmenler mesleki eğitim sürecinde, haftanın 3 günü danışman öğretmenlerin ders anlatımlarını izleyecek, ders verme etkinliklerine katılacak.Bu sürede aday öğretmen, danışman öğretmen ile kendi branşlarındaki sınıflara girecek. Bu arada aday öğretmenler faklı branşlardaki öğretmenlerin de ders anlatımlarını izleme fırsatı bulacaklar. Ayrıca, farklı türden okullardaki dersleri de izleyebilecek.  Bu arada haftada 5 gün de staj yapacaklar. Uygulanabilirse, çok iyi gelişme diyebilirim.

Aday öğretmenler haftanın bir gününde de okulun idari faaliyetlerini izleyecek. Okul müdürünün, müdür yardımcılarının, nöbetçi öğretmenlerin işlerini yakından takip edecekler. Yazışma örnekleri ve mevzuat hakkında da bilgilendirilecekler.

Ayrıca aday öğretmenlerin haftanın bir gününde de, il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerindeki iş ve işlemleri izlemeleri sağlanacak.

Yukarıdaki hususların pek çoğunu, 1969 yılında, Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü İngilizce Bölümünden mezun olmadan önce  öğrenmiştik. Okullara atandığımızda, sadece “branş zümre toplantılarının nasıl yapılacağını” uygulamalarla öğrenmiştik. 

“Oryantasyon, yeni çalışanı işletmeye kazandırabilmek ve çalışandan en kısa zamanda verim alabilmek için işe alım sürecinin devamı olarak değerlendirilmesi gereken önemli bir konu” olarak tanımlanır. Bu nedenle, Eğitim Akademileri çıkışlı olmayan üniversite mezunu öğretmen adayları için “yeni uygulama” çok yararlı olacaktır.

Aday öğretmenlere rehberlik konusu elbette önemli ancak, birçok il ve ilçeden “hizmetiçi eğitime” diye memleketlerine çağırılan öğretmenlerle birlikte yeni atanacakların can güvenliği ve güvenli ortamda ikametlerinin sağlanması çok daha önemlidir.

Sevgi ve saygılarımla.

Ali İhsan ÖZÇAKIR

MEB. Emekli Bakanlık Başmüfettişi

 
Toplam blog
: 172
: 4867
Kayıt tarihi
: 07.04.09
 
 

50 yıllık eğitimciyim. İngilizce öğretmenliği ve Bakanlık müfettişliği yaptım. Bunca yıllık eğiti..