Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '18

 
Kategori
Güncel
 

İnsan, Zulüm, İman, Ramazan

İnsan, Zulüm, İman, Ramazan
 

Uzun bir aradan sonra derin bir üzüntüyle bilgisayarımın başına oturdum bugün.

Yine bir vahşete tanık oluyoruz.Filistin’de insanlar çoluk, çocuk demeden katlediliyor! Utanmazlık, alçaklık, zalimlik zirve yapmış.

Bugün İslam alemi için 11 ayın sultanı olarak tabir edilen, Ramazan ayının ilk gününe uyandık. Bu kutsal aya Ortadoğu’da yine kan, yine zulüm, yine gözyaşı ile giriyoruz.

Allah tarafından insanlara yol göstermek ve öğüt vermek için gönderilen  kutsal kitabımız Kuran-ı Kerim bildiğiniz gibi Ramazan ayında indirilmeye başlandı.

“Beşikten mezara kadar ilim öğreniniz” diyen bir peygamberimiz, “Oku” diyerek başlayan , sürekli aklını kullan, muhakeme et diye öğütleyen bir kitabımız var.

“Kuran, Müslümanların iman ettiği ancak ne yazık ki çoğunun haberdar olmadığı bir kitap“
Bu sözler değerli bir ilahiyatçıya ait.

Ne yazık ki, bu sözlerin doğruluğunu hem kendimize hem de diğer Müslüman devletlerin bugünkü durumuna baktığımızda açıkça görebiliyoruz.

Akıl ve bilimin yolundan uzaklaştıkça felaketler hiç eksilmiyor, üst üste geliyor.

Rahmetli Yaşar Nuri hoca nur içinde yatsın.
Bir, indirilen din var diyordu.
Bir de, uydurulan din

İlahi kitabın aslında derin bir felsefe kitabı olduğunu anladığımızda ve önyargısız biçimde okuduğumuzda indirilen ile “uydurulan” ı ayırt edebileceğiz.

Ancak o zaman bu coğrafyada yaşayan insanların acıları son bulacak.

Bu yapılanlar Müslümanlara reva mı diye sormaktan önce,  Müslümanlar neden bu durumda diye sormak gerekiyor.

Bunun ve pek çok sorunun cevabını da yine Kur’an da bulmak mümkün.
Aklımızı kullanarak okursak eğer.   

Kendi yaşamımdan örneklendireyim.
Merak edip Kuran’ı elime ilk aldığımda 30’lu yaşlarımın başındaydım.
Arapça bilmediğim için Türkçe mealini okuyorum.  Ortalarına doğru geldiğimde bazı tekrarların sık sık yapıldığı hissine kapılarak sıkıldım ve üstelik dili de bana tehditkar ve korkutucu geldi. Okumamı yarıda bıraktım.

Demek ki o yaşlarda ilahi kitabın derin anlamını kavrayacak düzeyde zihnim ya da kalp gözüm açık değilmiş. Ama bunu o zaman fark etmedim. Daha sonra felsefi bir bakış açısı kazanmama kapı aralayan özel yaşamımdaki bazı olay ve durumlar ve felsefeye duyduğum merak beni bu anlamda daha çok okumaya ve öğrenmeye itti.

Zamanla bundan derin bir haz aldım.  44 yaşımda yeniden Kuran’ı elime alıp yeniden Türkçe olarak okumaya başladığımda daha evvel neden anlayamadığımı da, zaten böylelikle idrak ettim .

O günden bu yana hemen her gün Kuran’ ı okumaya özen gösteriyorum. Okuduğum ayetler her seferinde hem kendimi hem de var olan her şeyi ve her durumu daha farklı anlamama ve yorumlamama anahtar oluyor.

Kur’an okurken farklı bir enerjiye bürünüyor, daha çok soruyor, daha çok düşünüyor, daha çok anlam buluyorum.

Sadece dış sesleri değil, içimdeki sesi de duyuyorum.
Bir süre sonra bu “ iç hattan  konuşma” nın karşılıksız olmadığını, sorularımın  cevaplarının ya da almam gereken  öğütlerin, bazen okuduğum bir kitabın satırında, başıma gelen bir olayda, bir manzarayı izlerken ya da başkalarını gözlemlerken  incelikle verildiğini,  gösterildiğini seziyorum.

Yaradan bizim dilimizle konuşmuyor, eğer yaklaşır ve dinlersek ruhumuzu dillendiriyor.

Öleceğini bilen tek canlı insan bu alemde.
Ölümün er ya da geç kendisini bulacağını bilmesi, insana, varlığını ve  yaşamı anlamlı kılma gayretinde olması  gerektiğini ve bu hayatın bir sonu ve bir hesap günü olduğunu hatırlatıyor.

Kur’an bu anlamda doğum ile ölüm arasında varoluş kaygısı yaşayan, süresi çok kısıtlı ve aslında çok zayıf yaratılmış insan için kaybolmasını engelleyen, yolunu gösteren bir ışık.

        Aklını, yüreğini, yolunu açan…
        Bilgilendiren, sezdiren, düşündüren, aydınlatan…

 
Kuran- ı Kerim, ona iman eden insana hem bu dünyada hem de öldükten sonra kurtuluş yolunu gösterdiğine göre neden Müslümanlar, açlıktan, zulümden, savaştan, cehaletten kurtulamıyor?

O zaman bir yerde  bir yanlışlık var.
O yanlışlık da bizim onu doğru dürüst okumamamızdan ve anlayamadığımız için de uygulayamadığımızdan kaynaklanıyor.

Ramazan da yapılan ibadet,  bedeni aç susuz bırakmak değil  ki sadece.  

Her anlamda nefsin terbiyesi ve bu yolla kendini fark edip, disipline sokmak, indirildiği bu kutsal ayda Kuran’ı okumak, anlamak ve onun açıklamalarını, öğütlerini  düşünerek aklı işletmek ve  takva sahibi olmaya çalışmaktır.

Kur’an’ı anlayarak okumak bir ibadettir.
Hatim indirmek, Kur’an’ı, çok iyi düzeyde Arapça bilmiyorsak,  kendi ana dilimizde  baştan sona aklını çalıştırarak, anlamaya çalışarak, hazmederek  okumaktır.

Daha çok okuduğumuz, daha çok tefekkür ettiğimiz, akıl ve kalp gözümüzün açıldığı bir Ramazan ayı diliyorum.

Allah yapılan ibadetleri kabul etsin ve  O’nun yolunda yürüme çabasında olanları, gerçek  bayrama, kurtuluşa  eriştirsin.

 

 
Toplam blog
: 115
: 830
Kayıt tarihi
: 18.11.12
 
 

1967 yılında İstanbul'da doğdum.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinden 1988 yılınd..