Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '08

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

İşitme engelli Malatya Belediyesi memuru Bilal Buldu'un başarı sırları

İşitme engelli Bilal Bulduk : ''EĞİTİMLİ İŞİTME ENGELLİ HER ZAMAN BUNU YAPMAYANA GÖRE RAHAT YAŞAYACAKTIR''
SORU – Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız hangi okulları tamamladınız Bilal Kardeşim?

B BULDUK – 1975 Elazığ Palu ilçesi doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Malatya da işitme engelliler okulunda tamamladım. Malatya Belediyesinde iş buldum. İş bulduktan sonra okumaya devam etmek istedim ve Açık Öğretim Lisesini tamamladım. Evli ve bir erkek çocuk babasıyım .

YORUMU – İşitme Engelliler engellilerle ilgili okullarını tamamladıktan sonra, eğitimlerini kendilerine yönelik engelliler okulu yoksa , sağlam insanların içinde dahi olsa en yüksek seviyeye taşımaya çalışırlarsa hayat onlara her zaman daha rahat, daha kolay ve mutlu olacaktır. Gelecektir bunu yapmayarak eğitimini yarıda bırakanlara göre..Bunları yaşamış bir insan olarak engellilerin iyi okullarda okumaya çalışmasını her zaman savunmuş ve okumaya gayret eden engellileri desteklemişimdir.İyi Üniversite tamamlamış, azimli işitme engellilerin hayatlarının rahat olduğuna da her zaman şahit oldum. İşitme engelli çocuğu olan anne ve babalar , güzel okullarda okumuş işitme engellilerle çocuklarını her fırsatta tanıştırmaya bakarlarsa güzel olacak.

SORU- Ailenizin bu hayat mücadelesinde size desteği ne oldu Bilal ?

B BULDUK – Ailemin bana desteğini kelimelerle anlatmak oldukça zordur. Önceleri ailem konuşma yeteneğimin gelişmesi için işaret dili ile konuşmama izin vermediler. Bu sayede konuşma yeteneğimi kaybetmedim. Babam emekli Din Kültürü öğretmenidir. Görevli olduğu okullardan birisi de Malatya işitme engelliler okuludur.Bu nedenle babam işitme engellilerin durumunu iyi bilmekte ve beni de çok iyi anlamaktadır.

YORUMU – Bir engellinin ailesinin eğitimli olması ve onu anlaması onun hayatta başarılı olacağı hayatı seveceği anlamına da gelmektedir.Ne yazık ki acı gerçek olarak çok engellinin ailesi çocuklarını küçümsemekte, okul okuyamaz gözü ile bakmaktalar.Buna rağmen benim şahit olduğum olaylarda engelliler istedikleri takdirde bal gibi de azmederek sağlamlar arasında başarılı olmuşlardır.Bizi da ailemiz okumak için teşvik etmemesine rağmen bizler azmederek sadece ailemizde değil, sülalemizde bile Üniversite okuyan tek kişi olmanın kıvancın yaşadık. Keşke her engelli bizim yolumuzu takip etse de , Zor kelimesini sözlüklerden el ele çalışarak silsek.

SORU – Kitap okumakta mısınız ?Bunun sizin gelişiminize katkısı ne olmuştur?

B BULDUK – Kitap okumayı seviyorum. Vaktim olduğunda okuyorum. Kitap okuyarak insanlar kendilerini geliştirir bilmediklerini öğrenmiş olur. Bende okuyarak bir şeyler öğrenip işitme engelli arkadaşlara anlatmaktan çok büyük zevk almaktayım.

YORUMU- Kitap okumanın faydalarını insanlar anlamış olsaydı evlerini eşya yerine kitapla doldururlardı.Her büyük insan mutlaka okuyarak kendini geliştirmiş ve hayatta hep iz bırakan insanlar olmuşlardır.Hayatta iz bırakmak ve yarına kalmak isteyenler mutlaka çok okumalılar bence.Bu insan birde işitme engelli ise hayatı doğru ve anlamlı olarak algılaması için sağlam insanlardan daha çok okursa, okumayı aşk ve şevk derecesine severse o zaman hayat ona daha anlamlı ve kolay gelecektir.Ama genelde toplum olarak, özelde ise işitme engelliler olarak okumanın önemini hala anlayamadık.Anladığımız ve okumayı aşk ve şevk derecesine sevdiğimiz zaman sağlamlara da , işitme engellilere de hayat daha kolay gelecek şüphesiz.

SORU- Engellilerin iş bulmada yaşadıkları sıkıntılar neler Bilal? Bunlar nasıl aşılabilir?

B BULDUK- Bu konuda mesleki eğitimin şart olduğunu düşünmekteyim.Ama diğer eğitimlerin yani, okul okumanın da ihmal edilmemesi gerekmektedir. Eğitim seviyesi yükseldikçe iş olanağının da artacağına inanmaktayım.

YORUMU – İyi iş bulmak isteyen insan bu zamandan sonra iyi eğitimin yanında bilgisayar bilme iletişim becerileri geliştirme gibi imkanları da sağlamaları gerekmekte bence.Bunun yanında insanları anlamak için hem dudak okumayı hem de kitap okumayı ihmal etmeyerek, insanlarla iletişimlerinin en iyi seviyeye gelmesi için çaba sarf ederlerse hem insan ilişkilerinde, hem de iş bulmada ve iş yaşamında daha başarılı olacaklardır şüphesiz.

SORU – Engellilerin evlenirken yaşadıkları sıkıntılar neler? Bunlar nasıl aşılabilir sence?

B BULDUK- Uygun bir eş seçimi engelliler için en önemli etken. Eğer eşimizi özürlü değilse bizi iyi anlamalıdır. Bu konular göz önünde tutularak iyi bir eş seçimi yapılarak güzel ve mutlu bir ailenin temeli atılmalıdır.

YORUMU – İşitme engellilerin Eş seçimi önemli bir konu. Sağlam bireylerden daha çok dikkat edilmesi gereken eş seçimini ne yazık ki engelliler ciddiye almamakta ve işitme engelliler arasında boşanma olayları daha çok olmaktadır.Bunun temelinde de yatan etken tabii ki cahillik ve bilinçli olmamak yatmaktadır.Bu arada evlenmeden önce eşlerin birbirini iyi tanımaması da onların daha çok ve daha kısa zamanda boşanmalarına sebep olmaktadır. Bu konuda engelli insanlar evlenirken sağlamlardan daha çok dikkat etmeli ve duygularından çok mantıklarına bakmalılar.Bunun yanında da evlendikten sonra mutlu olmak için eşlerin fedakarlığının ve sağlam aile bireylerinin de onlara yardımcı olması gerekmektedir.

SORU- Sence engellilerin Üniversite tamamlamaları onların hayatını kolaylaştırır mı?

B BULDUK- Eğitim seviyesinin yüksek olmasını her zaman desteklemekteyim. Üniversite okuyarak daha çok bilgi ve beceri kazanırız. Kazandığımız bu bilgi ve beceriler hayatımıza etken olacak nitelikte olacağı kesindir. Bu da demektir ki, Üniversite okumak ya da eğitim seviyemizi yükseltmek hayatımızı kolaylaştıracaktır.

YORUMU Bilgi insanı her zaman kötülüklerden koruyacak kalkandır. Belki bilgi insanı zengin yapmaz ama bilgi hazinesi geniş insan her zaman rahat hayat yaşar ve ne zaman nerede nasıl davranacağını bilerek nasıl mutlu olacağını da bilerek öyle davranır ve mutlu olur sanıyorum .Atalarımız ne demişti.”Malı sen korursun ama bilgi seni korur” işte bu doğrultuda hareket edersek bilgili olmak hayatımızı kolaylaştıracak şeyleri azami derecede öğrenmek işitme engellilerin amacı olmalıdır.

SORU – İşitme engelliler daha rahat bir yaşama sahip olmak için sence ne yapmalı?

B BULDUK – Özellikle iyi bir eğitim alması gerekir. Ama bugün işitme engellilerin eğitim seviyesi çok aşağılarda. Bunu yukarı çıkarmak için çaba harcamalıyız. Babam gibi işitme engellilere öğretmen olmak ve onlara faydalı olmak istemekteyim.

YORUMU İşitme engelliler tabii ki hayatta başarılı olmak istiyorlarsa öncelikle bilgiye okuyarak ulaşacaklardır.Okumak yetmezse , o zaman hocalarından yardım alacaklar ve hayat onlara daha rahat olacaktır.Hocaları da onlara yardım etmese aileleri, aileleri de yardım etmese onlar anlayacak ve hayatta başarılı olmuş işitme engelliler ve engelli olmayan bireylere saygı göstererek onların sevgisini kazanarak engelli birey Başarlı olmaya bakmalı.

Teşekkür ederim

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..