Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '07

 
Kategori
Ekonomi - Finans
Okunma Sayısı
903
 

301. madde kalkmasın

301. madde kalkmasın
 

bildiğiniz gibi özellikle son dönemde 301 ile yatıp 301 ile kalkıyoruz nedir bu 301? kalkması kalkmaması kimi ilgilendiriyor kalksın diyenler neden kalksın diyor kalkmasın diyen neden kalkmasın diyor? 301'den kimler rahatsız gelin isterseniz nedir bu 301. madde bir bakalım.

MADDE 301. - (1) Türklüğü, Cumhuriyeti veya Türkiye Büyük Millet Meclisini alenen aşağılayan kişi, altı aydan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
(2) Türkiye Cumhuriyeti Hükûmetini, Devletin yargı organlarını, askerî veya emniyet teşkilatını alenen aşağılayan kişi, altı aydan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
(3) Türklüğü aşağılamanın yabancı bir ülkede bir Türk vatandaşı tarafından işlenmesi hâlinde, verilecek ceza üçte bir oranında artırılır.
(4) Eleştiri amacıyla yapılan düşünce açıklamaları suç oluşturmaz.

yani; “Türklüğü, Cumhuriyeti veya Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni alenen aşağılayan kişi, altı aydan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti'ni, Devletin yargı organlarını, askeri veya emniyet teşkilatını alenen aşağılayan kişi, altı aydan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Türklüğü aşağılamanın yabancı bir ülkede bir Türk vatandaşı tarafından işlenmesi halinde, verilecek ceza üçte bir oranında artırılır. Eleştiri amacıyla yapılan düşünce açıklamaları suç oluşturmaz.”

Şimdi buradaki kavramları teker teker tanımlamak gerekli.Elimizdeki kavramlar Türklük, Cumhuriyet, TBMM, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti, Yargı organları, Askeri veya emniyet teşkilatı.

1.Türklük: Türk kavramı bu konuda bize rehber olan anayasamızda Türkiye Devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan kişi anlamına gelir. O zaman bu malum maddenin kalkmasını isteyenler türklüğe rahatça, serbestçe, özgürce sesini yükseltmek, bağırmak, sövmek, suçlamak, alenen aşağılamakmı istiyorlar(eleştirmek suç teşkil etmiyor)

2.Cumhuriyet: Cumhuriyet devletimizin şeklini ihtiva eder geniş anlamda.Söz hakkının halkta olduğu egemenlik türüdür. Bu noktada ATATÜRK'müzün ne büyük sıkıntılarla kurduğu CUMHURİYET'imize rahatça, serbestçe, özgürce sesini yükseltmek, bağırmak, sövmek, suçlamak, alenen aşağılamakmı istiyorlar(eleştirmek suç teşkil etmiyor)

3.TBMM: MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ün bize öğrettiği en önemli ilke olan “Egemenlik kayıtsız, şartsız milletindir” ilkesinin beşiği olan TBMM’ halkımızın onurudur ve meclisimizi rahatça, serbestçe, özgürce sesini yükseltmek, bağırmak, sövmek, suçlamak, alenen aşağılamakmı istiyorlar (eleştirmek suç teşkil etmiyor)

4.Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti; devletimizde hükümet yürütme erkinin 2 unsurundan biridir ve saygınlığı oldukça yüksektir.bu maddenin kalkmasını isteyenler rahatça, serbestçe, özgürce sesini yükseltmek, bağırmak, sövmek, suçlamak, alenen aşağılamakmı istiyorlar (eleştirmek suç teşkil etmiyor)

5.Yargı organları, Emniyet Teşkilatı ve Askeri Teşkilat: Burada sözü edilen kavramlar yargımızın beşiği mahkemelerimiz, bizi koruyan kolluk kuvvetleri(polis, TSK vb.) gibi kuruluşlardır.Türk devleti diğer devletlerin aksine askeri yöne ön plana almış bir devlettir ve bunun sebepleri çok çeşitli ve önemlidir.Oldukça saygın bir yere sahip olan ve saygınlığı çeşitli komplolarla azaltılmaya çalışılan kolluk kuvvetlerimiz ki özellikle TSK’nın onuru Türk halkının onurudur bu yüzden bu maddenin kalkmasını isteyenler rahatça, serbestçe, özgürce sesini yükseltmek, bağırmak, sövmek, suçlamak, alenen aşağılamakmı istiyorlar (eleştirmek suç teşkil etmiyor)

Şimdi arkadaşlar kavramları karıştırmamak gerekir birbirine, bu maddenin kalkmasını isteyenlerin dayandığı nokta "ifade özgürlüğü" "fikir özgürlüğü" yani özgürce fikirlerini söylemeye engelmedir bu madde "HAYIR" ifade hürriyetine engelmidir bu madde "HAYIR"düşüncelerini serbestçe söyleyip eleştirmeye engelmidir bu madde "HAYIR" ne'ye engel peki bu madde? ;Türklüğe, Cumhuriyet'e, T.B.M.M.'ne, Ordumuza, Polisimize, mahkemelerimize, hakimlerimize, savcılarımıza yani kısaca bizi biz eden değerlerimize, onurumuza küfür edemezsin, aşağılayamazsın, sövemezsin ama eleştire bilirsin şimdi tüm bunları düşünecek olursak kim, neden rahatsız olur bu maddeden bu maddenin kalkmasını isteyenler şunu'mu demek istiyorlar "evet ben eleştiriyorum ama bu bana yetmiyor ben sövmek, aşağılamak, hakaret etmek istiyorum"mu demek istiyorlar?

301 ve bağlı maddeler Türk Devleti'nin ve milletinin milli egemenliği ve tam bağımsızlığını koruyan düzenlemelerdir. O yüzden her ne gerekçe getirilirse getirilsin bu maddeleri değiştirmeye hiç kimsenin gücü asla yetmeyecektir.

Adalet Bakanlığı, tartışma konusu olan ifade özgürlüğüyle ilgili 301’inci maddenin benzerlerinin Avrupa ülkelerinde nasıl uygulandığını araştırdı. Bakanlığın raporuna göre Almanya’da 72, Avusturya’da 1, İtalya’da 107, Hollanda’da 419 mahkumiyet kararı çıktı. bakarmısınız şaka gibi bizden ısrarla bu maddeyi kaldırmamızı isteyen AB ülkelerinin bu maddeyle ilgili kendi vatandaşlarına yaptıkları uygulamalar ortada.

Yani arkadaşlar kısaca Mustafa Kemal ATATÜRK'ün tam bağımsızlık ve milli egemenlik esasına dayandırdığı Türkiye Cumhuriyeti Devleti bu iki esasını koruyamaz hale getirilmeye çalışılmaktadır.

(kaynak: Damarlarımdaki asil kan")

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

kaynak:damarlarımdaki asil kan komedi ötesi.kimsenin damarlarında asil kan akmaz.kimin hangi milletten doğacağı da şansadır.ermeni olarak da doğabilirdik.atalarımızın kanlarının asil olduğu doğru ama bu bizim de kanlarımızın asil olacağı anlamına gelmez.sadece son cümleyle ilgili yorum yaptım yazının bütünün değerlendirmiyorum.çünkü klasik bir 301 yazısı.orhan pamuk hrant dink'in katili 301 dir diyerek bu bilmemkaç karakterlik yazınızı tek bir cümlesiyle devre dışı bırakmıştır zaten.ben yorum yaparak vakitten çalmayayım.yine de tşk.

deniz özlem çevik 
 14.02.2007 21:06
Cevap :
öncelikle doğum gününüz kutlu olsun(1 ay sonra ama olsun şimdiden yeni yaşınızı kutlamak istedim)yorumunuza gelince düzeyli eleştirinizden (kısmende olsa)dolayı teşekkür ederim.yorumunuz tamamen çelişkilerle dolu bir tarftan "kimsenin kanı asil olmaz"diyorsunuz diğer taraftan "atalarımızın kanı asil olabilir" diyorsunuz.ayrıca bu yazım ne ermenilerle nede başka bir milletle alakalı bir yazı tamamen bizimle alakalı bir yazı, ayrıca ne hrant dinkle alakalı nede orhan pamukla alakalı bir yazı çünkü benim her millete ve her görüşe saygım ve sevgim vardır bunu bilmenizi istedim.ayrıca "asil kan"sözü ATATÜRK'ün bir sözüdür bunu da size hatırlatırım."yaşasın halkların,hakların ve gaylerin kardeşliği"yazınızda sizinde çok farklı düşünmediğiniz belli.klasik olmayan bir 301 yazısına örnek verirseniz sevinirim öğrenmiş olurum.birde yorumuzda "devre dışı bırakmıştır"diye biten cümlenizden bir şey anlamadım çünkü cümle düşük olmuş son olarak sizi güldürdüğüme sevindim.kalın sağlıcakla  15.02.2007 11:33
 

Pek hassassınız İbrahim bey,301 konusunda..Milli değerlere gösterdiğiniz hassasiyeti nedense anadilinize göstermemişsiniz.Yazınız hatadan geçilmiyor ne yazık ki!"Bu ne perhiz"diyeyim de çıkayım işin içinden bari.Siz anlamasanız bile anlayan anlar.

Ümit Culduz  
 10.02.2007 22:54
Cevap :
öncelikle ümit bey düşüncelerinize ve eleştirinize saygı duyduğumu belirtim en başta.sonra anladımki sizin benim yazımın imla hataları değil yazımın konusu rahatsız etmiş.benim yazımla alakalı "milli değerlere gösterdiğiniz hassasiyeti nedense anadilinize göstermemişsiniz"demişsiniz bir kere teşhis yanlış dolayısıyla tedavi şekli de yanlış olacak çünkü ben başka dillerden yabancı kelimelerle süsleseydim yazımı (ki bunda da mahsur görmüyorum)evet bu söyleminiz doğru olabilirdi ama imla hatalarından dolayı böyle bir yaklaşım tamamen yazımın konusunun rahatsızlığından olmuş keşke yazımın hatalı yerlerini söyleseniz de bana, çok daha okunaklı olsa, hem böylece milli değerlerimize gösterilen hassasiyete saygı duyma refleksiniz gelişir ayrıca küçükte olsa milli değerlerimiz için bir katkınız olur ne dersiniz  12.02.2007 8:17
 

aynı adla ben de bir yazı yazmıştım. Görüşlerimiz birbirine uyuyor. yazılarınızın devamını ve başarılar dilerim.

Serkan Dilek 
 09.02.2007 17:40
Cevap :
merhabalar serkan bey yazınızı daha önce okumamıştım yazılarımızın anateması,anafikri aynı ama içerik olarak çok benzetemedim ama önemli olan bu değil olsun amacımız zaten bu maddenin kalkmasını engelleyici kamuoyu oluşturmak değilmi,insanları kavramların içini değiştirerek(düşünce özgürlüğü mesala)kandırılmalarını engellemek değilmi,insanları yanlış,eksik ve ya bilmedikleri bir konu hakkında aydınlatmak değilmi elimizden geldiği kadar, umarım bu yazıları yazanların sayısı artar ve yine umarım ki sizde bu konuya devam edersiniz kalın sağlıcakla.  10.02.2007 8:57
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 25
Toplam yorum
: 27
Toplam mesaj
: 6
Ort. okunma sayısı
: 6358
Kayıt tarihi
: 12.12.06
 
 

İstanbul'da yaşıyorum, iktisat mezunuyum. Evliyim, 1 kızım,1 oğlum  var.... Siyaset, ekonomi ve s..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster