Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '19

 
Kategori
İlişkiler
 

8 Mart ve Süresiz Nafaka

Bu haftanın ilk günü, NTV'de "Bana Söz Ver" programında Sayın Simge Fıstıkoğlu'nun konuğu oldum.

Süresiz nafaka ile ilgili olarak enine boyuna konuştuk. Objektif ve doğru sorular sorarak, bana, bu önemli sorunu ve çözüm yollarını açıklama olanağı sağlayan Sayın Simge Fıstıkoğlu'na çok teşekkür ediyorum.

***

Bugün 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü...

O halde bir durum değerlendirmesi yapalım.

***

*Kadın-Erkek eşitliği deyince fiziksel eşitlik anlayıp "Hadi canım, nasıl eşit olur?" diyenler; biz fiziksel eşitlikten, kas gücünden değil, yaşam koşullarındaki eşitlikten söz ediyoruz.

*Kadın haklarını savunuyorum, derken kadın- erkek düşmanlığı yaratanlara; bunun hiç kimseye yararı yok.

*Kadın hakları sorununu sadece kadınların meselesi olarak görenler; bu sorun kadın-erkek tüm toplumun meselesidir. Yarısı mutsuz olan bir toplumun diğer yarısı da mutlu olamaz.

***

*Şiddetin sadece fiziksel olduğunu zannedenler; alaysı bir bakış bile şiddettir.

*Şiddete boyun eğenler; şiddetin gerekçesi olamaz. Şiddetin bitmesi için sizin de boyun eğmekten vazgeçmeniz gerekir.

***

"Eşimden bana ne, ben mutluyum ya," diyenler; bir evde bir mutsuz varsa diğerleri de mutlu değildir.

"Yeterince kazanıyorum, eşim evde otursun çocuklara baksın," diyenler; üretmeyen insan mutlu olamaz. Çalışmanın anlamı sadece para kazanmak değildir.

"Eşim ne yapıyor ki, para kazanan benim diyenler; bir gün ev işlerini siz yapın, o zaman evdeki işleri yapmanın çok da kolay olmadığını anlayacaksınız.

*"Velayet neden daha çok anneye veriliyor," diyenler; çocuğun anne şefkatine daha çok ihtiyacı vardır ve bu biyolojiktir de ondan...

***

SÜRESİZ NAFAKA

Son sözü bir soru ile bitirelim. Süresiz nafaka ile ilgili olarak, Biz "Kadın üretsin, meslek edinsin, kendi ekonomik özgürlüğünü kazansın, kendi başarı öyküsünü yazsın, kimseye muhtaç olmasın," derken, bir kadının, (eski eşinin zorlanarak ve istemeden ödemeye çalıştığı) 500 veya 600 TL için 30 gün beklemesini kadın hakları olarak değerlendirenler; biz değil de siz kadın haklarını savunuyorsunuz öyle mi? Öyleyse pes doğrusu!

***

8 Mart Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun.

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..