Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Kahvemis- röportaj

Kahvemis- röportaj
 

KAHVEMİS - RÖPORTAJ


Sizlerden gelen istek üzerine gıda ürünü incelemelerim için ayda bir firmayla röportaj yapmayı planladım ve hemen yola koyuldum. Amacım tüketicinin yani sizlerin bilinçlenmesi. Artık normal köşe yazılarının içerisinde yer alan bu röportajları umarım beğenirsiniz.  İncelediğim ve araştırdığım bu ürünleri yakından tanımak, kendi firmasıyla konuşmak, işin başında olanın yaşadıkları ve sizlerin önüne bu bilgileri koymak, en tatlı görevim.

Bu ay bahsedeceğim gıda ürünü , Kahve! Firmanın adı KAHVEMİS.

Karşımda samimi ve yaptığı işten emin olan bir bayan var. Karşısına geçiyorum ve “ Benim amacım bu ürünü tanıtmak, incelemek. Buna var mısınız başlayalım mı Başak Hanım? “ diyorum.  Ve başlıyoruz.

Kahve sizin için ne ifade ediyor?

Kahve sektörüne girince sadece bu işi yapabileceğimi anladım. Başka sektöre girdim ama bir baktım tekrar kahve var hayatımda. Benim için vazgeçilmez olduğunu anladım. Hayatımın yarıdan fazlasını kahve oluşturuyor. Yani ifade ettiği anlam büyük.

Kahvenizin orjinalliği nerden geliyor peki? Sırrınızı belli etmeden biraz bahsetseniz?

Kahvemizin orjinalliği, doğru çiğ kahve alımı, doğru kavurma ve doğru öğütme ile sağlanıyor. Bu prosesler bilgi ve tecrübenin harmanlanmasıyla orjinallik kazanıyor .  Kahvemizde yüzden fazla aroma var bu aromalar farkındalık ve bilgi ile tecrübeleniyor. Daha fazla sır çıkmaz. ( Gülüyor. )

Peki KOSGEB desteği aldığınızı biliyorum, bu nasıl oldu?

KOSGEB( Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı)                                                                                      

Eğer paranız varsa, KOSGEB işletmeye ve girişime destek çıkıyor. Tabi bu desteği alabilmeniz için ilk defa yapmanız gerekiyor.  Bu güzel bir şey.

Neden başka bir ürün değil de  kahve peki ?

İnsan en iyi bildiği işi yapmalı, onun üzerinde yoğunlaşmalı. Kahve konusunda iddialıyım yaklaşık on yıldır bu sektörde çalışıyorum. Bir yıldır da kendi firmam var. Seviyorum, biliyorum , uyguluyorum.

Tüketicilerimiz neden size gelsin, neden bu ürünü tercih etsin ?

Kahvemis kahvesinin tadını öğrenmek ve farkındalıklarını arttırmak istiyorlarsa gelmelerini isterim. Adresimiz Manisa Beyaz Fil binasının karşısı.

Sorularımı sorduktan sonra elime kahvemi alıp hem içiyorum hem de ürün incelemesine başlıyorum. Kahvemis kahvesinde “ Arabica “ türü kahve kullanılıyor. Arabica kahvenin asit oranı daha düşük ve kalitesi daha yüksek. Bu şekilde taş değirmenden de geçince kadifemsi, yumuşak içimli bir özelliğe sahip oluyor. Orta kavrulmuş ve çok kavrulmuş şekilde satılıyor. Genelde orta kavrulmuş alınıyor ama bazı tüketiciler de çok kavrulmuş seviyor anlaşılan. Burada aromalı ve filtre kahve çeşitleri de mevcut. Raf ömrü ise 15 gün ama her zaman dediğim gibi cam kavanozda muhafaza ederseniz daha iyi olur. Bu arada aroma kahvede önemli olduğu için fazla bekletmeyin, tazeyken tadını çıkarın tabi ki.

Ben hem sizlere bu bilgileri sundum, hem inceledim , hem de soğuk kış gününde kahvemin tadını çıkardım. Bu güzel röportaj için Kahvemis’e teşekkür ederim.  Sağlıkla kalın!

Not : “ Kahve gerçekten mis. “                                          

Gıda Mühendisi- Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..