Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '16

 
Kategori
Eğitim
 

Okumamış ancak mesleğinde başarılı kimselere kendi alanında, okumuş gibi diploma verilmeli

Okumamış ancak mesleğinde başarılı kimselere kendi alanında, okumuş gibi diploma verilmeli
 

Tahsili ve resmi diplomayı çok abartıyoruz. İşyerlerinde görüyoruz, öyle alaylılar var ki senin mühendisine, uzmanına beş basar. O da o işin uzmanı. Ama armut yetiştiricisine Fuzuli’yi sorup diploma verdiğin için alamamış. Armudu sorsan alacaktı. Sorun senin eğitim sisteminde, niye mağdur olsun ki!

Ben bu alanda bir haksızlık olduğunu düşünüyorum.  Bak biz burada armudun piriyiz, beni Fuzuli’den sınav yapıyorsun, bilmem tanımam adamı, yeteneğimiz nasıl anlaşılacak, değerimiz nasıl ölçülecek.

Okuluna mokuluna bakmam arkadaş, bir insan bir şeyi benim istediğim gibi yapıyorsa o konuyla ilgili kendisine diplomasını veririm. Benim için ölçü bir okulu bitirmek değil mesleğini gerektiği gibi yapabilmektir. Bu şartı yerine getiren herkese okuma yazma bilmeseler bile okul bitirmiş gibi meslekleriyle ilgili diplomalarını veririm.

Adam diyor ki “bu işi ben ondan iyi yapıyorum.” Sen de diyorsun ki “ama o okumuş.” Boş laf bunlar, “Bu işi ben ondan iyi yapıyorum” diplomanın karşılığıdır. Kâğıt parçalarıyla insanları ölçemeyiz, yaptığı işe bakacağız.

Okumadı, okuyamadı, eğitim sistemi nedeniyle başarısız oldu (Fuzuli’yi bilmeyene diploma veriyor musun?) ama verdiğim işi dörtdörtlük yapıyor. Nolacak şimdi?

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..