Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '09

 
Kategori
Eğitim
 

ÖSS “isimsiz" liseler- Teknik liseler "Memleket meselesi" 3

ÖSS “isimsiz" liseler- Teknik liseler "Memleket meselesi" 3
 

"Türkiye’nin sorunları ne “eğitim” sorunu, ne “kurtarıcı” sorunu...

Türkiye’nin sorunu, “sorunlarından habersizlik” sorunu."

Çetin Altan

***

“Katsayıların kaldırılması, sadece meslek liselerinin değil, lise eğitiminin tümüyle çökmesi anlamına geliyor.” A. Güçlü 28/07/2009

Mesleki ve teknik öğretim programları mezunları, Genel veya ‘isimsiz’ ortaöğretim programlarının mezunları, göre Yüksel okullara daha çok yerleşmektedirler.

18 yaşındaki bir genç dünyanın her yerinde hangi liseden mezun olursa olsun istediği ve becerebildiği ve başarabildiği her üniversiteye gidebilmelidir.

Tıp okuma hayali kuran bir öğrenciye, bunun yolu ve fen ağırlıklı ALAN eğitimden (özelliklede fen lisesinden eğitim almaktan) geçer deyip o alana yönlendirdikten sonra, AOBP 0, 06 EKPUAN VERMEK doğru değil mi?

Elektik mühendisliği okuma hayali kuran bir öğrenciye bunun yolu Mesleki/Teknik liseleri ilgili bölümlerinden eğitim almaktan da geçer deyip o alana yönlendirdikten sonra, AOBP 0, 06 EKPUAN VERMEK doğru değil mi?

ORTAÖĞRETİM 70 LİSE-TEKNİK LİSELER ve ALANLAR NE OLACAK;
Bütün liselerde 9. sınıflar da ortak dersler verilmektedir. Alan belirleme 9. sınıftan sonra olmaktadır. Öğrenciler isterlerse 9. ve bir yıl seçtiği alanda (10. sınıf) okuduktan sonra ‘Lise ve Alan’ DEĞİŞTİREBİLMELİDİR!

Ortaöğretimde, ‘Fen-Sosyal Bilimler Lisesi/Teknik Lisesi/Sanat ve Spor Lisesi’ toplam 4 lise adlandırılmalı ve yapılandırılmalıdır.

Her lisede Çoklu Zekâ Kuramına göre alanlar oluşturulmalıdır.

****

Bütün Meslek Liseleri “TEKNİK LİSE” olarak yapılandırılmalı ve adlandırılmalıdır.

“TEKNİK LİSE” mezunlarının kendi alanlarında ya da yakın alanlarda devam edecekleri lisans programlarında "katsayı eşitsizliği" giderildiği gibi ek puanın alanı genişletilmeli ve 0.06 olan oranı % 0, 1 yükseltilmelidir.

“TEKNİK LİSELERE” ve diğer ortaöğretim okullarına düzey belirleme sınavlarıyla öğrenci yerleştirilmelidir.

Genel veya “isimsiz” liseler kapatılmalıdır… Teknik lise ve Anadolu liselerine dönüştürülmelidir.

“TEKNİK LİSELER” işbaşında eğitim yöntemini uygulamalıdır.

“TEKNİK LİSE” mezunları; yüksek okullara (2 yıl) sınavsız, fakültelerdeki alanlarına sınavla geçiş yapabilmelidir.

“TEKNİK LİSE” de eğitim 4+2 yıl olmalıdır. “Öğrencinin lisede seçtiği sayısal bölüm veya sözel bölümle ilgili tercihini sınırlandıran o yöntemi de ortadan kaldırdı… Zira bir öğrenci sayısal öğrencisi olabilir ama lise son sınıfa geldiği zaman siyasal bilgiler veya hukuk okumak isteyebilir.” Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu

“TEKNİK LİSE” in yönetim ve programları MEB, bulundukları bölgelerdeki Üniversiteler, ilgili Meslek Kuruluşları ve Sendikalar ile koordineli olarak yürütülmelidir.

“TEKNİK LİSE” de MEB nın uyguladığı ‘modüler sisteme’ geliştirilerek bütün Ortaöğrenim okullarında uygulanmalıdır…

****

fARKLI bİR bAKIŞ aÇISI

“Şimdi hemen, fakir fukara çocuklara vakıf üniversitelerine gidecek parayı nereden bulsunlar diyecek olursanız !?

Cevap hazır: Peki dershaneye gidecek parayı nereden bulacaklar !?

Üstelik vakıf üniversiteleri dershanelerden daha insaflı ve garantili !?...

Başarılı olduğunuz sürece, nereden mezun olduğunuza bakmaksızın hem istediğiniz fakülteye girebiliyorsunuz hem de başarı burs veriyorlar !?...

… aklı mesleğinde olan, kalifiye teknik elemanların yetişmesiydi !?

Yoksa elektrik okurken Siyasal’a nasıl giderim diye kafa yoran meslek lisesi mezunları arzulamıyorlardı.” !? A. Güçlü 26/07/2009

Metin ÖZTÜRK

 
Toplam blog
: 23
: 1322
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

Sosyolog olarak mezuniyetimle birlikte; iki yıl köy öğretmenliği (birleştirilmiş 5 sınıfta tek öğr..