Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '15

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Anne babalar engelli çocuklarını okula gönderiyorlar mı?

Anne babalar engelli çocuklarını okula gönderiyorlar mı?
 

Anne babalar engelli çocuklarını okula gönderiyorlar mı?


Bu soruyu yadırgadınız değil mi? Ama maalesef Engelli çocuğu olan aileler de şöyle bir durum söz konusu… Bazı aileler;

Çocuğumun hangi okula gideceğini bilmiyorum

Okul kabul etmiyor

İletişim kuramıyor

Hastalığı engel

Uygun okul yok

Ekonomik nedenlerden dolayı okula gönderemiyorum

Ulaşım yokluğundan dolayı gönderemiyorum

Çocuğun istemediği için gönderemiyorum

Yaşı uygun değil,  gibi nedenlerden dolayı engelli çocuklarını okula göndermiyor.

Hangi okula gideceğini bilmiyorum diyen ailelere söylediğimiz şudur; internetten, engelli derneklerinden ya da engelli ailelerle yapılacak istişarelerden okul araştırmasına girilebilir ve uygun okul bulunabilir.

Okul kabul etmiyor diyen aileler ise hiçbir zaman okul kabul etmiyor diye bir durum yoktur. Eğer okul kabul etmiyor ise mücadele ediniz ve ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne, İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne ya da Bakanlığa veya başbakanlığa kadar birçok derdinizi anlatabileceğiniz kurum ve kuruluşlar var. Tabii ki hukuk alanında hak arama en son çare.

İletişim kuramıyor diyen aileler… Eğer çocuğunuzu okula göndermez iseniz ya da topluma sokmaz iseniz çocuğunuz nasıl bir iletişim kurma becerisine sahip olabilir. İletişim için eğitim şart.

Hastalığı engel diyen ailelere çok fazla söyleyebileceğimiz bir şey yok. Allah şifalarını versin. Eğer zorla da olsa okula gidebilme ihtimali varsa hasta engelli çocuğunuzun okula gönderilmesinde moral desteği olacaktır. Hastalıkları atlatmak için moral şart.

Uygun okul yok sözü kesinlikle bir bahane. Uygun okul olmaz mı? Türkiye'de, Balkanlarda, Ortadoğu'da ve Avrupa’da bugün engelliler üzerine bir dünya okul var. Eğitim Çin’de de olsa gidiniz ve alınız.

Ulaşım yokluğu ile ilgili aileler şunu yapmalı: evlerini okul yakınlarında bir yere taşımalı. Çocuklarının istikbali için bu fedakârlığı yapmalı.

Yaşı uygun değil diyen aileler maalesef çoğunlukta. Allah aşkına yaşı uygun değil diye bir çocuk okula gönderilmez mi? Engelli çocuğunuzun hayatta tutunabilmesi eğitim hayatını devam ettirebilmesine bağlı. Engelli çocuk ne kadar erken eğitim hayatına atılırsa daha erken hayata tutunur. Daha güzel yerlere gelir. Daha umutlu olur.

Evet, maalesef anne babalar engelli çocuklarını okula gönderiyor mu sorusuna vereceğimiz cevap şudur;  bir kısmı gönderiyor, bir kısmı ise göndermiyor. Devlet bu alanda bir mecburiyet getirmeli. Nasıl engelli olmayanlara 12 yıllık zorunlu eğitim var ise engellilerin eğitimleri ile ilgili de eğitim zorunluluğu getirilmeli. Devletin kontrolünde olmalı engellilerin eğitimi.

Son söz olarak eğitimHer engeli aşar diyoruz.

 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..