Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '09

 
Kategori
Eğitim
 

21. Yüzyılın Yeni Eğitim ve Okul Modellerini Tasarlamak 1

21. Yüzyılın Yeni Eğitim ve Okul Modellerini Tasarlamak 1
 

Bir Başarı Hikayesi: High Tech High

Önce San Diego’nun paradigma değiştiren yenilikçi okullarından bahsedelim: High Tech High. San Diego’nun çehresini değiştiren, eğitim sistemini baştan sona yenileyen, Amerika’nın eğitim dünyasında çığır açan “charter” okullar bunlar: http://www.hightechhigh.org/. Bu okulların çarpıcı özelliği, verdikleri eğitimin tamamen <ı>proje odaklı, öğrenci merkezli ve yenilikçi olması. Okulun web sitesinde her öğrencinin tamamladığı projeleri, yazdığı makaleleri, ürettiği fikirleri, yaptığı sanat eserlerini ve tasarımları sergilediği bir “dijital portföy”ü var. Her öğrenci hayallerini, projelerini, tasarımlarını, yazdıklarını, okuduklarını, ideallerini ve yaratıcılık yeteneklerini dünya ile paylaşıyor.

21. Yüzyılın Eğitim Modellerini Tasarlamak

Bu okulların temeli San Diego’daki iş dünyası liderleriyle eğitimcilerin bir araya gelmesiyle ve yenilikçi okul oluşturma idealleriyle atıldı. Amerika’da en önemli eğitim problemleri öğrencilerin isteksizliği, okulu yarım bırakma ve düşük akademik başarı. Ayrıca, lise mezunları bilgi, beceri, altyapı, düşünme sistematiği ve tecrübe açısından iş dünyasına yeterince hazırlıklı değiller. Bu problemlerin çözümü için bir araya gelen liderler, yepyeni bir eğitim modeli ve okul tasarladılar: Her öğrenci ile ayrı ayrı ilgilenen, birebir eğitime dayalı, tamamen proje bazlı, interaktif eğitim ortamları oluşturdular. Amaç, her öğrencinin kendi sevdiği alanı keşfetmesini ve bu alanda mükemmelleşmesini sağlamak. Böylece iş dünyasının aradığı 21. yüzyıl profesyonellerini yetiştirmek ve altın yetenekleri geliştirmek.

21. Yüzyılın Yenilikçi Okullarını Açmak

Açılan ilk okul o kadar başarılı oldu ki California ve San Diego bölgesinde HTH okulları marka haline geldi ve her yerde HTH okulları açılmaya başlandı. Matematik ve temel bilimlerde yüzde yüz başarı sağlayan okullar, çok kısa bir dönemde bölgenin en çok itibar edilen okulları arasına girmeyi başardı. HTH okulları, 2001’de Eğitim Tasarım Mükemmelliği Ödülü ve 2002-2004 yıllarında Dizayn Onur Ödülleri aldı. HTH okullarında öğrencinin sıra maliyeti $16,500, ki bu rakam Amerika’nın diğer okullarından yüzde 75 daha az. Bill & Melinda Gates Vakfı’ndan büyük destek alan okullar, California’da yenilikçi eğitimin öncüsü oldu.

Proje Bazlı Uygulamalı Öğrenci Merkezli Eğitim

Bütün HTH öğrencileri bilimsel, sanatsal, sosyal projeler tasarlamak ve geliştirmek için ileri teknolojiyi kullanıyorlar. Eğitim modelinin temelinde öğrenci merkezli, proje bazlı, yenilikçi ve hayatın içinde uygulamalı çalışma var. Bütün öğrenciler staj yapmak ve iş dünyasıyla, toplumla ortaklaşa projeler geliştirmek zorunda. Mezunların çok büyük çoğunluğu üniversiteye devam ediyorlar ve Harvard, MIT, Stanford gibi önde gelen üniversitelere kabul almayı başarıyorlar.

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..