Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '18

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

6. B'liler Bülteni İçin Birkaç Söz

6. B'liler Bülteni İçin Birkaç Söz
 

Ergün Veren ve Abdülkadir Güler Fethiye'de..


6. B‘liler Bülteni sanatçı, araştırmacı ve halk Bilimci Ergün Veren tarafından hazırlanıp Ankara’da çıkıyor. Ben bu değerli 6. B'liler Haber, kültür, sanat  bültenini yaklaşık 5 yıldan bu yana zevkle   izliyor ve severek okuyorum. İçinde Folklorum yazılar, deneme, İnceleme, araştırmaya dayalı yazılar,. Eleştiri, kitap tanıtmaları, röportaj, asker mektupları ve şiirler, sanat ve edebiyatla ilgi değişik yazılara yer verilir. Aslında 6. B’liler Bülteni  yaklaşık yarım asırdır sanat, kültür ve edebiyatla iç içeyim.

Bugüne değin birçok dergi, sanat bültenini okudum, izledim ve hâlâ abone olduklarım dergiler vardır. Bülten halinde çıkanları da gördüm  ancak bu güne  kadar  devam ettiklerine  nadiren   şahit oldum.

Bir ara rahmetli gazeteci, yazar Prof. Dr. İsa Kayacan “ Bizim Ece”   bültenini hazırlıyordu. O da sanat, kültür haberlerine yer veriyordu, 4-6 sayfa idi.  İnternet ortamında Ergün Evren’in çıkardığı 6. B ‘iler bülteni  nitelikli bir  dergi gibidir. Aşağı yukarı her ay çıkıyor ve bize ulaşıyor. Hem de renkli olarak çıkıyor. . Yakında 100. Sayıya ulaşacağına inanıyorum.  Bence bu bir bülten için sanatımız ve kültürümüz adına kayda değer büyük bir başarıdır.  Bu başarıdan dolayı  araştırmacı yazar halk bilimci Ergün Veren’i   yürekten kutluyorum. Ayrıca bu yıl Folklor Araştırmaları Kurumunun Genel Başkanı İrfan Ünver Nasrattınoğlu’ndan Türk Kültürüne Hizmet ödülünü ( Aralık 2017 ) de   aldığı da öğrendim.  Gönülden tebrik ediyorum. Bu ödülü alnının akıyla hak etmiştir.  Başarılarının devamını diliyorum.

6.B’Liler Bülteninde tanıdığım, yazılarını ilgiyle izlediğim ve takdir ettiğim bazı imzalar da vardır. Hemen aklıma gelenleri yazıyorum: Halkbilimci araştırmacı yazar İrfan Ünver NASRATTINOĞLU, Yard. Doç.Dr. Doğan KAYA, Ergün VEREN,  Sibel Nur ÖZDEMİR, Alparslan SANTUR,  Amerika Mektuplarını yazan Yaşire Kartal, LOTTİ, Önder BAYRAKTAR, Şükran TEZİŞÇİ  gibi   değerli yazarlarımızın yazılarını görüyor ve  keyifle okuyorum.

Değerli halkbilimci yazar ve 6. B’lilerin sahibi Ergün Veren’e  bir  tavsiyem olacak:  6. B’liler Bültenin de  çıkan   bir kısım yazıların  bir kitapta toplanması   diliyorum.  Bu bültende yazılarıyla bir araşa gelen yazarların önümüzdeki Nisan  veya Mayıs ayında  bir yerde  bir araya gelip    bir birleriyle   tanışmaları   bağlamında bir istekte ve tavsiye bulunuyorum.  Bunların bir araya gelip yüz yüze tanışmaları sanatımız ve kültürümüz adına yararlı olacağına inanıyorum. İkinci tavsiyem ve önerim ise daha önce de Ergün Evren’e iletmiştim. Aynı isteğimi yeniliyorum:  6 B’liler Bülteninde çıkan    yazıların folklor ağırlıklı olanların bir    kitapta  toplanmasıdır.  Kendi payıma bir katkıda da bulunmak isterim. Bir başka önerim daha olacak:  6. B’liler Bültenine gelen kitaplar için de” BİZE GELEN KİTAPLAR”  bölümü en son sayfaya almak daha iyi olur diye düşünüyorum.   

6.B’lile bültenin 100. Sayıya ulaşmasına  sevindim. Yazılarımla her  zaman  yanında olmak bana gurur ve  onur  veriyor. Başta editörü Ergün  Veren olmak üzere, tüm emeği geçenlere, yazı sahiplerine    selam ve saygılarımı sunuyorum, bu güzelim  6.B’liler bültenin 200. 300. Sayılara ulaşmasını diliyorum. Ayrıca Milliyet  Blog'ta  yazı yazanların da   6.B 'liler  Bültenini görmelerini  dilerim... 

 

 

Abdülkadir GÜLER 

8.01.2018-  SÖKE  

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..