Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '14

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

5. Uluslararası Âşık Paşa Şiir Şöleni

5. Uluslararası Âşık Paşa  Şiir Şöleni
 

 

 

 

Kenti görmek huzur verir her cana,
Kızılırmak, Kılıçözü yan yana,
Bilgeleri rehber olur insana,
Tarihi boyunca tüzel Kırşehir!

MD

 

 

 

31 Ekim - 1 Kasım 2014 tarihlerinde  5. Uluslararası Âşık Paşa Şiir Şöleni kültür ve sanat etkinliğindeki organizasyon, Kırşehir Belediye Başkanlığı’nın destekleriyle KIYŞAD (Kırşehir Yazarlar ve Şairler Derneği) yönetiminde başarıyla gerçekleşti.

Yurt içinden ve Azerbaycan’dan davetli yazar-şairlerin yanı sıra Kırşehir’den katılan dernek yönetimi, üyeleri ve yerel sanatçılarla birlikte ulusal düzeyde seyretti. Çağrılı konuklar, şiirleriyle seslendiler. Kırşehirli halk ozanları bağlamalarıyla renk verdiler. Kırşehir’in tanıtımına katkıda bulundular.

 Dernek Başkanı Zübeyde Gökbulut olmak üzere nitelikli insanlar tanıdım. İlimde özlem giderdim. Yakınlarımla görüştüm. Bilim yaptığım okulumu görmeye fırsatım olmasa da çok sevdiğim Kırşehir’in caddelerinde gezindim. Havasını soludum. İnsanıyla söyleştim. Şemsi Yastıman’ın ‘Memleket Hasreti’ adlı folklorik şirinden yer yer kimi dörtlükleri mırıldandım! İşte tam 24 dörtlükten birisi:

 

                                          Kim sorarsa yazdın bunları niye?

                                           Gelecek nesile galsın hediye

                                           Gırşehir'de doğdum, Türkmen'im diye 

                                           Her yerde goğsümü germek istiyom.”

  

Özenle hazırlanan programa göre Seyfe Gölü'nü gördük. Seyfe Gölü Koruma ve Güzelleştirme Derneği Başkanı Ömer Çetiner’in esprili konuşmasından ve bilgi sunmasından yararlandık.  Malya Tarım İşletmesi’ni gezdik. İşletmenin Müdür Yardımcısı Hüseyin Yılmaz tanıtımda bulundu. Konuklarını ağırladı.  Boztepe Belediye Başkanı Ramazan Aydın da katıldı. Halkın ve yerel yöneticilerin katılmasıyla şiir ve müzik dinletisi gerçekleşti.

Sonraki günlerde; Japonya'nın Türk hükümetine bir armağanı olan Kaman–Çığırkan Kalehüyük Arkeoloji Müzesi gezildi. Tarihsel yaklaşımla M.Ö. 4000'den kalma kalıntılar, 20 farklı katman halinde tepeyi oluşturmaktadır.  Bu tepe, yaklaşık 6.000 yıldır aynı şekilde kalmıştır. Normal bir tepeden farkı, kalıntıların korunması için 10 metrelik hendeklerin kazılmış olmasıdır. Bu yüzden müzenin tasarımı ayrı bu tepe şeklinde, yeşille örtülü ve bin yıllardır aynı durumda kalmış olan çevresiyle uyumludur. Yerinde incelemelerle doğanın güzelliğinde baş başa olundu! Kaman’da Ozan Dadaloğlu Anıtı görüldü. Burada ve gezilen öteki yerlerde görüntüler alındı.

  

Sevginin, özlemin, erdemin kenti

Terme’yle sağlıkta özel Kırşehir.

Garipname beyit beyit esinti

Âşık Paşa ile sözel Kırşehir!

 

 Adına her yıl etkinlik düzenlenen güzel Türkçemizin öncüsü ve bilge insan Âşık Paşa Türbesi ziyaret edildi. (Bitişiğindeki mezarlığı görünce duygulandım! Kırşehir Devlet Hastanesi’nde yatmakta iken 1960 yılında genç yaşta ölen ve hastane görevlilerince birkaç gün önce toprağa verildiği babama söylenen, mezarının yeri dahi belirlenemeyen garip anamı anımsadım! Ruhuna dualar okudum!)

 

  Türküleri Anadolu’mun sesi,

  Ayrı telden öter sazın nağmesi,

  Unutulmaz bozkırın tezenesi,

  Neşet’iyle bozlak, gazel Kırşehir!

 

İzlenceye göre;  Cacabey Gökbilim Medresesiile Neşet Ertaş Gönül Sultanları Kültür Evi gezildi. Ardından Neşet Ertaş’ın Mezarı ziyaret edildi. Ahi Evran Türbesi ve Kent Park görüldü. Özgün mekânlarda kaliteli ve leziz yemeklerinin yenilmesi, ayrı bir beğeni nedeni oldu!

 

                                            Seven gözler kente kaleden bakar,

                                            Meyveler dalında bambaşka kokar,

                                            Haftası gelince ortaya çıkar,

                                            Ahi Evran ile tözel Kırşehir!

 

Program içeriği doğrultusunda; İl Kültür Müdürlüğü Konferans Salonu’nda şiir ve eğlence programı sunuldu. 250 kişilik salonu dolduran izleyiciler, dağılmadan sonuna dek izlediler!  Canlı müzik, gece Cingöz Oteli Salonunda sürdürüldü.

Davetiyle ve kılavuzluğunda Azerbaycan gezisine katıldığım,  hazırladığım BİR SEVDADIR AZERBAYCAN adlı kitabımın öznelerinden birisi olan hemşerim Ayşe Paslanmaz ile burada da bulunmanın mutluluğunu yaşadım!

Bekir Akbulut gibi; yalandan ve riyadan uzak, dik duruşlu, şiirde hece veznini kullanma konusunda donanımlı, okuyan ve araştıran, erdemli bir arkadaş edindim. Kemalettin Kalkan ve Rıfat Çakır ile adlarını anımsadığım yeni dostlarım oldu.

KIYŞAD (Kırşehir Yazarlar ve Şairler Derneği yönetiminde görevli dernek başkanı eğitimci yazar Zübeyde Gökbulut’a, çalışma arkadaşları İbrahim Düğer’e, kızı Zeynep Düğer’e,Feride Taşkoparan’a, İsa Erdoğan’a, Ozan Toroni’ye, Veysel Turgut’a Tolga Akpınar’a, Gürsel Şahinoğlu’na ve öteki görevli arkadaşlarına, Kırşehir Belediye Başkanlığına, etkinliğin sunucusu İdris Altuner’e, evinde konuklara ilgi gösteren  İbrahim Özdemir'e, başkaca emeği geçenlere, güzel Kırşehir’imizin eşsiz güzelliklerini, tarihsel dokusunu, kültürünü sergileyenlere ve Cingöz Oteli yönetimi ve personeline yürekten teşekkür ederim.

 

 Özleminle çekiyorsun sen beni,

 Okuluma doyamadım, nedeni…

 Ne desem ve nasıl anlatsam seni,

 Özgün dili ile güzel Kırşehir!

 

                                                                  * 
 
 
 
 
                                           muhsindurucan@hotmail.com      
 
 
    
 
NOT: Tıklanırsa fotoğraflar aşağıda slayt görüntüsünde izlenebilir.
 
 
 
 
 
 
 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..