Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '18

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Olumlamalar Hakkında (2)

Olumlamalar Hakkında (2)
 

Olumlamalar, aslında düşündüğümüz ve ağzımızdan çıkan her sözdür. “Ben, bunu yapabilirim.” demek bir olumlama olduğu gibi “ben bunu yapamam” demek de bir olumlamadır. En önemli, -- altını çizmemiz gereken nokta-- ise her ikisi de niyettir. Eğer hayatınızda hangisini daha çok tekrar ederseniz, gerçekliğiniz de o olacaktır. Evren için “hayır” kelimesi yoktur. Her şeye “EVET” der, niyetinizin  olumlu ya da olumsuz olması önemli değildir. Ayrıca şunu da atlamayalım ki negatif düşümceler ve negatif sözler pozitiflerden daha etkilidir. Çünkü hemen hemen hepsinde bir deneyim, bir çıkarım, gözle görülen bir gerçeklik vardır. Kısacası duygularınız da vardır. Ben bu durumu şöyle atlatmaya çalışıyorum. Gün boyu ağzımdan çıkan her söze dikkat ediyorum. Negatif bir cümle çıktığında “Aaa dur bakalım, bu cümleyi tamamen iptal ediyorum.” Diyorum. İlk başlarda saçma ve biraz da zor gelmişti, sürekli kendimi dikkatle dinlemek, hatta bazen yakalayamadığım düşünceler, cümleler… İnanın zamanla düzelecektir, zamanla bıkmadan kendinizi takip edip düzeltmelerinizi yaptığınızda zaten sizin doğal akışınızda değişim olmaya başlayacaktır. Ben yapabildiysem herkes yapabilir. Tabii ki gün boyu aklımızdan o kadar çok düşünce geçiyor ki bunları bazen yakalar bazen de farkına varamayız, ancak burada önemli olan negatif düşünceye bağlanmayı kesmektir.  

Olumlamalarınızı günün belli bir saatinde, bir görevi yerine getirir gibi, duyguları katmadan tekrar ettiğinizde, evet bazı değişiklikleri yakalamanız mümkün olabilir ama asıl amaca ulaşır mı zannetmiyorum.

Olumlamalar ile düşüncelerimiz değişmeye başladığında zaten hayata bakış açımız da değişecektir. Sahip olduğumuz bakış açısı da hayatımızdaki gerçekliktir değil mi? Şunu unutmamak gerekir bugün yaşamımızdakilerin hepsi dünkü düşüncelerimizin bir ürünü, bugünkü düşüncelerimiz de yarınki yaşam gerçekliğimizi oluşturmaya başlamakta. İşte olumlamalar ile sözlerinizi ve düşüncelerinizi  takip etme çalışması sayesinde dünkü düşüncelerinizin yerine bugünkü yeni düşüncelerinizi etkilemeye başlarsınız. Ve düşüncelerimiz de değiştikçe kaçınılmaz olarak hayatımızdaki gerçeklikler de değişmeye başlar.

Sevgilerimle…

 

 
Toplam blog
: 11
: 138
Kayıt tarihi
: 27.07.15
 
 

Kişisel gelişime ilgi duyan, bu konuda sadece kendi kazanımlarını paylaşan biridir :)  ..