Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '12

 
Kategori
Eğitim
 

4+4+4 Eğitim yasasına hayır / Herkes paylaşsın

4+4+4 Eğitim yasasına hayır / Herkes paylaşsın
 

alıntı


İnsana özgü bir yeteneksizliktir yaşayamamak. Yoksa hangi balık boğmuş kendini; hangi serçe atlamış damdan...

Dostoyevski

Ülkemizde eğitim ve öğretim uzun zamandır “yap-boz” oyununa dönüştü.Her gelen ileride ne olacağının sonucunu düşünmeden gidenin yaptığını değiştirmekle meşkul olur her zaman.

Okuyamayan kızlarımıza azıcık da olsa gibi, kampanyalarla destek olunmaya çalışılırken son zamanda ortaya atılan ve katılmadığımız bir eğitim sitemini attılar ortaya

 Yararı olmayan bir yasanın üzerinde direnmek niyedir acep???

 *********************

Bu yasa teklifi ile

-İlköğretim ikiye bölünüyor ve ikinci kademenin zorunlu olması muğlaklaşıyor, yani zorunlu eğitim 4 yıla iniyor.

-Kesintili eğitim özellikle kız çocuklarının okuldan alınabilmesinin önünü açıyor.

-Çocuklar 10 yaşında mesleklere yönlendiriliyor ve bilinçsiz meslek seçiminin önü açılıyor.

-İlköğretim ikinci kademede farklı okul türleri ortaya çıkacak.

-Farklı okul türleriyle merkezi sınav sistemi kaçınılmaz olacağından, çocukların 2. sınıftan itibaren dershaneye gitmeleri gerekecek ve toplumsal eşitsizlikler artacak
Yukarıda birkaç noktası vurgulanan bu teklif kamuoyunda tartışılmadan acele ile meclisten geçirilmeye çalışılıyor. Bu yasa teklifinin geri çekilmesi ve ilgili kurumların katılımıyla yeniden oluşturulmasını talep ediyoruz.

Kaynaklar:

erg.sabanciuniv.edu/sites/erg.sabanciuniv.edu/files/ERGGerekceMetniSON.pdf

Bizler bu imza kampanyasına destek vererek susmayalım lütfen ve bu iletiyi gönderebildiğimiz ne kadar kişi varsa e-mail yoluyla dağıtalım.

Aydınlık bir ülke için eğitim her zaman önemli olmuştur ve ülkemiz adına bizim eğitimli insanlara ihtiyacımız hep olacaktır.

Sesimizi duyurmanın yolu eğitimden geçer; unutmayalım ki dışarıdaki imajımız, itibarımız buna bağlıdır!!!

Hâdiye Kaptan

 
Toplam blog
: 467
: 145
Kayıt tarihi
: 16.05.11
 
 

Güzel Sanatlara tutkulu, Türk sanat müziği hayranı,  deniz ve İstanbul âşığı şiiryazar bir fâni....