Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Aslında kendimizi yakıyoruz. farkında değiliz.. 'Yenidoğanlar Köyü / Alaplı'

Aslında kendimizi yakıyoruz. farkında değiliz.. 'Yenidoğanlar Köyü / Alaplı'
 

Köy İzlenimlerim 1 'Yenidoğanlar Köyü / Alaplı'
 
Köylerde yaz aylarında evin önlerinde, arkalarında, bahçelerinde, yol kenarlarında yakılan gereksiz ateşler..
 
Köye geldiğimden beri insanlara ateş yakmamalarını söylüyorum. Kaç kişiye söyledim şimdiye kadar bilmiyorum. Fakat dinleyen yok. Aslında dinliyorlar ama çöp yakılmamasının neden önemli olduğunu algılayamıyorlar.. Sonrasında çöp niyetine tekrar yakıyorlar.
 
Evet. Çöp niyetine yakıyorlar. Yanlış duymadınız.. Evlerinin önlerinde çöp varillerinin olması halinde bunu yapıyorlar. Bildiğim kadarıyla çöp varilleri de haftada bir belediye çöp arabası tarafından boşaltılıyor. Bunu bildikleri halde çöp niyetine ateş yakılıyor. Ve o çöp varillerini köye getirmek için cebinden para veren köylü onları kullanmıyor.
 
Köyde bu ara hava değişimlerinin çok olduğunu, eskilerden böyle hava değişimlerinin olmadığını söylüyorlar. Seller oluyor, heyelanlar oluşuyor, dolular yağıyor mahsüllere hasar veriyor.. Bunu birazda küresel ısınmaya bağlıyorum. Tropikal iklime geçtiğimizi, havanın gereksiz ısınmasını sağlayarak bu değişimi hızlandırdığımızı söylüyorum. Gereksiz ateş yakmanında buna katkısı olduğunu ifade ediyorum. Aldığım cevaplar ilginç..
 
'Bi ben mi yapıyorum, herkes yakıyor diyor' biri..
 
Biri 'ne olacak bu kadar ateşle fabrikaların yaptığının yanında bu bişey mi' diyor..
 
Başkası 'zaten çöp bunlar ne olacak ki' diyor..
 
Çevreciyiz, ağacı seviyoruz diyen arkadaşları zevkleri için plastik araba tekerlekleri yakarken görüyoruz. Bu yaz mevsiminde tertemiz havamızı yanmış tekerlek kokusu ve simsiyah dumanı ile kirlettiğimizi görerek kahroluyoruz. Kişiler çevrecilik zihniyette olmaz eylemde olurun farkında değiller. Ve gereksiz yakılan her ateşin, her hava kirliliği eyleminin bir nevi günah olduğunu söylüyorum. Fakat kişiler algıladıkları din algısı ile günah olmadığını ifade ediyorlar..
 
Farkında değiller.. Aslında kendilerini yakıyorlar. Uyarmadıkları için ateş yakmayanlarda katlanacak sonuçlarına..
 
Ve en fazla ilgimi çeken diğer bir olay ise;
 
yeşil ormanların ve çalıların bol olduğu bir çevrede yaşıyoruz ve burda her yıl en az bir yangın çıkmasına rağmen sigara içenlerin sigaralarını söndürmeden rastgele yere atmaları tehlike arz etmekte. Bunun için sigaralarını söndürmelerini ve söndürdüklerine emin olmalarını istiyoruz.
 
Köylülerimizin çevre konusunda hassas olmaları gerekmektedir. Her türlü kirletici bir eyleme izin vermemelidirler. Yoksa kaybedenler hep kendileri olacaklardır.
 
Sağlıklı ve yeşil bir çevre ile kalın..
 
Toplam blog
: 5
: 237
Kayıt tarihi
: 02.11.13
 
 

Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü İç Hastalıkları Hemşireliği 2015 - ... Çanakkale ..