Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '17

 
Kategori
Kitap
 

Kemanla Yolculuk Adlı Kitabım Yayınlandı

Kemanla Yolculuk Adlı Kitabım Yayınlandı
 

Dünden evvelki gün 11 Ekimdi. 11 Ekim Dünya Kız Cocuklar Günü. Bir kaç yıl önce bu günün anlamını anlatan bir yazı paylaşmıştım Milliyet Blogumda. Ben de iki kız çocuk ve bir kız torun sahibiyim. Kız çocuklarının ne gibi zorluklarla karşı karşıya olduğunun, özellikle ülkemde farkındayım.

Bu sene Dünya Kız Çocuklar Gününde bir müjdem vardı. 1990 yılında başlayan ve sırası ile İstanbul, Paris, Newyork, Şikago, Calgary, Florida'da devam eden bir ana kızın zorlu yolculuğunu konu alan kitabım yayına girdi bu 11 Ekimde. Kitapta adı geçen Burcu Göker benim kızım. Benim ve minik kızımın öyküsü bu anı roman.Yedi yıl önce yazmaya başladığım blog yazılarımdan kısaltılarak hazırlandı. İyi ki kısaltıldı. Şu anda 510 sayfa kısaltılmış şekli. Eğer kısaltılmasaydı sanırım Victor Hugo'nun beş çiltlik Sefiller romanını geçecekti.

 Bu kitabın ilk tohumlarını Devlet Sanatçımız Sayın Verda Erman atmıştı yıllar önce Paris'te. Müzik eğitimimiz sırasında yollarımızın kesiştiği Verda Hanım bana 'Hep bizim yanı benim, İdil'in, Suna'nın ve Ayla'nın başarılarından, konserlerinden bahsediliyor. Bizimle birlikte bu zorlu yolculuğa çıkan annelerimizın,  babalarmızın ne zorluklar çektiğinden hiç bahseden yok.  Sizin kaleminiz güçlü,onlar adına yazın .' demişti.

 İşte ben de o günlerde başladım yazmaya. Yetenekli bir çocuğa sahip olduğu için binbir zorluk çekmek zorunda olan, kah üzüntüden, endişeden ağlayan, kah mutluluktan gene ağlayan bir annenin yolculuğunu yazdım.

 Şimdi yılların eseri olan bu kitabım yayında. Umarım çok kişiye ulaşır ve bu yola çıkacak olanlara ışık tutabildiğim gibi Verda Erman, Suna Kan, İdil Biret ve Ayla Erduran hanımların ebeveynlerinin de azız anılarına bir hizmetim olur. Burada yazamadığım diğer ebevenlerin anısına da.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..