Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '22

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

8 Mart Bir Güne Sığmaz

Merhaba, 
  Bir kitaptan alıntı yaparak yazıma başlamak istiyorum. Anita Moorjani'nin 'Yüreğime Yolculuk' isimli kitabında yazar, "...kadınların itaatkar olmasına inanmak üzere yetiştirilmiştim. Fazla kendine güvenen veya güçlü olanlara ya da yüksek pozisyon elde edenlere iyi bakılmazdı, çünkü bir kadının temel görevi destek veren bir eş ve anne olmaktı. Bu standarda hiç uygun değildim. Bu beklentileri karşılamadığım için kendimi yargılayarak, kendimi hırpalayarak bir ömür geçirdim. Hep yetersiz hissediyordum. Ancak ölüme yakın deneyimimden sonra, bunların sosyal olarak belirlenmiş yanlış standartlar olduğunu anladım..." demiş.
  Kadın olmak, kadın olarak var olmak, dünyanın birçok yerinde hala zorlukları da beraberinde getiriyor. İstemeden yapılan evlilikler, biçilen roller, yüklenen sorumluluklar, maruz kalınan durumlar diye devam eder gider liste...Bazen bir kadının en büyük düşmanı, yine bir kadınken, bazen de en iyi dostu yine bir başka kadındır. Bir kadını mutsuz eden bir erkeği de yetiştiren, yine başka bir kadın...Adam gibi adam, kadın gibi kadın da yetiştiren yine bir kadın...Yani kadın, ya yıkıyor ya yapıyor; ya kendinden yeni bir ben doğurmaya devam ediyor ya da kendini de yok ediyor. Kadın, yaratan, rahim olan, rahmi olan, sadece doğurmuyor, şekil veriyor, yeniden şekillendiriyor, dönüştürüyor.
  Kadın, kendi değerinin farkına varmadığında, kendini değersizleştirmeye başlıyor, bir çiçeğin solması gibi günden güne gücü tükeniyor. Uyanan bir kadının gücü, dağları yerinden oynatmaya yetiyorken, mutsuz bir kadın etrafına da o mutsuzluğu yayıyor. Kadın, içinde dünyalar barındırır, bir evde huzur varsa orada bir kadın vardır.
  Hayatınıza dokunan, anlam katan, yol gösteren bir kadın mutlaka olmuştur. Bana dokunan, beni şifalandıran tüm kadınlara minnetle, aynı yoldan gitmeyi ve başkalarına bir parça da olsa ışık olabilmeyi kendime ilke edindim. Bir kadın değişirse, sadece bir kadın değişmez, çok şey değişir. Minnet ve şükranla... 8 Mart Bir güne sığmaz...
 
  Bir başka yazıda buluşmak dileğiyle,
  
  Hayalleriniz gerçek olsun...
 
Toplam blog
: 13
: 69
Kayıt tarihi
: 14.02.22
 
 

Merhaba, Erinç, ben. 1981, İstanbul doğumluyum. İngilizce Öğretmenliği Mezunuyum, Sosyoloji okuma..