Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '13

     
    Kategori
    Eğitim
     

    4+4+4 Eğitim Sistemi

    4+4+4 Eğitim Sistemi
     

    Geçen yıl çok büyük tartışmalarla yürürlüğe giren malum eğitim sistemimiz, ne yazık ki velilerimizi, öğrencilerimizi, öğretmenlerimizi ve öğretmen adaylarımızı mağdur etmiştir. Hiçbir pilot eğitim yapılmadann, eğitim bilimlerinin tüm ilkeleri ihlal edilerek yürürlüğe giren bu eğitim sisteminin olumsuz etkileri ne yazık ki  bu yıl da devam etmektedir. Birçok ilköğretim okulunun kapatılıp, ortaöğretime çevrilmesiyle, ilköğretim öğrencileri maalesef kalabalık sınıflarda eğitimine devam etmektedir. Bu sorun, gündemin şu an başka ve daha önemli konularla meşgul olmasından dolayı fazla göze çarpmamaktadır. Bu eğitim sisteminin çıkardığı bazı sorunlar şunlardır:

    • Yıllardır yüksek puanlarla sınıf öğretmenliği bölümüne yerleşen birçok sınıf öğretmeni adayımızın ataması yapılmamıştır. Şu an 30,000 sınıf öğretmeni adayımız boşluktadır.
    • Birçok ortaokullu öğrencimiz henüz okullarına başlamamışlardır. Okullarda öğrencilerin fazla olması nedeniyle birçok öğrencimiz çeşitli sıkıntılar yaşamaktadır.
    • Geçen sene 50,000 sınıf öğretmeni norm fazlası olmuş ve hiç istemedikleri halde başka yerlere ataması yapılmıştır.
    • Sınıflar kalabaklaşmış, eğitimin kalitesi düşmüştür.
    • Okula yeni başlayan ilköğretim öğrencilerine göre tuvalet, sıra ve masa yapılmamış; öğrenciler temel gereksinimlerini karşılayamamışlardır. 

    Daha bunun gibi birçok sorun anlatılabilir. Maalesef bu eğitim sisteminin artılarından çok eksileri katbekat fazladır. Umarım bu eğitim sistemi en kısa sürede düzeltilip yerine daha düzgün ve ayakları yerde olan bir eğitim sistemi yerine getirilir.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 75
    Kayıt tarihi
    : 02.10.13
     
     

    MEB'de öğretmen adayı... ..