Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '18

 
Kategori
Özel Günler
 

23 Eylül Dünya İşaret Dilleri Farkındalık Günü

23 Eylül Dünya İşaret Dilleri Farkındalık Günü
 

Salih ARIKAN


Arkadaşlar ben bu günü yeni öğrendim. Benim için büyük bir kayıptır.

İşitme engelliler merkezi ve yerel yönetimlerden hizmet alırken zorluklar yaşıyor. Bazı kurumlar az da olsa personeline işaret dili öğretse de bunlar yetersiz. Tüm merkezi ve yerel idarelerde işaret dili bilen personeller olmalı.

Toplum işitme engellileri tanımaya çalışmalı. Onlarla ilgili kitaplar okumalı. Filmler Seyretmeli. Ama işitme engelliler içinde tüm filmler diziler işaret dili ve alt yazı seçenekleriyle sunulmalı. Az duyan işitme engelli öğrenciler için FM vericili eğitim sistemleri geliştirilmeli. İşitme engelliler aynı zamanda algılamaları zayıftır. İşitme engellilerin eğitimleri tekrar gözden geçirilmeli.

Ben bu konuların takipçisiyim. İşitme engellilerle ilgili kitap dergi ve süreli yayınları bulduğum müddetçe onların sesi olmaya çalışacağım. Çünkü toplumda işitme engellilerin sesi daha güçlü çıkmalı.

Bir de arkadaşlar akademik bir takvim oluşturmaya çalışıyorum. 23 Eylül işaret dili farkındalık günü 15 Ekim beyaz baston özgürlük ve güvenlik günü üç aralık dünya engelliler günü iki nisan otizm farkındalık günü 10+16 Mayıs engelliler haftası bunların dışında engellilerle doğrudan ve dolaylı olarak günler ve haftalar varsa bana yazarsanız sevinirim bu takvime göre etkinlik planı yapacağım. Bir de dolaylı olan günler var on aralık insan hakları günü aslında engellik meselesi tam bir insan hakları meselesidir. Dünya ruh sağlığı günü ve diğerleri yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Salih ARIKAN,Tel:0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..