Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

“İki ayyaş”ın torunları...

“İki ayyaş”ın torunları...
 

Tayyip Bey, bir gün dedi ki:

“İki tane ayyaşın yaptığı yasa sizin için muteber oluyor da, inancın emrettiği bir gerçek, niçin reddedilmesi gereken bir olay haline geliyor.”

Tayyip Bey, “içki yasaklaması” denen yasaya karşı çıkanlara böyle karşı çıktı.

Kim bu “iki tane ayyaş”?

(“Tane” sözcüğü, insanlar için kullanıldığında bir “aşağılama” amacı vardır. )

Akla geleni anlayan anladı, kimileri buna “kılıf” buldu. Sözgelimi Tayyip Bey’in tepki çeken her sözünü açıklamayla görevli olanlardan biri, Hüseyin Çelik, “iki tane ayyaş”ın, lafın gelişi söylendiği söyledi. Böylece, herkesi aptal yerine koymanın bir örneğini daha verdi.

Toplum “sürü” ya, ortaya “sürülen”i “sürü” mantığıyla dinleyecek, onaylayacak.

Ve "önde"kinin arkasına takılıp gidecek...

(“Sürü” dedim de, Ahmet Mithat Efendi misali, Van'ın Gürpınar İlçesi Yedisalkım Köyü'nde Çoban Gülalan’ın başına gelen aklıma geldi:

"Gece, bir anda yağmur başladı ve şimşek çaktı. Koyunlar sağa sola kaçışmaya başladı. Bu sırada bir koyun yaklaşık 10 metre yükseklikteki kayalıktan aşağı atladı. Arkasından da diğer koyunlar atlamaya başladı. Ben de koyunlara engel olmaya çalıştım. Ancak ben de onlarla sürüklendim. Aralarında sıkıştım. Daha sonra çevrede bulunan diğer çobanlar gelerek sürünün tamamının atlamasına engel oldular.
)

*****

Hüseyin Çelik’in “sürü” sandığı, Tayyip Bey’in “iki tane ayyaş” dediklerinin torunları, başta İstanbul olmak üzere, bütün Türkiye’de sokaklarda...

Torunlar, “sürü” değildi; olamadıklarını da gösteriyorlar.

Torunların geleceğini düşünen (!), onları “himaye” etmeye soyunanlar da vardı!

Nasıl mı, neyle mi?

Yasayla...

“Kılıf”ı da Anayasa’nın 58. maddesinde bulduklarını sanmışlardı.

Sahi, “Gençliğin Korunması” başlığı altındaki o madde ne diyor/du?

“Devlet, istiklâl ve Cumhuriyetimizin emanet edildiği gençlerin müsbet ilmin ışığında, Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda ve Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğünü ortadan kaldırmayı amaç edinen görüşlere karşı yetişme ve gelişmelerini sağlayıcı tedbirleri alır.

Devlet, gençleri alkol düşkünlüğünden, uyuşturucu maddelerden, suçluluk, kumar ve benzeri kötü alışkanlıklardan ve cehaletten korumak için gerekli tedbirleri alır.”


Yoruma gerek var mı?

*****

Gel de iki usta ozanı, Nazım Hikmet’le Hasan Hüseyin Korkmazgil’i anımsama:

“Ben babamdan ileri, doğacak çocuğumdan geriyim”

“Kör olasın demiyorum
Kör olma da gör beni”


“İki tane ayyaş”ın torunlarına bin selam!..
 

http://www.facebook.com/turgutcelik

https://twitter.com/#!/turgutcelik

turgutce@yandex.com

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..