Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '07

 
Kategori
Anılar
Okunma Sayısı
911
 

80'li yıllarda çocuk olmak 2

80'li yıllarda çocuk olmak 2
 

Yazlık diskolarda içeri alınmamak demek, bunun için ağlamak ve içeride her nedense You are in the army now- şarkısında sarmaş dolaş dans eden abi ve ablalara bakıp özenmek demek Gorbaçov´un kafasındaki kırmızılığın ne olduğunu merak etmek, Batman ve Şirnak´ın henüz il olmadığı günleri hatırlamak, breyk breyk arkadaş arıyorum demek Eve lazım olur diye fazlaca pul almak demek ho ho ho hoover demek Zeki Müren'in size alo diyoruuuum demesi demek İlkokulda Halley, Petrol ve Komancero şarkılarını uydurma sözlerle söyleyerek dans eden Tolga Han özentisi sefil dans grupları kurmak okul sonrasında ise her gün koşturarak eve gidip; bu toprağın sesi programında kımıl zararlısı ile mücadele yöntemleri, orman köylüsünün sorunları ve yüksek randımanlı durum bugdayı türleri ile ilgili verilen faydalı bilgilerin ardından Kamber ağa ile uyanık skeçlerini büyük bir ilgi ile izlemek demek küçük yaşta bilinçli bir çiftçi kadar ziraat bilgisine sahip olmak demek sinemalarda the Lord of the rings, Harry Potter vs.izlemek yerine Jules Verne romanları okumakla geçirilen bir çocukluk demek Aldım çantamı kolumaaa, çıktım Dallas yoluna, ben Babi´yi beklerken Ceyar girdi koluma şarkısını dansıyla birlikte bilmek demek.

Kimler geliyo kimler? sana ne, sana ne? Ama bunu söylemenize gerek yok ki, ben yapınca alışverişi, zaten alıyorum satış fişi replikleri barındıran Ali-Ayşegül Atik reklamı ve bakkal amca, bir pergel, bir kalem, bir de çikolata alacağım. Erooooolll, Eroooolll (mahallede çocuklardan biri) buraya gelin dedim size buraya ! fişini de al oğlum´daki Meşhur Erol, hadi hep birlikte, hep birlikte, biz biz olalım yemeklerden önceeee, lavaboya koşalım, hafta da bir kere tırnakları keselim, fırçalayıp onları tertemiz olalım diye şarkılar ezberleyen bir nesil olmak İcraatın içinden izleyip Özal´ın kalemine bakıp hipnotize olmaya çalışmak Videocudan American Ninja, Kartal, Kan Sporu ve Evil Dead gibi filmleri kiralamak demek Analogtan dijitale geçiş devrini yaşamış birey olduğunu anlamak ve ikisinden de farklı zevkler aldığının farkına varmak demek Çok güzel bir ülkenin son yıllarını hayal meyal hatırlamak, sonra da çivisinin çıkışını görerek büyümek demek

Hava durumlarının eksi değil de "sıfırın altında bilmem kaç" denildiğini bilmek demek Apartmanın çatısına 5 metrelik anten takıp üstüne de tencere kapağı bağlayan bir abinin sizi TV önüne oturtması ve çatıdan oldu mu diye bağırıp anteni ayarlamaya çalışması, Yunanistan kanallarını görüntülemek adına .. oldu oldu diye camdan kafayı çıkarıp bağırmak ve kimsenin buna şaşırmaması demek. Siyah beyaz ve karlı bir görüntü de olsa ..Üstelik Yunanca tek kelime anlamasanız da gündüz vakti çizgi film izlemek için az debelenmemiş olmak demek... Muhtemelen hayatımız boyunca yaşadığımız en güzel 10 yıl demek... TRT 1´de oluşan sorunlar sonucu yayına bir süre ara verildiğinde ekrana getirilen donuk ağaç, dağ bayır resmine 10 dakika hareketsiz bakabilmek demek, Türkiye'de yaşamış son mutlu kuşak olduğunu hüzünle hissetmek demek......

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sayın yazarım yazını dikkatle okudum ama eksik yazmışsın yaa..' Kapıcı yak şu kaloriferi donuyorız ', ' kapıcı söndür şu kaloriferi yanıyoruz ' yazmayı unutmuşsuunn...Sevgiler

Esma KAHRAMAN 
 01.12.2007 22:35
Cevap :
Yazacak daha çok şey varda hepsi burada mümkün değil.Yorumunuza çok teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.  03.12.2007 8:34
 

Ayı Yogiyi hatırladım,jetgiller de vardı televizyonda.Sonra fotoromanlar,kasetler,plaklar vardı.Bir de halalarımın kaynatmalı bigudileri.Ne günlermiş :)

shalimar 
 01.12.2007 0:04
Cevap :
Mutlu günlerdi o günler. Hafızalarımızda zaten hep güzel yanları kalmadımı hayata dair ne varsa....  03.12.2007 8:35
 

yokladık sayenizde, bazen komik, bazen hoş anlar canlandı konularla ilgili, güzeldi , tşk. , sevgiler

Dilek Fuçucı 
 29.11.2007 18:04
Cevap :
teşekkürler  30.11.2007 8:17
 

mutluyduk yinede. büyük beklentilerimiz özentilerimiz yoktu... Sokaklarda özgürce korkmadan koşup oynardık... Şimdi çocuklarımız aslında ne kadar şansızlar...sevgiler

Ozlem Ozkulak 
 29.11.2007 14:10
Cevap :
Kesinlikle eskiden daha küçük evlerde daha büyük aileler yaşıyorduk,mutluyduk, şimdi ise daha büyük evlerde daha küçük ailelerle yaşıyoruz ve mutsusuz...Bilmem anlatabiliyormuyum?  29.11.2007 16:30
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 5
Toplam yorum
: 9
Toplam mesaj
: 9
Ort. okunma sayısı
: 688
Kayıt tarihi
: 10.08.07
 
 

Üniversitede Akademik kariyer yapıyorum.Özellikle, insanları ve değişik kültürleri tanımayı çok sevi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster