Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '14

 
Kategori
İnançlar
 

Kadınların bir kısmı kocalarının emri altında; bunlar ayrıca ahirette niye sorguya çekiliyorlar ki

Kadınların bir kısmı kocalarının emri altında; bunlar ayrıca ahirette niye sorguya çekiliyorlar ki
 

İki şıktan biri, ya kadın kocasının/babasının emrinde olmayıp bağımsız yaşar; ya da bu amellerinden ahirette kadınlara sorgu olmaz diyorum. Benim yaşayışım kendi kararımla değil ki sorgu olsun.  Ben örneğin ibadet etmek istiyorum kocam etmeyeceksin diyor; bunun hesabını ben niye vereyim ki… Böyle olamayacağına göre bence kadınlar babanın/kocanın emri altında olmaz diyorum. Bu emri altında olma bizim icadımız. Bu arada dinar kadınlar kocalarının emri altında değil kimse demesin; çünkü görüyoruz ve biliyoruz.

Görüyoruz işte hayatı, kadınların bir kısmı kocalarının emrinde. Kendi düşünce ve iradeleriyle hareket etmiyorlarsa e şimdi bunlara bir de ahiret sorgusu neden olsun. Bağımsız kendi iradeleriyle hareket eden insanlara sorulur. Mahkûma hesap sorabilir misin? Cezaevi idaresi mesuldür. Askere sorabilir misin? Komutanı mesuldür.

Dünyada kadınların hareket serbestîsi yok ki kocaları, babaları ne diyorsa onu yapıyorlar. Kocasının babasının haberi ve izni olmadan kadın bir şey yapabiliyor mu? E böyle kadınlara ayrıca sen şu günahı işledin deyip cehenneme atılır mı? Yoksa kocanın dediklerini niye yapmadın diye mi sorgu sorulur?

Allah’ın işine karışılmaz ama ben burada sorguluk bir durum göremiyorum. Dinleri okuyoruz biz; kadın erkeğe yardımcı olarak verilmiş. Biraz da erkek (ve din düzeni) işi abartınca olmuş köle. Namussuzluk yapmışsa ve ibadetlerini yerine getirmemişse tamam, bunun dışında sorgulayamazsın çünkü bağımsız değil. Çok para harcadın diyemezsin, kocası söylemiştir. Çıplak gezdi diyemezsin belki kocası istemiştir.

Bizzat zina ve ibadet dışında kadınların sorgusu olmaz bence. Tabii ki bağımsız( yani özgür, serbest) kadınları kastetmiyoruz. Onlara her şey sorulur. “Sen kendi işine bak, Allah’ın işine karışma” Elbette. Yani aslında ben burada bir şey anlatmaya çalışıyorum. Kadına da erkek gibi ahirette sorgu varsa bu demektir ki kadın da kimseye bağlı olmadan kendi iradesiyle yaşayacaktır. Şöyle de olabilir: Allah kadının sorumluluğunu erkeğe vermiştir ama kocasının dediklerini yapmayan kadına niye yapmadın diye ahirette sorgu olabilir. Yani erkek küçük Allah!

Ama öte yandan Allah’ın kadının sorumluluğunu donunu bağlayamayan sidikli erkeklere verdiğine inanmak zor. Kadın bağımsız olmayıp kocasına/babasına vs bağlıysa kocanın babanın vs yap dediklerinden sorumlu olamaz. Şimdi gözleri bile görünmeyen kara çarşaflı ablamız üç metre arkasından yürüdüğü hacının sözünden çıkabilir mi? E çıkamazsa kadına bir şey sorulamaz, hacıyı çekersin divana. Allah bunları bilmiyor mu? Hiç kimse bana dindar ve tutucu çevrelerde kadının bağımsız hareket ettiğini söyleyemez. Böyle dindar çevrelerde kadının yaptıkları ya kocasının istedikleridir ya da anne babasının. Hangi günahı soracaksınız. Ha bu durumda mesela zina yaptı. Gerçi burada da bir tuhaflık var. Böyle durumda (tabii ki bazıları için) hem kocası zina yaptığı için öldürüyor hem de cehennemde yanacakmış. Katmerli ceza yani. Zina yaptı diye karısını öldüren kocaya ahirette ceza olur mu? Allah bilir ama sanki ceza verilmez gibi bir durum var.

Amacımız ahirette şöyle olur böyle olur diyerek Allah’ın işine karışmak değil. Ahirette kadına sorgu varsa Allah kadının böyle kocanın babanın emrinde değil de hür iradesiyle yaşamasını murat etmiştir diyorum.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..