Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '16

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Eskişehir İşitme Engelliler Derneği Başkanı İsmail Tek ile..

Eskişehir İşitme Engelliler Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Kulübü Derneği Başkanı İsmail Tek :

“Aslında biz engelli değiliz, bizle iletişim kuramayan normal insanlar engelli bizle konuşmaları engellenmiş aslında onların fırsatı var siyasetçilerimiz akademisyenlerimiz bakanlıklarımız kim ne yapabiliyorsa bu engeli kaldırsınlar biran önce”

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? İsmail Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde çalıştınız?

İSMAİL TEK-. Adım İsmail TEK 10.07.1981 Karaman doğumluyum 5-6 yaşındayken geçirdiğim kabakulak hastalığı sonucu işitme engelli oldum. Rahmetli babamın hiçbir zaman hakkını ödeyemem benim eğitimim için herşeyini bırakıp Eskişehir’e geldi. Okul öncesi eğitimim ilk ve ortaokulu İÇEM de okudum. Liseyi yine Anadolu Üniversitesi Gazi lisesinde bitirdim. Üniversiteyi Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu Bilgisayar Operatörlüğü bölümünden mezun oldum. Okul hayatı bittikten sonra iş hayatına atıldım önce Arçelik buzdolabı fabrikasında sonra Otosan fabrikasında çalıştım. Daha sonrada KPSS sınavını kazanarak Anadolu üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde bilgi işlemci olarak göreve başladım halen devam etmekteyim.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakışı nasıl?

İSMAİL TEK- Yukarıda bahsettiğim gibi aslen Karamanlıyız. Rahmetli babam İl Özel İdare den emekliydi annem ise ev hanımı iki kardeşiz sülaledeki tek işitme engelli bendim ama annem babam erkek kardeşim akrabalarım bu konuda bana hiçbir zaman işitme engelli olduğumu hissettirmediler. Özelliklede ailem çok fazla destek çıktı. Her zaman kendi ayaklarımın üzerinde durabileceğim şekilde yetiştirdiler. Çok şükür kimseye muhtaç olmadık. Evliyim eşim Deniz Tek kendisi işitme engelli değil ama işitme engelli anne ve babanın çocuğu işaret dilinide çok iyi biliyor iki çocuğum var kızım Yağmur ve oğlum Yiğit tek derdimiz her anne ve baba gibi vatana millete hayırlı evlatlar yetiştirebilmek.

SORU- Spora başlama ve başkanlığa kadar giden hikayenizi  anlatır mısınız?

İSMAİL TEK - Okul hayatım boyunca sporla iç içeydim yüzme badminton futbol dolayısıyla da çevremde birçok dernekten işitme engelli arkadaşlarım vardı. Badmintonda teklerde ve çiflerde Türkiye birinciliklerim var milli sporcu olarak ülkemizi Avrupa dada temsil etmeye çalıştım ancak spora gereken destek verilmediği için muvaffak olamadık. Sonra futbola yöneldim derneğe lokale gidiyordum, sporcu olarak daha fazla işler yapılabileceği düşüncesi ile ilk defa 19-20 yaşlarında aday oldum ve başkalığa seçildim. O zamandan beri 16 senedir ya yönetimde ya da başkan olarak görevime devam ediyorum.

SORU- Kulüp olarak başarılarınızdan bahseder misiniz?

İSMAİL TEK- Eskişehir İşitme Engelliler Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Kulübü Derneği olarak benim ve yönetimdeki arkadaşlarımızın hedefi işitme engelli bireyleri spor sanat kültürel etkinliklerde topluma entegre etmek kendine güvenen kendi ayakları üzerinde durabilen işitme engelli bireylere sahip olmak ve içlerinden yetenekli olanları milli takımımıza kazandırmak.

SORU- Sporda işitme engellilerin gelişimi için neler yapılmalı?

İSMAİL TEK- Kafamızda güzel projeler var işitme engellilere katkı sağlayacak her alanda onlara yardımcı olmak Türk İşaret Dilini yaymak gibi el ele verirsek başaramayacağımız aşamayacağımız sorun yok yeterki önümüze daha fazla engel koymasınlar.

SORU- Dernek olarak ne gibi sıkıntılar yaşıyorsunuz? Bunlar nasıl aşıyorsunuz?  

İSMAİL TEK-  Elbette dernekçilik kolay iş değil çevremize baktığımızda binlerce dernek var. Bişeyler yapmaya çalıştığımızda mutlaka engeller oluyor. Belli mevkilerdeki başkanların idarecilerin siyasetçilerin desteği olmadan hiç birşey yapamıyorsun mutlaka bir yerlerde dayın olacak toplum gerçekten işitme engelliyi tanımıyor ve anlamıyor görsel olarak bi sorun bir engel görmediği için yaşadığımız sıkıntıları bilmiyorlar.

SORU- İşitme engelliler genelde özgüveni düşük. Bunu nasıl aşabilirler? İşitme engellilerin gelişimi için neler yapılmalı?

İSMAİL TEK- İşitme Engellilerin kendine güveni yok evet ama bunu sebebi güven verecek bir gelişme yok son zamanlarda federasyonumuz güzel çalışmalar yapmaya başladı ama yeterli değil devletimizin işitme engellileri ayrıca bir değerlendirmesi lazım eğitimden başlayarak hayatta yaşadığı sıkıntıları görmeleri lazım hala EKPSS den 50 puanı geçemeyen işitme engelli arkadaşlarımız var istihdam sorunumuz var.

SORU- Başka neler anlatacaksınız?

İSMAİL TEK- Bir işitme engelli herhangi bir kamu kurumuna gittiğinde işini halledemiyor tercüman aranıyor bence buna gerek yok her kamu kurumuna üç beş işitme engelli alsa o işitme engelli o kurumun işleyişini kısa zamanda öğrenir ilerde o kuruma gelen başka biri olduğunda zaten orda çalışan o kurumu bilen işitme engelli ona gereken rehberliği yapar çözüm kolay aslında ama sesimizi duyuramıyoruz işte sorun bu biz istediğimiz kadar çırpınalım önemli olan birilerinin bizim elimizden yutması olacak. Türk işaret dilinin yaygınlaştırılması lazım normal okuyan çocuklara ilköğretimde seçmeli ders bile olabilir ki Avrupa’da örnekleri var. Son olarak şunu belirtmek istiyorum aslında biz engelli değiliz aslında bizle iletişim kuramayan normal insanlar engelli bizle konuşmaları engellenmiş aslında onların fırsatı var siyasetçilerimiz akademisyenlerimiz bakanlıklarımız kim ne yapabiliyorsa bu engeli kaldırsınlar biran önce. Sevgi ve Saygılarımla

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..