Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

O bir sanatçı, öğretmen

O bir sanatçı, öğretmen
 

NURŞEN GÖRŞEN BİR SERGİDE


Nurşen Görşen (öğretmen, ressam)

Ben onu önce internetten tanıdım bir sanatçı olarak. Daha sonra onunla Halk eğitm merkezinin, halk müziği korosunda rastladım, tesadüfen. İlk anda ne kadar sıcak kanlı, sevecen, insanları seven saygılı, kibar,güzel, zarif ve elini sıktığımda ne kadar güveniir bir insan olduğunu anladım. Kendimi tanıttım ve beni hemen atölyesne davet etti. Akşam üstü, beni ustalıkla kullandığı yeşil arabası ile Bostanlı  (KARŞIYAKA İZMİR) daki atölyesine götürdü. Burası bir apartman dairesinin alt katı idi. Bizi bir kedi karşıladı. Kediyi sevdi onunla selamlaştı. Ben de kedileri çok severdim fakat, küçükken beni kedi ile korkuttukları için, kedilere el süremem. Ama el değmeden kedilerle konuşurum, İçerisi öğrencilerinin yaptığı kara kalam resimlerle dolu idi. Onları duvarlara asmıştı. Anlaşılan burada özel dersler veriyordu. Sonra burada birer kahve içtik ve biraz sohpet etti. Onun hakkında ki ilk düşüncelerimde hiç yanılmadığımı bir kere daha anladım. Beni tekrar arabası ile evime yakın bir yere getirdi. Daha sonra bizim  dostluğumuz devam etti.

Onu, bazen halk müziğinde, bazen bağlama kursunda , bazen de halkoyunları ile uğraşırken görüyordum. Aslında halk kültürü ile iç içe yaşıyordu. Bundan çok zevk aldığının farkında idim.Hem öğretmen hemde sanatçı oluşu nedni ile belkide bu konularla beslendiğini düşünüyordum. Sonra, ona bir gün nasıl sanatçı olduğunu merak ettiğimi söyledim. Bana hayat hikayesini anlatmaktan hiç çekinmedi. Ve anlatmaya başladı.

1954 de Tire de doğduğunu 8 yaşına kadar burada yaşadığını sonra Ankara ya taşındıklarını orada ortaokul ve liseyi okuduğunu anlatırken resim derslerinden hep iyi notlar aldığını ve sürekli resim yaptığını anlattı.Daha sonra çalışma hayatına atılmak zorunda olduğunu böylece Halk Bankasın da çalışmağa başlamış burada da daktilo ile resimler yapmaya başlamış.

Sonra evlenmiş, 15 ay ara ile 2 çocuğu olmuş onlara bakmak için evde oturmak zorunda kalmış. Tabbi içindeki o dayanılmaz resim yapma isteği devam etmiş ve üç boyutlu resimler yapmaya başlamış.

Ankara da oturduğu evin yakınlarında bir heykel atölyesi varmış, dayanamayıp o atölyeye gitmiş. Bir de  bakmış ki Hacettepe Üniv. de öğ. üyesi Abtullah Saraç orada çalışıyormuş. Tabii Nurşen Hanım burada adeta çıraklık yapmaya başladı seve seve, bütün heykellerin yapımına yardım ediyordu, Abdullah bey onu çok yetenekli buluyordu.Burada 5 yıl kadar çalıştı.Desenini ve üç boyutlu çalışmalarını geliştırdi.

Çocukları büyüyünce İzmir e taşındı. Burada naif resim yapan guruplarla resim çalışmalarına katıldı. Yarım kalan eğitimini tamamlamaya karar verdi.

1988 de BUCA eğitim fakültesine girdi. Birinci olarak girdiği fakülteden 1992 de yine birinci olarak bitirdi.

birçok resim yarışmalarına ve ortak resim sergilerine katıldı.

İnternetional Somer Akademi,

Für Bildende Kunst Salzburg da Georg EİSTER gözetiminde desen ve renk çalışmalarına katıldı.Fakülte deki hocalarının tekliflerini iyi değerlendiremeyip. Bazı idealleri olan bir kişi olarak öğretmen olmayı tecih etti.

1993 de ilk öğrtimde götev aldı

1995 de ilk reim sergisini açtı.Sergisinde nü çalışmaları ağılıkta idi.

ATATÜRKçülüğü yürekten benimsemiş bir öğretnem olarak bir çok ATATÜRK resimleri yaptı

Ev okul çocuklar derken yinede sanat hayatına devam etti, sergiler fuarlara katıldı.

ANKARA da 2 kişisel resim sergisi,

İZMİR de 3 kişisel resim sergisi

İŞ BANKASI, AKBANK, TÜRK KOLLEJİ SANAT GALERİSİNDE,

İZMİRLİ KADIN SANATÇILAR,

İZMİR LİONS DERNEĞİNDE

İZMİR VE KARŞIYAKA SANATÇI EĞİTMENLER  SERGİLERİNE KATILDI.

Halen kendi kurduğu. GÖRSEL DİL ATÖLYESİNDE , ÇOCUKLARA GENÇLERE RESİM DERSLERİ VERMEKTE VE ONLARI FAKÜLTELERE HAZIRLAMAKTA VE BİRÇOĞUNA KAZANMALARINA VESİLE OLMAKTADIR.

ÇOCUKLARIN HER DAVRANIŞLARININ ALTINDA ANA BABALARIN DAVRANIŞLARININ YATTIĞINI ÇOCUK EĞİTİMİNDE 5, 6 YAŞIN ÇOK ÖNEMLİ OLDUĞUNU SÖYLEMEKTEDİR.

Kendi çocuklarına da sanat eğitimi vermeğe çalışmiştır.Ancak onlar sanatla uğraşmak istememişlerdir.Babası M.EMİN BİLER, ANKARA RADYOSU da Ney sanatçısı olarakçalışmakta, ud tambur da çalmakta imiş torunlarına da müzik sevgisi aşılamıştır.

Ailelere ,re sim, sinema, tiyatro, sergi, bale, opera  gibi güzel sanatlarla  ilgili mekanlara götürüp sanata ilgilerini sağlamalarını ve resim yapmanın çocuğun dünyasını yansıtmasının kişisel gelişimi açısından çok yararlı olduğunu söylemektedir.

NURSEN GÖRSEN wep sitesi

www..Nursen görsen tr.art.net.

http/görsel dil blog spot.com

GÖRSEL DİL RESİM ATÖLYESİ. KARŞIYAKA İZMİR,

 
Toplam blog
: 59
: 720
Kayıt tarihi
: 02.08.10
 
 

Mimar Sinan Üniversitesi, heykel bl. nü bitirdim. 5 kişisel sergi açtım. Bir çok karma sergilere ..