Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '14

 
Kategori
TV Programları
 

Bana Hicran De, ama bekleme!

Bana Hicran De, ama bekleme!
 

Güzel sanatlar eğitimimden midir bir başka sevdim “Bana Hicran De!” dizisini. Rengarenk bilyelerin yollara düşmesi, bilye fırtınasına yakalanan çocuklar, çocuksu neşesiyle yolları döverek koşan genç kız, camın renklerle can buluşu, iki genç adamın birbirine zıt karakteri, kamyoncuyum ama çok severim tavrı, baba figürünün çınara dönüştüğü güzelim dizi 4. bölümü ile ekrana veda etti.

Ne bir final, ne bir haber der-top edildi ve ekrandan kaydı gitti. Sebebi ilk defa reytingler ile alakalı olmayan bir sondu bu sefer ekranda yaşadığımız. Oyuncuların karakterleri tam tadında ekrana taşıması, naif konunun muhteşem reji ile ekranda buluştuğu dizi bu sefer senarist kaprisine yenik düştü.  Senaryosunu “ Öyle Bir Geçer Zaman Ki” dizisiyle kalemini tanıdığımız Coşkun Irmak ve eşi Gülizar Irmak tarafından yazılıyordu. “Öyle Bir Geçer Zaman Ki” dizisinin final sahnesi için yapım şirketine dava açan bir senaristtir kendileri. Kuralları var ve ben kuralları olan insanları çok severim. Sözleşmelerde özellikle dikkat ettiği ve mutlaka istediği ilk kural “senaryonun noktasına, virgülüne dokunulamaz” ibaresi bu sefer “Bana Hicran De” dizisinin sonunu hazırladı, hem de finalsiz 4. bölümü ile…

Yazarken noktanıza, virgülünüze dokunulmaması yazan kişiye sonsuz bir özgürlük verir ve yazan o özgürlük meşalesi ile şevkle yazmaya başlar. Ama bu tavsiye, öneri, eleştiri ya da adı her neyse almayacak demek değildir. Fakat nedense Coşkun Irmak bunların hiç birini kabul etmiyor, ben bilirim tavrı çok keskin! Sonu ne oldu bu sefer güzelim dizi bir final bile yapmadan yayından kalktı. Çünkü yapımcı senaryoya tempo katılmasını istedi, oysa senarist bunu yapmak istemiyordu. Dolayısı ile olan diziye oldu ve bir dizi ekrandan göçtü gitti!

Başka kanal söylemleri de tamamen uydurma! D Yapım bütün imzasını koyduğu projelere “bu kanaldan başka kanalda yayınlanamaz” ibaresini koydurup, imzayı öyle atıyor. Yani anlayacağımız “Bana Hicran De” dizisi yapımcı- senarist kapışmasında yenilen taraf oldu, biz de ekrana boş boş baka kaldık!

Hayatta kazanan taraf olmanız dileği ile….

www.televizyongazetesi.com

 eceer6@gmail.com

https://twitter.com/eceer6

 https://www.facebook.com/pages/Ece-Er-%C4%B0le-Ba%C5%9Fba%C5%9Fa/145170645649459

 

 
Toplam blog
: 781
: 3899
Kayıt tarihi
: 23.09.12
 
 

16- 06- İstanbul'da doğdum. Tatbiki Güzel Sanatlar Tekstil Ana sanat dalı Moda tasarımı bölümünde..