Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '14

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Girişimciler için fırsat analiz taslağı

Girişimciler için fırsat analiz taslağı
 

girişim, iş planı, iş modeli, fırsat, innovasyon, risk, ekonomi, analiz


Girişimcilik (Enterpreneurship) kavramı 2000 li yıllarda Amerikadan başlayarak dünyaya dalga dalga yayılmış ve ülkemizde de halen gündemi dolduran kavramlardandır. Amerika bilim, teknik ve teknolojiye yeterince kaynak aktarıp bunu yayın ve veriye dönüştürmektedir. Öyle ki girişimciliği sistematikleştirerek bir bilim dalı haline dönüştürme çabaları mevcuttur.

Girişimciler bir işi kurmadan önce işini kurgulayacakları dinamiği fırsat analiz taslağı üzerinden gerçekleştirirler ardından iş modeli ve iş planı oluşuturarak anahtar çevirip siftah yapmayı beklerler.

Girişimci Fırsat Analiz Taslağı 3 ana başlık ve her başlıkta 3 alt başlıktan oluşan bir süreç tasarı taslağıdır.

Her bir ayağın düzgünce yapılması işin, fikrin hayata geçirilip başarılı olma yüzdesini arttırmaktadır.

Girişimci Fırsat Analiz Taslağı:

1 a) Girişimci Zihin Yapısı. Girişimci zihin yapısı aşağıdaki özelliklerden oluşur.

- Başarı : Girişimci başarıya aç insandır.

- Bireysellik : Girişimci bireyseldir. Kendine çalışır aynı zamanda diğer insanlara da kazandırır.

-Kontrol : Girişimci kontrolü elinde tutandır.

- Mükemmeliyetçilik : Girişimci mevcut koşulları zorlayarak çıgır açmak için mükemmeliyetçidir.

1 b) Girişimsel Motivasyon

- Kişisel yeterlilik : Girişimcinin ilgili alanda bilgisi, zekası ile donanımının yeterli olması gerekir.

-Düşünsel yeterlilik : İş bir yaratıcılık gerektirdiği için gerekli yaratsal zihni yetilerin olması gerekir.

- Belirsizliğe karşı tolerans: Değişken riskler oldugu için koşullar değişebilir. Tolere edebilmeli.

1 c) Girişimsel Davranış

- Huzur- öz güven : Girişimci kendinden emin, ne istediğini bilen bir davranış kalıbındadır.

-Risk alma : Girişimin özü risk almak üzerine kuruludur. Riskin karşılığı kar veya zarardır.

- Kişisel arası ilişki yeteneği : Girişimci toplumla kişilerle iletişime açıktır ve başarılıdır.

-Sosyal Sermaye  (Para tek başına hiçbir zaman sermaye değildir)

2 a) Endüstri  Koşulları

-Bilişsel algısal yeterlilik koşulları: Kurulacak işle ilgili algılar ne seviyede.

-Talep koşulları : Her arz kendi talebini yaratır algısı bu yüzyılda işe yaramaz. Önce talep bulunmalı.

2 b) Endüstri Durumu

-Endüstri yaşam döngüsü: Faaliyet gösterilen endüstri hangi aşamada (doğus, gelişme, gerileme)

-Endüstri yapısı (organik, yatay, dikey) Monopol , oligopol vb.

2 c) Makro Ekonomik Dönüşüm

- Nüfus: Hedef kitlenin nüfusal yapısı

- Psikolojik : İlgili ekonomide psikoloji nasıl?

- Teknik:  Endüstirinin İşin teknik özellikleri neler ve karşılanabiliyor mu?

- Sosyal : Sosyal doku ne şekilde

- Siyasi: İlgili ekonomi siyasetten ne şekilde etkileniyor

- Mevzuatsal : Mevzuatlar işi ne yönde etkilyor. Bürokrasi çok mu?

2 d)  Rekabet: İlgili endüstride, ekonomine rekabet seviyesi nedir?

-Öğrenme eğrisi:  Rakiplerin ögrenme becerileri nelerdir?

- Sermaye gerekliliği: İşi başlatabilmek için gerekli sermayeyi belirtir.

-Tamamlayıcı varlıklar: Sermaye harici başka nelerin gerketiğini ifade eder.

-İtibar etkisi : Yapılan işin itibarının işe yapacağı etkiyi ifade eder.

3 a) Değer Eğrisi : Girişimci değer eğrisi ile elindekilere aşağıdaki özelliklere göre müdahale eder.

-Eleme

-Kısaltma

-Yükseltme

-Yaratma

3 b) Fırsat Tanımlaması : Girişimcilik bir ihtiyacın giderilmesi için yapılır. Sorun bulunur, çözülür fırsata dönüştürülür.

-Sorun

-Çözüm

-Avantaj

-Takım

 
Toplam blog
: 77
: 707
Kayıt tarihi
: 03.07.08
 
 

37 yaşındayım, yüksek lisans mezunuyum. ve girişimciyim. İngilizcem iyi sayılır. Gıda ve perakend..