Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '17

 
Kategori
Güncel
 

Ben Ne Diyorum! Sen Ne Anlıyorsun?

Ben Ne Diyorum! Sen Ne Anlıyorsun?
 

 

Mahşerin Dört Öfkelisi; Kemal, Can, Serdar, Caner " Tartışıyor!

Konu: Kelimeler Ne Anlatır?

 

Kemal: Öfke kolik bir kadın ne söyler!

Benim ne anlamamı ister?

Örnek veriyorum;

 

Necla: "Başım Ağrıyor" (1)

Komedi filmleri ve skeçler bunlarla doludur.

Baş ağrısı, bazen gerçek bazen se abartıdır.

Abartı baş ağrıları kapris belirtisi olabilir.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.7

Sağlıklı yaşayalım: Probiyotik Beslenelim. Bol Kahkaha atalım. 10.000 adım yürüyelim. 

Alaturka tuvalet kullanalım. Dijital  detoks uygulayalım. Şükredelim ve Dua edelim!

 

Aysel:" Senden Başka Kimse Bana Çekici Gelmiyor"

Bu yalanı duyduğumda gülmemek için dudaklarımı ısırırım!

“Korkak Öfke” davranışı olabilir.

 

Nuran: "On Dakika İçerisinde Oradayım”

Bir kadın bunu bana söylediğinde gülümserim.

Ağaç olmaya kendimi hazırlarım.

Mızmızlanmayı bırakırım.

Saldırgan Öfke davranışı olabilir.

Beklesemde şikâyete hakkım yoktur.

Ne de olsa kadının vaktinin daha değerlidir.

Erkeğin vakti ise erkeğine göre değişir.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.3:

Şimdiyi yaşayınız! 

Keşke, Asla, Her Zaman, Mutlaka Demeye son veriniz!

 

Pelin:  Telefonun Sesi Kısık Kalmış sevgilim, duymadım"

Bir Kadından bunu duymak beni şaşırtmaz.

Büyük ihtimal, diğer talipleriyle kahve içiyordur.

Çaresiz sıranı bekleyeceksin.

 

Serpil: "Sana Asla Yalan Söylemedim"

Kadın doğru söylüyor olabilir, yalan da!

Yalan acemilerine yalancı denir.

Yalan ustalarına ise ne denir, ben bilmiyorum.

Yakalanmayanlar yalan söylemekte özgürdür.

Onlar  “Yalan söylerken hiç yakalanmamıştır.

“Sende zor yakalarsın demek istiyordur”

 

Serdar: Öfke kolik bir kadın ne söyler?

Ben de katkı yapayım;

 

Yasemin: "Bu Akşam Mervelerde Kalacağız Anneciğim"

 Bu tip klişeler, Anne, Babaya sık söylenir.

 Mervelerde kalıp kalmaması kesin değildir.

Merve arandığında ise “Yasemin bizde” klişesi devreye girer.

Benzer şekilde Merve’de Yaseminde kalacağını söyleyebilir.

 Yasemin’ de “Merve bizde “ diyecektir.

Tülin: "İlişkimiz Bitse de Seni Hala Seviyorum"

 Tülin, “birini bulana kadar” demek istiyordur.

 “Sakın buralardan ayrılma” mesajı verir.

Ne de olsa stepnesiz yola çıkmak akıllıca olmazdı!

Değil mi?

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.2:

Lütfen Kalp Kırmayalım. 

Öncelikle Kendi Kalbimizi! 

Yalanlara Yer Yok!

 

Deniz: "Bunları İlk Kez Seninle Yaşıyorum"

Gerçekte bunların benzerlerini başka erkeklerle yaşamıştır!

Ama seninle ilk kez yaşıyorum mesajı verir.

Size gaz veriyordur.

 

Aslı: "Benden Daha İyilerine Layıksın"

Aşık olduğu bir erkek bulmuştur.

Daha cömert bir erkekle tanışmıştır.

Artık sizinle işi bitmiş olabilir.

Aman ne bileyim, ben?

 Özetle; “Sepet koluna herkes yoluna”mesajı açıktır.

 

Can: Öfke kolik bir kadın ne söyler?

Bende de birkaç klişe var;

 

Bal çiçek: Konuşmak İstemiyorum. Tamam mı?

"El bombasının pimini çekip bombayı sizin elinize vermiştir.

Bal çiçek’ e ret edemeyeceği bir teklif yapmanın sırasıdır.

Bombayı çok uzaklara fırlatmak zorundasınız.

Bu teklifin başarılı olma derecesi akıllı öfke kanunlarıyla uyumuna bağlıdır.

Gönlünü almak garanti değildir.

 

 Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.10

Çözüm odaklı iletişim kurulur. 

Ret edilemeyecek bir teklif yapılır. 

Sonuçta kazanan Akıllı öfkemiz olacaktır!

 

Hayriye: "Annen Tabii ki İstediği Kadar Bizimle Kalabilir"

Eşiniz anneniz için bunu söylerse sorun vardır.

Eşinizin vücut dilinden klişenin gerçeklik % sini anlayabilirsiniz.

Sizin ve annenizin ruh sağlığı tehlikede olabilir

Annenizin misafirliğini sonlandırma zamanıdır.

 

Nuriye: "Para Benim İçin Asla Önemli Değil"  

Sevgiliniz bana bunu söylerse lütfen ciddiye almayınız.

Aslında gelirin, benim kuaför masrafıma yetmez mesajı açıktır.

 “Haydi, İkile” anlamı çıkabilir.

 

Dür dane: "Çok Ucuza Aldım. Hem Taksit de yaptılar"

En tehlikeli kadın tipidir.

Eşinizin bu tür sözleri artıyorsa alarm zilleri çalıyordur.

Boşanma zamanınız gelmiş olabilir.

Boşanma da yetmeyebilir!

Mümkün olduğu kadar uzağa da kaçmanızı öneririm

Telefonunuzun numarasını değiştirmeyi de gündeme alabilirsiniz.

 

Can: Öfke kolik bir kadın ne söyler?

Bende de birkaç klişe var;

 

Özlem: "Dış Görünüşün Benim İçin Hiçbir Önemi Yok"

Genelde balıketi/obez karışımı kadınlar çok kullanır.

Diğer bir klişede “ kilomu hiç göstermiyorumdur

 Böyle bir kadınla ilişkinizi gözden geçirme vaktidir.

 Evlenecek başka bir enayi mutlaka bulacaklardır.

Bunun için yapamayacakları yoktur!

 

Türkan :"Annem Seni Çok Sevdi"

Eğer kendinizi hayırlı yani cömert bir kısmet görüyorsanız, doğrudur.

Yok, çulsuzsanız, bu söze asla inanmayın, ufaktan oradan uzayın!

 

Figen :"Sinirlenmene Gerek Yok. Akrabam O Benim"

Amacınız gönül eğlendirmek olabilir.

Hiç soru sormadan inanmış görünebilirsiniz.

Yok, eğer niyetiniz ciddi ise farklı!

Figen’ in soyağacını çıkarmanın zamanıdır.

 Sevgilinizi yakın takibe alınız.

 

 

Sevda: "Hayatıma Giren Erkekler İçerisinde En Çok Seni Sevdim"

 Ne mutlu size! Tebrik ediyorum,

 İçlerinden en eli cömert ve eli açık sevgili seçildiniz.

Aranızdaki sevgi paranız yettikçe artacaktır.

 Paranız suyunu çekmeye başladığında ise durum değişir.

 İşi tadında bırakmak iyidir.

 İkilemek akıllıca olacaktır!

 

Selin:  "Yok Bir Şey"

Eş ve sevgiliden böyle bir söz duymak büyük tehlikedir!

Tek bir çözüm vardır.

Acilen nöbetçi bir kuyumcu arayınız.

Tek taş yüzükle gönül alabilirseniz, şanslı sayılırsınız.

Yoksa olacakları ben bile tahmin edemiyorum!

Ayşe: “Tabii ki senin için ölmüyorum”

İşler yolunda demektir, durumu hiç bozmayın! “

Çok muhabbet tez ayrılık getirir” sözüne güvenin.

 

Gülseren: “Seni hiç kıskanmıyorum”

WHATSAPP, FACEBOOK, mail hesabınız anbean izleniyordur.

Sonunda peşinizdedetektif bile bulabilirsiniz!

Yuları sevgilinizin eline verdiğinizin itirafıdır.

Yuları geri almayı denemeyin.

Aman dikkat!

Sonucu kötü olabilir.

 

Perihan: “Yeni bir ilişkiye hazır hissetmiyorum”

Yeni tanıştığınız bir kadın ayağınıza gollük bir pas vermiştir.

Ya gol yapar, ya da kırmızı kart la saha dışına şutlanırsınız.

Tercih sizin, ona göre!

 

Filiz: “Hesabı hep sen ödememelisin”

Türkçe meali; Sakın beni yanlış anlama!

Hesabı ödediğin müddetçe benimlesin” mesajı veriyordur.

 

Fulya: Seni düşünmediğim tek bir an bile olmuyor.

 Aman dikkat, mayınlı araziye girdiniz.

 

Arkadaşlarıma, aileme beni rezil ettin, hala evlenme teklif etmedin.

Ya benim vaktimi boşa alma, ya da ikile” demek istiyor.

 

Şaziye:İlk aşkımsın sen.”

Yıllar geçmiş kız hala boştur.

Söz, nişan, evlilik konusunda sizi ikna edememiştir.

 Son çare olarak size ara gazı veriyordur!

Bir söz yüzüğü takın artık, kıza da yazık!

Sıla:“Arkadaşlarınla vakit geçirmeye bayılıyorum”

Kız arkadaşınızdan bu sözleri duymak hayra alamet değildir.

Türkçe meali” kız sizin negatiftir.

Nereden çıktı bu kazma karşıma, çok mu aradım diyor olabilir.

 

Nilüfer:Bunu hiç umursamıyorum!

Sevgiliniz/Eşiniz “bu davranışınıza son ver diyordur.

 Tekrarlarsan gözlerini oyarım” mesajını alın artık canım!

Çapkınlıklara son vermek için“ köprüden önce son çıkışınız” olabilir.

 

Selda: “Sen haklısın. “

 Benimle tartışmaya girme mesajıdır.

Sözümden çıkmazsan başın ağrımaz klişesidir.

 Yoksa kendinizi kapı önünde bulursunuz!

Aman dikkat!

 

Serdar: Yabiz erkekler!

Hangi klişelerin arkasına gizleniriz?

Bir kadına söylediğimiz yalanlar/palavraları nasıl gizleriz?

Onlardan ne anlamlar çıkarmalarını isteriz;

 

Kemal: "Toplantım Var Hayatım, Biraz Gecikeceğim"(2)

 “Kaçak et” kesileceği kesindir.

Bir gecelik mi, sürekli mi olacağı tamamen şansa bağlıdır.

 Eşinizin, sevgilinizin bu satırları okuması sakıncalı olabilir.

Aman dikkat!

Mesuliyet kabul etmem.

Bu bir Korkak Öfkeli Davranış modeline girer.

Bazı kadınlar bu yalana inanır.

Bazı erkeklerde onları inandıracak kadar akıllıdır.

Siz hangi guruptasınız?

 

Serdar: "Ben Senin Vücuduna Değil, Zekâna Hayranım"

Erkekler sıkkullanır.

Kadınları elde tutmanın, ara gazıdır.

 Bu klişe işe yarayabilir.

 “Bir içim su” sarışınlar sever!

 Hiçbir yan etkisi yoktur!

Aldatmacada olsa, bir zeki bir denemedir.

“Ben değerliyim sen de değerlisin” mesajınız dikkat çekecektir.

 

Can: "Telefonun Sesi Kapalıydı aşkitom! Duymamışım Aradığını"

Duyar duymasına da, açsa bir türlü, açmasa bir türlü!

 Bu yalan çok kullanmayın.

 Sık kullanırsanız şüphesiz geri teper.

Dozunda kullanılmaya çalışın.

Sadun: "Sen Varken Başka Kadınları Gözüm Görmüyor"

Kadınların yoğun olduğu çalışma ortamlarında işe yarar.

En çok kullanılan klişelerdendir.

 Bu söz onlarca hayat kurtarmıştır.

Aman dikkat.

Benim yaptığım gibi yapın.

Söylerken sevgilinizin, eşinizin gözlerinin içine bakın.

Yoksa etkisi sıfırdır.

 

Selçuk: "Ben Sana Hiç Yalan Söylemedim"

 Yalan söylemede antrenmanlı değilseniz düşünmeyin bile!

Sakın bu klişeyi denemeyin bile!

Kadının zekâsıyla dalga geçmeyin.

Affıyoktur.

 

Nurettin: "Tabii ki Sen Ondan Daha Güzelsin Aşkım"

Çapkın bir adamsınız işe yarar!

 Benzeri yalanlar, T.V izlerken çok kullanışlıdır.

 Eş dostla birlikteyken her fırsatta tekrarlayınız.

Akıllıca bir yatırımdır.

 

Aydemir: "Bu Eve Gelen İlk Kız Sensin"

 Ancak, "bu eve" tanımlamasına dikkat!

 O eve taşınalı daha birkaç gün olmuş olabilir.

Bu yalanı söylerken gözlerinizi kaçırmayın.

Mesuliyet kabul edilmez!

 

Yavuz: "Daha Önce Kimle Ne Yaşadığın Benim İçin Önemli Değil"

 Bunu söylerken “vur-kaç” niyetinizi sakın belli olmasın.

 Yoksa kadının tepkisi kalp sağlığınızı tehlikeye sokabilir.

 

Cüneyt: "Lastik Patladı. O Yüzden Geciktim"

Bu klişe çok sıradandır.

Buna kanacak kadın sayısı yok denecek kadar azdır.

Aman kadının zekâsına sınamayın.

Aksi takdirde çapraz sorguya alınabilirsiniz!

 

Görkem: "Ben Senle Ciddi Düşünüyorum".

Çok işe yarar.

Söylemeyen erkek yoktur.

Kadın olsam bu sözlere aldırmazdım.

Adamın eylemlerine bakmalı!

Ruh sağlığı için daha iyidir.

Denizi görmeden paçaları sıvamamalı!

Değil mi?

 

Erkan "Ben Diğer Erkeklerden Farklıyım"

Kadınları ikna etmekte işe yarayabilir.

Kadının geçmişte tanıdığı erkeklerin çektirdiği acıları hatırlatır.

Size fatura edilmesine itiraz ediniz.

Kadın olsam fazla ciddiye almazdım.

Ben dâhil erkekler Âdem’ den beri aynıdır.

Kadınlar sa Havva’dan bu yana epey değişmiştir.

Aman dikkat!

 

Faik: "Sorun Sende Değil, Bende"

 Bir kadından ayrılmak istediğinizdedeneyiniz.

Sık başvurulan bir klişedir.

Kadını çıldırtmadan sıvışmanın iyi bir yolu olabilir.

 

Taylan: "Cinsellik Benim İçin İkinci Plandadır"

Kadının gazını alır.

Bir adam gay değilse inanmayın.

Bu klişe kuyruklu yalandır.

Kesinlikle…

 

Nazım: "Tabii ki Şişman Değilsin Bir Tanem.

Sadece balıketlisin.

Ben zaten balıketli kadınları severim.

 Ne o öyle bir deri bir kemik!

 " Kadınlar bunu da yer mi demeyin.

Bal gibi de yerler.

Gene de böyle bir yalan her kadına sökmez.

 

Cahit: "Yahu, Okuldan Arkadaşım Diyorum İnanmıyorsun"

Bir kadın arkadaşınızla yakalandığınızda işe yarayabilir.

Kadınlar buna kanmaz.

Biraz daha yaratıcılık lütfen!

Örneğin müşterinizle iş görüşmesi yapıyor olabilirsiniz!

 

Yahya: "İlk Defa Böyle Hissediyorum. Sanırım Sana Âşık Oluyorum"

 Erkek milletinin üyeleriyiz!

Âşık olunması gerekiyorsa, anında âşık oluruz.

Fazla tıraş, cildi bozar!

Değil mi?

 

Sadettin: "Sana Pul Koleksiyonumu Göstereyim mi?"

Hangi devirde yaşıyoruz demeyin?

Kafayı mı kırdınız demeyin?

 % 60 netice alınır, denemesi bedava!

 

Orhan: "Bize Gidelim mi? Film İzleriz"

Hava yağmurlu ve puslu ise bu klişe kullanışlıdır.

Güneşli havalarda ters teper, aman dikkat!

 

Bünyamin: “Seni arayacağım”

Kadını beğenmediyseniz kullanın.

 

Hakan: “Sevişmek istediğimden değil! Şurada birlikte biraz uzanalım istiyorum”.

 Eve kadar gelmişiz.

Kadına artık bu kadar da kasma mesajıdır.

 

Turan: “Bu şimdiye kadar yaptığım en güzel seksti”

Şimdiye kadar aynı cümle çok duyulmuştur.

Klasiktir.

İşe yarar!

 

Ömer: “Seni seviyorum”

Bugüne kadar en fazla söylenmiş klişedir.

 İşe yarar, hiçbir yan etkisi yoktur, bolca tüketebilirsiniz.

 

Miraç: “Evli değilim”

Her evli erkek ilk fırsatta bunu ifade eder.

Önemli olan tarzınızdır.

Kadın nüfus kâğıdınızı isterse B planı yapınız.

Tayfun: “Bunu daha önce hiç kimseye anlatmadım”

Kadını elde edene kadar devam!

Masallar anlatmaya devam ediniz.

 Masallara karnım tok ifadesini takınan kadınlara etki etmez.

 

Aydemir: “Aileni seviyorum”

 Ailesi çok varlıklı kadınlara karşı söylemek zorunludur.

Çulsuz iseniz bu tür yalanlar olmazsa olmaz.

Hele öncelikli amacınız iç güveysi girmekse mecbursunuz da!

 

Serdar: İşte böyle arkadaşlar.

 Ben de çoğu insan gibiyim.

Yalancı, palavracı, bağımlı, öfkeli olduğumda klişelere sığınırım.

Kendimi maskelerim.

Klişelerden nasıl kurtuluruz.

Öfkemizin kök nedenini konuşabiliriz.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.9

Birbirimizi Akıllıca Dinleyelim. 

Empati kuralım! 

Amaç kavga değildir. 

Öfkenin kök nedenini yakalayalım!

 

 

(1)http://mahmure.hurriyet.com.tr/ask iliskiler/iliskiler/kadinlarin-en-sik-soyledigi-10-yalan_1067324 

(2)http://www.milliyet.com.tr/fotogaleri/42455-yasam-erkeklerin-en-fazla-soyledigi-9-yalan/2

Devam edecek…

 
Toplam blog
: 92
: 440
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

Şükrü ÖZGÜR İ.T.Ü Metalürji mühendisliğinden mezun oldu. Kamu ve özel sektörde farklı pozisyonlar..