Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

Gezi Parkı şarkısı Duman’dan: Eyvallah!..

Gezi Parkı şarkısı Duman’dan: Eyvallah!..
 

Her toplumsal gelişme, tepki, farklı biçimlerde “müzik”e, “edebiyat”a yansır. Yaratıcı zeka, toplumsal tepkisini gösterir. Bu, şarkı olur, marş, olur, şiir olur, slogan... olur.

Haksızlık, tepeden bakmalar, aşağılamalar; özel yaşama, yatak odasına bile müdahale... en tepkisiz kesimlerde bile tepki oluşturur.

Sanatçı da, olanlara tepkisiz kalamaz. Kalıyorsa, içsin  bol bol “ayran”, nasıl olsa “gaz” yapar, o da bir yandan “gaz bombası” atsın.

Ne de yakışır!

*****

Şarkı grubu Duman, atılan “biber gazı”ndan, “gaz bombası”ndan duman içinde kalan alanlarda direnenlere “Eyvallah” şarkısıyla destek oluyor, selam gönderiyor.

Sanatçı sorumluluğu/ duyarlığı denen bu!.

Duman’dan “Eyvallah”, Taksim Gezi Parkı olaylarıyla başlayan sürecin şarkısı...

İşte, Duman’ın “Eyvallah” şarkısından parçalar:

Biberine gazına, copuna, sopasına
Tekmelerin hasına, eyvallah eyvallah

Saldır bana utanmadan, sıkılmadan
Gözlerim yanar, ama ezilmedim, azalmadım
Özgürüm dedim, hala haklıyım, dedim

Şamarı yüzümüze, garezi dilimize
Şerefe hepinize, eyvallah eyvallah
Kaldırın eli, çekinmeden ve korkmadan
Meydanlar bizim, unutmayın


Sana, sanaa insanız dedik,
Hala vazgeçer miyiz söyle bana
 

Dinlemek için: http://www.youtube.com/watch?v=JpvUSjaSeLg

http://www.facebook.com/turgutcelik

https://twitter.com/#!/turgutcelik

turgutce@yandex.com

 

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..